نیل دراکمن The Last of Us
آیدا امشاسفند

کارگردان The Last of Us دیگر توان ساخت بازی‌های وسیع را ندارد

آیدا امشاسفند 12 اسفند 1402 بدون دیدگاه
164 بازدید

کارگردان The Last of Us، نیل دراکمن (Neil Druckmann) اعلام کرد که دیگر توان ساخت بازی‌هایی با این مقیاس را ندارد. نیل دراکمن، کارگردان بازی The Last of Us و یکی از مدیران استودیو ناتی‌ داگ در پادکست Logically Speaking در مورد نگرش خود به شغلش صحبت کرد و به صورت کاملا صادقانه‌ اعلام کرد: «ساخت بازی‌های وسیع و در این مقیاس وظیفه سنگینیه و خیلی از آدم انرژی می‌گیره. مدیریت تعداد بسیار زیادی کارمند در استودیوهای سراسر جهان کار شدیدا استرس‌زاییه و دارم به این فکر می‌کنم که چقدر دیگه می‌تونم به این کار ادامه بدم. احتمالا خیلی کم چون فشار زیادی رو بهم وارد می‌کنه و من توانایی ادامه دادن رو ندارم.»

در ادامه این پادکست، دراکمن در مورد خانواده خود و وقت گذراندن با آن‌ها صحبت کرد: «جدیدا به این نتیجه رسیدم چون دخترم سیزده سالشه و دوست داره با من وقت بگذرونه ولی احساس می‌کنم مدیریت چنین پروژه‌های سنگین و بزرگی منو ازش دور می‌کنه. می‌دونم که وقتم باهاش محدوده و نمی‌خوام این زمان گران‌بها رو برای گذروندن با خانوادم از دست بدم.» در پاسخ به سخنان دراکمن در این پادکست، کوری بارلوگ (Cory Barlog) از استودیو سانتا مونیکا که به عنوان پدرخوانده فرنچایز خدای جنگ (God of War) هم شناخته می‌شود، در توییتی اعلام کرد که او هم به همین نتیجه رسیده و توانش تقریبا برای ساخت چنین بازی‌هایی به اتمام رسیده است.

نیل دراکمن The Last of Us نیل دراکمن و ساخت بازی‌های تراز اول

مدیر ناتی‌ داگ و کارگردان The Last of Us اعلام داشت که با توجه به سن او ساخت بازی‌های تراز اول هزینه‌های ذهنی، فیزیکی و زمانی زیادی را در خود گنجانده که ارزش ادامه دادن را ندارد. همچنین دراکمن در پادکست ادامه داد: «جدیدا داشتم به روند فیلم‌سازی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) فکر می‌کردم. چون ده تا فیلم می‌سازه و بعدش کنار می‌کشه. احتمال میدم اونم چنین دیدگاهی داره چون خیلی وقته داره این حرفا رو تکرار می‌کنه. با توجه به چیزایی که گفته شد احتمالا برم سمت بازی‌هایی که کوچیک‌ترن ولی بهم اجازه می‌دن یه خروجی خلاقانه داشته باشم. ساخت بازی‌های AAA خیلی برام سخت شده و احتمالا تعداد خیلی کمی از ایده‌هاشون تو مغزم باقی مونده.»

اوایل این هفته سونی اعلام کرد که تعدیل نیرویی 900 نفره را در سرتاسر استودیوهای خود خواهد داشت از جمله استودیو ناتی داگ. استودیوهای Guerrilla Games و Insomniac هم چون از استودیوهای زیرمجموعه سونی بودند تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفتند و در کنار این مسئله اعلام شد که ساخت چند بازی قرار است توسط سونی متوقف شود اما معلوم نشد از کدام استودیو.

منبع: Gamesradar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.