GTA Vice City روتر اینترنت
یحیی رحیمی

بازی GTA Vice City با روتر اینترنت و بدون نیاز به کامپیوتر اجرا شد

یحیی رحیمی 21 اسفند 1402 بدون دیدگاه
646 بازدید

یک هکر آلمانی به‌تازگی ویدیو و مطلب قابل‌توجهی در مورد اجرای بازی GTA Vice City توسط روتر اینترنت منتشر کرده است. او از روتر TP-Link WDR4900 و همچنین کارت گرافیک مجزا Radeon HD 7470 که با پورت eGPU به روتر وصل شده، بازی جی تی ای وایس سیتی را اجرا کرده است. این هکر توانسته توزیع دبیان لینوکس را روی روتر نصب کند و سپس بازی جی تی ای را به طرز عالی و بدون افت فریم و مشکل اجرا کند که موجب حیرت همگان شد.

باید گفت که مودم تی‌پی ‌لینک WDR4900 به عملکرد عالی مشهور است. اگرچه این روتر در سال 2013 عرضه شده، اما همچنان جزو مدل‌های محبوب است و بسیاری از آن برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند. این روتر از پردازنده QorIQ P1014 استفاده می‌کند که معماری 32 بیت دارد و به‌خوبی از پس اجرای لینوکس و حتی بازی جی تی ای برآمده است. باید خاطر نشان کرد که روتر دارای درگاه PCIe برای نصب کارت گرافیک نیست و این هکر آلمانی از یک eGPU استفاده کرده است. در نهایت ابزار استفاده‌شده، درگاه PCIe 2.0 را شبیه‌سازی کرده است.

هکر در ادامه از توزیع لینوکس دبیان با مدول‌های کرنل اضافه استفاده کرده است. این سیستم‌عامل برای اجرای بازی‌ها عملکرد عالی دارد. گفتنی است هکر ابتدا از کارت گرافیک RX 570 استفاده کرده و متوجه شده که پردازنده گرافیکی با پردازنده روتر هم‌خوانی ندارد. او بعدها مدل قدیمی Radeon HD 7470 را امتحان کرده و توانسته سیستم را به راه بیندازد. باید گفت که اجرای بازی GTA Vice City با این روتر به‌ هیچ عنوان ساده نبوده و باید از نسخه‌ای که با مهندسی معکوس توسعه‌یافته استفاده می‌شد.

GTA Vice City روتر اینترنتاجرای GTA Vice City با روتر اینترنت

توسعه‌دهنده در نهایت با آپدیت کتاب‌‌خانه گرافیکی Mesa 3D توانسته خروجی تصویر بگیرد. هرچند نیاز به آپدیت مدول‌های مختلفی وجود داشته، ما در نهایت سیستم به راه افتاده است و خروجی ویدیو فعال شده است. این پروژه جالب می‌تواند دید ما نسبت به سخت‌افزار را تغییر دهد. در واقع یک روتر ساده و کوچک می‌تواند از یک کیس قدیمی و سنگین بهتر باشد و این در حالی است که روتر مربوط به سال 2013 است و ممکن است مدل‌های جدید، عملکرد بهتری هم داشته باشند.

بازی Doom از جمله عناوینی است که روی هرگونه سخت‌افزار ممکن اجرا شده است. حتی این بازی روی نمایشگر تست بارداری هم اجرا شده است. باید دید آیا بازی GTA Vice City نیز به همین شکل روی سخت‌افزارهای عجیب اجرا می‌شود یا خیر. در پایان باید هشدار دهیم که روتر اینترنت خود را برای اجرای چنین بازی به فنا ندهید.

منبع: Tomshardware

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.