مورد انتظارترین بازی های شوتر اول شخص سال 2024
Avatar

مورد انتظارترین بازی‌های شوتر اول شخص سال 2024

مهسا خدابخشی 25 اسفند 1402 1 دیدگاه
2,080 بازدید

بازی‌های اول شخص تیراندازی (FPS) یکی از پایه‌های اصلی بازی‌های کلاسیک رایانه‌های شخصی هستند و چه شما از دهه 90 با آن‌ها آشنا شده باشید یا سفر خود را اخیراً با رونق بازی‌های بتل رویال آغاز کرده‌اید، زمانی که به بهترین‌های تمام دوره‌ها فکر می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود خواهد داشت. برای کمک به شما در انتخاب بازی بعدی‌تان، ما لیستی از بهترین بازی‌های اول شخص تیراندازی را که در طول سال ۲۰۲۴ منتشر خواهند شد و می‌توانید بازی کنید را آماده کرده‌ایم، از بازی‌های هیجان انگیز تک‌نفره تا بازی‌های گروهی تیراندازی که می‌توانید با دوستانتان بازی کنید. با ما در معرفی بازی های شوتر اول شخص سال 2024 همراه باشید.

بازی های شوتر اول شخص سال 2024 که منتظرشان هستیم

تعداد زیادی ژانرهای فرعی از بازی‌های شوتر وجود دارد، به طوری که بهترین بازی‌های FPS که می‌توانید در حال حاضر بازی کنید، بسته به ترجیحات شما به شدت متفاوت است. در واقع، فرمول مشخصی برای توسعه یک بازی تیراندازی اول شخص وجود ندارد؛ همه‌چیز از نبردهای چندنفره تا بازی‌های اکشن و ماجراجویی و نگاه‌های نوآورانه به این ژانر که مکانیک‌های منحصر به فرد را در آن ترکیب می‌کند، وجود دارد. تمرکز اصلی ما در این لیست، بر روی بازی‌هایی است که امسال (۲۰۲۴) منتشر خواهند شد و شما می‌توانید بازی کنید. به این ترتیب، شما دیگر نیازی به راه‌اندازی یک بازی تیراندازی قدیمی که دیگر از بخش آنلاین پشتیبانی نمی‌کند یا یک کمپین که بدون mod‌ها قابل بازی نیست و… نخواهید داشت. بدون حرف بیشتر، در ادامه برخی از بهترین بازی های شوتر اول شخص سال ۲۰۲۴ (FPS) ،(بدون ترتیب خاصی) نام برده خواهد شد.

Gray Zone Warfare (1

بازی Gray Zone Warfare از بازی های موردانتظار سال 2024

ممکن است فکر کنید که بازی Gray Zone Warfare «فقط یک عنوان جنگی دیگر» است، اما نکات ظریف زیادی در این بازی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها توجه کرد. Gray Zone Warfare شما را در یک جزیره باز قرار می دهد که در آن یک “رویداد مرموز” رخ داده است. در پس این رویداد، سه شرکت نظامی خصوصی برای کشف بیشتر و بازگرداندن هر چیز ارزشمندی به کارفرمایان خود، اعزام شدند. تا به این‌جا هیچ چیز مشکوکی در موردش وجود ندارد!

شما گروهی را که می‌خواهید به آن بپیوندید را انتخاب کرده، سلاح‌های خود را طراحی و سپس برای شکست دادن اعضای دو گروه دیگر حرکت می‌کنید تا بتوانید در صدر گروه‌ها قرار بگیرید. آسیب های بازی به شدت واقع‌گرایانه خواهد بود، بنابراین مراقب خودتان باشید تا بتوانید در مواقع دشوار هم به نبرد ادامه دهید!

هرچند که شرکت‌های بسیاری با توسعه بازی‌های FPS مبتنی بر استخراج سعی در تکرار جذابیت و موفقیت بازی Escape from Tarkov دارند، اما کمتر کسی توانسته به آن موفقیت دست پیدا کند. Gray Zone Warfare یک بازی شوتر تاکتیکی Hardcore است که از لوپ بازی‌های Extraction Shooter پیروی می‌کند. این به شما امکان می دهد با دو بازیکن دیگر وارد عمل شوید و در حالی که با انسان‌های دیگر و هوش مصنوعی که دشمن شما هستند مبارزه می‌کنید، با دقت نقشه را طی کنید.

تاریخ انتشار دقیق این بازی در میان بازی های شوتر اول شخص سال 2024 هنوز اعلام نشده اما برای عرضه در هین سال برنامه ریزی شده است. همچنین هنوز پلتفرم‌های مقصد برای Gray Zone Warfare مشخص نیست اما در حال حاضر می توان بازی را در لیست علاقه مندی‌های (Wishlist) خود در Steam قرار دهید.

2) NEO Berlin 2087

بازی NEO Berlin 2087 از بازی های FPS شوتر اول شخص سال 2024

به نئو برلین خوش آمدید، جایی که اتفاقات بسیار دشواری در حال رخ دادن است. شما کارآگاهی در تلاش برای کشف قاتل رئیس پلیس خود هستید. حالا مشکل کجاست؟ خوب، شما احساس می‌کنید که دختر او ممکن است چیزی بداند که می‌تواند به آن چه اتفاق افتاده است پاسخ دهد، بنابراین شما به دنبال او هستید. مشکل دوم چیست؟ شما دو نفر اساساً عاشق یکدیگر می شوید! این منجر به مشکل سوم می شود؛ یک توطئه عظیم به دنبال شما می‌آید تا سعی کند شما را از افشای حقیقت باز دارد!

اگر فیلم‌های Blade Runner و ژانر سایبرپانک را دوست دارید، NEO Berlin 2087 احتمالاً از قبل در رادار علاقه‌مندی‌های شما قرار می‌گیرد. همانطور که از اسم بازی مشخص است، NEO Berlin یک بازی FPS آینده‌نگر با اجزای RPG است که در برلین آینده دیستوپیایی تنظیم شده است. شما نقش کارآگاهی را بازی می‌کنید که در یک نقشه پیچیده گرفتار شده است و خود را مجبور به حفظ عدالت در یک شهری که درگیر جرم، فساد و ساختار طبقاتی آلوده است، می‌بینید.

این عنوان در میان بازی های شوتر اول شخص سال 2024 برای عرضه در همین سال برنامه‌ریزی شده. همچنین پلتفرم عرضه به صورت دقیق اعلام نشده اما احتمالاً PlayStation و در حال حاضر می‌توانید آن را در لیست دلخواه خود در Steam  قرار دهید.

3) STALKER 2: Heart of Chornobyl

بازی STALKER 2 Heart of Chornobyl

S.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl درواقع قرار بود امسال عرضه شود، اما به دلیل وقایعی که در اوکراین، محل روی دادن بازی، رخ داد، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که آن را به سال آینده به تعویق بیندازند که احتمالاً بهترین تصمیم بود. با این وجود، صرف نظر از این، درS.T.A.L.K.E.R 2: Heart of Chornobyl، شما به عنوان یک استاکر کاملاً جدید در منطقه محروم و تازه تخریب شده Exclusion Zone بازی خواهید کرد که برای زنده ماندن باید در سراسر منطقه حرکت کرده و هم تدارکات و هم سلاح تهیه کنید. با وجود خطرات زیاد برای زنده ماندن و داستانی غیر خطی، دستتان همیشه پر است. از آنچه دارید استفاده کنید و انتخاب های خوبی داشته باشید یا در نهایت بمیرید!

این عنوان ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که بازی در سال 2022 عرضه شود، اما ورود فرنچایز STALKER تا سه ماهه اول سال 2024 به تعویق افتاد. STALKER 2 یک بازی بقای FPS با ژانر ترسناک است که در آن گیمرها به عنوان یک مزدور بی نام بازی می‌کنند. شما به منطقه ممنوعه چرنوبیل سفر خواهید کرد، جایی که باید با ناهنجاری های ماوراء طبیعی و دشمنان انسانی، مانند سایر مزدوران و راهزنانی که در منطقه پرسه می زنند، روبرو شوید. این بازی برای پلتفرم‌های سری Xbox X/S و همچنین PC منتشر خواهد شد.

4) Alara Prime

بازی Alara Prime در لیست بازی های شوتر 2024

مسئله‌ای که در بسیاری از عناوین FPS پیدا خواهید کرد، عناوینی هستند که بر روی قرار دادن تیم های بازیکنان در مقابل یکدیگر تمرکز می کنند برای اینکه نشان دهند یک بازی تا چه مقدار می‌تواند تاکتیکی باشد. در ALARA Prime، این مفهوم در اولویت قرار دارد. بازی سه تیم را در یک کوارتر فشرده در برابر یکدیگر قرار می‌دهد تا ببیند چه کسی می‌تواند بهترین استراتژی را داشته باشد و چه گروهی برتر است.

مانند بسیاری از بازی‌های با این شیوه، این موضوع فقط به سلاح‌هایی که انتخاب می‌کنید مربوط نمی‌شود، بلکه به کلاس‌هایی که انتخاب می‌کنید نیز مرتبط است. با چهار گزینه کلاس و تعداد زیادی سلاح برای جفت شدن با آن‌ها، راه‌های متعددی برای تکمیل تیم خود و تعیین بهترین مسیر برای پیروزی خواهید داشت! Alara Prime  یک بازی تیراندازی اول شخص چند نفره رقابتی است که بر روی بازی تیمی تمرکز دارد. شما باید یک تیم چهار نفره بسازید و با دو تیم دیگر رقابت کنید. در این بازی برای پیروزی و قهرمان شدن باید با هم تیمی های خود همکاری کنید. بازی همچنین دارای سیستم کلاس بندی و اسلحه‌های زیادی است که به اصول تاکتیکی آن می افزاید.

این بازی در تاریخی نامعلوم در سال 2024 منتشر خواهد شد. پلتفرم های مقصد هم به صورت دقیق مشخص نیست ولی امکان افزودن آن به لیست علاقه مندی‌های Steam وجود دارد.

5) Robobeat

بازی Robobeat در لیست بازی های FPS سال 2024

Robobeat یک بازی اول شخص شوتر بر پایه ریتم است که ویژگی‌های روگ-لایت با سرعت بالا و شلیک‌های پرانرژی را ترکیب می‌کند و همچنین می‌توانید با هماهنگ سازی دقیق با هر ضرب موسیقی به دشمنان خود آسیب بیشتری وارد کنید. این بازی نیز در تاریخی نامشخص در سال 2024 منتشر می‌شود و امکان قرار دادن آن در لیست دلخواه خود در Steam وجود دارد.

6) Destiny 2: The Final Shape

بازی Destiny 2 The Final Shape در فهرست بازی های سال 2024

یکی از کارهایی که Bungie با مجموعه های علمی تخیلی خود به خوبی انجام داده است، بافتن یک روایت متقاعد کننده است که فراتر از بازی اصلی و محتوای DLC است و اینبار با بازی Destiny 2: The Final Shape، داستان بالاخره به پایان رسید.

با تلاش The Witness برای پایان دادن به همه چیز، شما باید همه کسانی را که می ‌توانید، برای از بین بردن آن‌ها جمع کنید تا یک بار برای همیشه بجنگند. مناطق جدیدی برای کاوش در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شما را به دورترین نقاط خواهد برد. به علاوه، توانایی‌های جدیدی برای قوی‌تر کردن نگهبانان شما وجود دارد! علاوه بر این، قابلیت‌های جدیدی وجود دارند که سربازان شما را قوی‌تر می‌کند. آیا شما قادر خواهید بود بازی را به پایان برسانید؟ یا این پایان شما خواهد بود؟ Destiny 2: The Final Shape در تاریخ 27 فوریه 2024 برای اکثر پلتفرم ها منتشر خواهد شد.

7) Killing Floor 3

بازی Killing Floor 3 در لیست بهترین بازی های شوتر اول شخص سال 2024

آینده جایی است که به ندرت می خواهید در آن باشید و این عنوان هم هم یک نمونه دیگر از این امر است! در Killing Floor 3، به سال 2091 می روید، جایی که یک شرکت بزرگ کل دنیا را ویران کرده است! صبر کنید، آیا مطمئن هستیم که این حوادث متعلق به آینده دور است؟! جواب این سوال به عهده شماست! خب، در این نسخه از آینده، آن‌ها ارتشی از بیو- زامبی‌هایی به نام Zeds را تشکیل داده‌اند و در مقابل هر کسی که برابر آن‌ها قرار می‌گیرد، آماده‌اند.

شما بخشی از یک گروه مقاومت به نام Nightfall هستید و با بازیکنان دیگر متحد می شوید و همکاری می‌کنید تا امواج موجودات Zeds را پایین بیاورید و بشکنید و جهان را باری دیگر نجات دهید. Killing Floor 3 در سال جاری و برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X و S و کامپیوترهای خانگی منتشر خواهد شد.

8) Unrecord

بازی Unrecord از بهترین بازی های شوتر موردانتظار سال 2024

با توجه به تعداد زیاد بازی‌ها در این ژانر، عموما یک عنوان بازی شخص اول تیراندازی به ندرت چیزی واقعاً نوآورانه انجام می‌دهد. با این حال، درباره بازی Unrecord اینطور می‌توانید بگویید که این بازی واقعاً ویژه است. به جای این که به عنوان یک افسر پلیس بازی کنید، شما واقعاً یک افسر پلیس را در دنیای واقعی تماشا می‌کنید و جای خود او قرار می‌گیرید. درواقع در بازی Unrecord بازیکن همه چیزی را که افسر می‌بیند از طریق فیلم‌های دوربین بدنی تجربه خواهد کرد.

اما اشتباه نکنید شما همچنان در کنترل هستید. شما باید گزینه‌های گفتگو را انتخاب کنید و با راهنمایی به افسر در مواقع حساس کمک کنید تا بتواند جرائم مختلف را متوجه شده و از آن با جان سالم بیرون بیاید. بازی به طور واقعی طراحی شده است، بنابراین شما حتما باید این یکی را امتحان کنید!

این بازی در سال 2024 برای PC  منتشر خواهد شد.

9) I.G.I Origins

بازی I.G.I Origins در فهرست بازی های شوتر اول شخص سال 2024

I.G.I Origins بازیکنان را به دهه 1980 و یکی از سری‌های محبوب بازی های شوتر با نام Project I.G.I برمی‌گرداند. جنگ سرد همچنان ادامه دارد و برای جلوگیری از یک درگیری ویرانگر در سراسر جهان، ماموران ویژه وظیفه حل کارهای کثیف را دارند. در این کمپین، ما می دانیم که بازیکنان نقش یک سرباز سابق SAS را ایفا می کنند که توسط M16 انتخاب شده است. کار جدید شما انجام یک عملیات مخفی است، با قهرمانی که اهداف مهم را از بین می‌برد. سعی کنید در سراسر جهان که پیش رویتان است بچرخید و بهترین روش برای از بین بردن این افراد را انتخاب کنید.

با یک مجموعه گسترده از اسلحه‌هایی که در اختیار دارید، این وظیفه شما است که با هر موقعیتی که ممکن است پیش بیاید، مقابله کنید. در همین حال، تصاویر منتشر شده تا کنون به نظر می رسد که بازیکنان می‌توانند با یک ماموریت از طریق مخفی کاری و جاسوسی یا سلاح گرم مقابله کنند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد بازیکنانی که علاقه مند به امتحان کردن این بازی هستند ممکن است مجبور شوند مدتی منتظر بمانند.

10) Delta Force: Hawk Ops

بازی Delta Force Hawk Ops در لیست بازی های شوتر سال 2024

چه چیزی بهتر از یک بازی در میان بازی های شوتر اول شخص سال 2024 که می توانید با دوستان خود انجام دهید؟! در ضمن یک بازی “رایگان” که می‌توانید با دوستان خود بازی کنید! Delta Force: Hawk Ops شما را در کنار سایر بازیکنان وارد میدان نبرد می‌کند و شما در تلاش برای پاکسازی و به موفقیت رساندن ماموریت‌ها خواهید بود.

گزینه های متعددی برای اپراتورهایی که می توانید بازی کنید و ماموریت هایی که می توانید انجام دهید، خواهید داشت. آیا بر روی حمله تمرکز می‌کنید یا خودتان را در چالش چندنفره تست می‌کنید؟ در هر صورت کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. به علاوه، می‌توانید آیتم‌ها و منابع جدید را پیدا کنید تا قدرت و توانایی اپراتور و نیروهایتان را تقویت کنید. بنابراین مردد نشوید و از نگاه کردن به اطراف و دیدن آنچه می توانید پیدا کنید نترسید! Delta Force: Hawk Ops در سال جاری و برای اکثر پلتفرم‌ها منتشر خواهد شد.

11) Luna Abyss

بازی Luna Abyss در فهرست بازی های شوتر اول شخص سال 2024

در Luna Abyss، بازیکنان نقش یک زندانی ساده را بر عهده می گیرند که وظیفه سنگینی بر دوش او گذاشته شده است. شما باید به اعماق ماه که مستعمره‌ای مدت ها در آن جا گم شده بود، بروید. هدف این است که وارد شوید و اطلاعاتی را برای بازگرداندن جمع آوری کنید. با این حال، چیزی شیطانی در اینجا کمین کرده است و شما به زودی قربانی یک نیروی بیگانه دشمن خواهید شد.

خوشبختانه، Luna Ayss یک بازی FPS بی مغز نخواهد بود، زیرا توسعه دهندگان یک کمپین روایت محور دارند که در آن شما رازهای کلنی و سقوط وحشتناک آن را کشف خواهید کرد. با این حال، ما هنوز مطمئن نیستیم که واقعاً چه زمانی بازی را در دسترس خواهیم داشت.

12) Soulslinger: Envoy of Death

بازی Soulslinger Envoy of Death از بازی های مورد انتظار FPS سال 2024

چرا در دنیای زنده‌ها با دیگران مبارزه کنید در حالی که می توانید در دنیای پس از مرگ به دنبال آن‌ها بروید؟ دقیقا! این جنگ بعد از مرگ خیلی سرگرم کننده‌تر خواهد بود!

در Soulslinger: Envoy of Death، شما به مبارزی در Limbo تبدیل خواهید شد که می‌خواهد روح‌ها را جمع‌آوری کند و کارتل جنایی را از انجام همین کار باز دارد! بله، حتی در زندگی پس از مرگ، انجمن‌های جنایی وجود دارد. بعضی چیزها واقعاً هرگز نمی میرند! با ویژگی‌های مختلف roguelike و راه‌های مختلفی که می‌توانید با دنیای Haven کنار بیایید، شما دلایل زیادی برای امتحان کردن چیزهای جدید و دیدن آنچه اتفاق می‌افتد خواهید داشت. این عنوان جذاب در تاریخ نامشخصی از سال 2024 برای PC  منتشر خواهد شد. بازی اکنون در فاز دسترسی زودهنگام یا همان Early-Access قرار دارد.

13) Anger Foot

بازی Anger Foot از بازی های شوتر جذاب سال 2024

وقتی یک بازی را می‌سازید که کاملاً در مورد لگد زدن است، باید چیزی سرگرم کننده و جذاب برای پشتیبانی از آن داشته باشید و  Anger Footاین کار را به خوبی انجام می‌دهد. در این بازی، شما در شهری خواهید بود. یک شهر که به یک نفر نیاز دارد که بلند شود و به صورت واقعی با پا به صورت افراد بد بزند. شما می‌توانید در سراسر شهر به دنبال زدن درها و چهره‌های مردم به عنوان راهی منحصر به فرد برای نجات شهر و موفقیت ماموریت، بروید. در این بازی چیزهای بیشتری از آن چه که فکر می کنید وجود دارد، و به نظر می رسد که چیزی متفاوت‌تر از تیراندازی خالی باشد.

14) Ferocious

بازی Ferocious در لیست بازی های موردانتظار شوتر سال 2024

Ferocious شما را در مقابل موجودات قدیمی از دوران‌ گذشته قرار می‌دهد و شما در جزیره‌ای سقوط خواهید کرد که در آن دایناسورها و خطرات دیگر در هر گوشه و کناری وجود دارند. شما یکی از معدود افرادی هستید که زنده مانده‌اید، و باید ببینید آیا راهی برای فرار و خارج شدن از این جزیره وجود دارد یا نه.

اسلحه‌هایتان را پر کنید و امیدوار باشید که برای مقابله با دایناسورها و سایر افرادی که با آن‌ها روبرو می شوید کافی باشند. اما بهترین قسمت این است که می توانید با دایناسورها دوست شوید! ببینید کدام یک ممکن است به شما کمک کنند، و سپس آن‌ها را با خود به جنگ ببرید! به نظر شما خیلی جالب و سرگرم کننده نیست؟!

15) ExeKiller

بازی ExeKiller در لیست بازی های شوتر 2024

تجربه سفر به آینده در بازی های شوتر اول شخص سال 2024 ظاهرا زیاد مورد توجه قرار گرفته است، خصوصا آینده‌های تاریک و ترسناک! به عنوان مثال، دنیای ExeKiller دنیایی است که یک فاجعه بزرگ تقریباً همه چیز را از بین برده و یک بیابان عظیم به جایش باقی گذاشته است. در این بازی شما یک شکارچی هستید که سعی می‌کنید کار خود را در زمانی که همه چیز به هم ریخته، انجام دهد. اتفاقات بعد از آن به شما بستگی دارد. این عنوان مسیر غیرخطی‌ای را برای شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید یک قاتل بی‌رحم باشید و هر کسی را که در راهتان قرار می‌گیرد به قتل برسانید، یا ممکن است رحم کنید و اجازه دهید زنده بمانند.

جمع بندی

در پایان، عرضه بازی‌های FPS در سال 2024 قرار است با مجموعه‌ای از عناوین نوآورانه، چشم‌انداز بازی‌ها را متحول کند. بازیکنان می توانند مشتاقانه منتظر تجربه وفاداری بصری خیره کننده و جهان های غوطه‌ور باشند که با فناوری گرافیکی پیشرفته و موتورهای بازی نوآورانه قدرت می گیرند. بازیکنان می‌توانند انتظار تجربه زیبایی از نظر تصویری و جهان‌های گوناگون، که توسط فناوری گرافیکی پیشرفته و موتورهای بازی نوآورانه و قدرتمند است، داشته باشند.

از تجربیات رقابتی چند نفره گرفته تا داستان‌های تک‌نفره جذاب، تنوع گیم‌پلی ارائه شده در این عناوین مطمئناً طیف وسیعی از اولویت‌های بازی را برآورده می‌کند. علاوه بر این، ادغام سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی و محیط‌های پویا سطوح جدیدی از واقع‌گرایی و غیرقابل پیش‌بینی بودن را به همراه خود در گیم‌پلی می‌آورد و تجربه کلی بازی را ارتقا می‌بخشد. علاوه بر این، عمق روایت و پیچیدگی داستان‌گویی مورد انتظار در بازی های شوتر اول شخص سال 2024، احتمالاً استاندارد جدیدی را برای داستان‌گویی تعاملی ایجاد می‌کند.

با افزایش انتظارات برای انتشار این عناوین، واضح است که آینده بازی های FPS برای یک تحول قابل توجه آماده است و بازیکنان می توانند انتظار داشته باشند که مجذوب سطح بی نظیری از نوآوری و سرگرمی شوند. با پیشرفت‌های تکنولوژیکی که باعث توسعه این بازی‌ها می‌شود، سال 2024 به یک نقطه عطف برای ژانر FPS تبدیل می‌شود که نوید ارائه تجربیات فراموش‌نشدنی را می‌دهد و به طور کلی تأثیری ماندگار بر جامعه بازی‌ها خواهد گذاشت. با ما در میان بگذارید که به نظرتان در لیست بازی های شوتر اول شخص سال 2024 چه بازی‌های دیگری جای می‌گیرند و شما منتظر کدام یک از بازی های نام برده شده هستید؟

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

از موردانتظارترین بازی های شوتر سال 2024 کدام هستند؟

بازی جدید سری I.G.I و Delta Force از جمله بازی هایی بوده که به دلیل بازگشت پس از سال‌های طولانی به صحنه موردانتظار بسیاری قرار دارند.

۱
چرا سبک شوتر اول شخص به این میزان طرفدار دارد؟

گیم پلی هیجان انگیز و اکشن، واقع گرایانه بودن به دلیل زاویه دوربین و هم‌چنین تنوع بالا از جمله دلایل محبوبیت این ژانر است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    امیر

    مهمان

    igi چرا نمیاد پس

    پاسخ دهید