تولید بازی GTA 6 کرانچ
یحیی رحیمی

توسعه‌دهنده‌های GTA 6 نگران بازگشت فشار کاری شدید هستند

یحیی رحیمی 12 اسفند 1402 بدون دیدگاه
206 بازدید

شرکت راک‌استار گیمز تمامی کارمندان را مجبور کرده تا برای فاز پایانی تولید GTA 6 به دفتر کاری بازگردند. راک‌استار به دنبال آغاز فاز پایانی توسعه بازی در ماه آینده میلادی است و بازی برای انتشار در سال 2025 باید آماده شود. مجبور کردن کارمندان به بازگشت به استودیو و افزایش ساعات کاری موجب نگرانی توسعه‌دهنده‌ها شده است. بسیاری معتقدند که مدیران راک‌استار می‌خواهند بار دیگر، فرهنگ کرانچ و فشار کاری شدید را بازگردانند.

کارمندان استودیو به‌طور ناشناس در مورد تصمیمات مدیریت راک‌استار گیمز اعتراض کرده‌اند. آنها معتقدند که تصمیمات اشتباهی گرفته شده و مدیریت، هیچ مشورتی با آنها نکرده است. کارمندان از بازگشت فرهنگ مسموم استودیو نگران هستند. راک‌استار گیمز هنگام توسعه بازی Max Payne 3 و Red Dead Redemption 2، توسعه‌دهنده‌ها را مجبور به تحمل شیفت‌های کاری سنگین بدون تعطیلی کرد. کارمندان فعلی می‌گویند که این اتفاق ممکن است دوباره رخ دهد و نگرانی خود را بروز داده‌اند.

اتحادیه کارمندان راک‌استار گیمز با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم اخیر مدیریت واکنش نشان دادند: «دورکاری برای بسیاری از ما کارمندان راک‌استار حیاتی بود و اجازه می‌داد تا تعادل خوبی میان مسئولیت‌هایمان برقرار کنیم، با مشکلات جسمی و ناتوانی کنار بیایم و هر زمان لازم باشد، نقل‌مکان کنیم. راک‌استار حالا این رگ حیاتی را پاره می‌کند.»

تولید بازی GTA 6 کرانچاتمام تولید GTA 6 با کرانچ و فشار کاری شدید

اتحادیه در ادامه به بازگشت فرهنگ مسموم کرانچ اشاره کرده و گفته است‌:‌ «بعد از اینکه قول و قرارهای زیادی به هم خورد، می‌ترسیم که مدیریت، راهی برای بازگشت به فرهنگ مسموم کرانچ پیدا کند. مدیران ارشد باید در مورد تصمیم اخیر بازنگری کنند و با کارمندانشان صحبت کنند و به توافقی در این زمینه که برای طرفین مناسب باشد، دست پیدا کنند.» کارمند دیگر گفته است که نگران شیفت‌های کاری طولانی است و اینکه باید با تیم‌های جهانی رابطه نزدیکی برقرار شود و این باعث می‌شود تا جلسات کاری دیروقت پیش بیاید و در نتیجه فرصت استراحت و گذران وقت با خانواده از بین خواهد رفت.

راک‌استار گیمز بارها فرهنگ کرانچ و فشار کاری شدید را برای اتمام توسعه بازی‌هایش به کار گرفته است. توسعه بازی Red Dead Redemption 2 بسیار دشوار و طاقت‌فرسا بود؛ طوری که کارمندان باید عصر و شب هم در استودیو می‌ماندند و شش روز هفته نیز بی‌وقفه کار می‌کردند. بسیاری هیچ دستمزدی بابت اضافه‌کار دریافت نکردند و به‌نوعی شیفت کاری طولانی جزو وظایف توسعه‌دهنده تعریف شده بود. راک‌استار طبق گزارش‌ها، وضعیت استودیوها را در سال 2022 بهبود بخشیده شده و تلاش‌هایی برای کاهش کرانچ انجام داده است. آنها هیچ واکنشی به نگرانی‌های اتحادیه نشان داده‌اند و به نظر می‌رسد که دوران دشواری در انتظار سازنده‌های بازی GTA 6 است.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.