بازی Far Cry 6 فار کرای 6
آیدا امشاسفند

یوبی‌سافت بازی Far Cry 6 را یک اثر AAAA می‌دانست

آیدا امشاسفند 12 اسفند 1402 بدون دیدگاه
272 بازدید

شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft) در ابتدای سال 2020 بازی Far Cry 6 را یک اثر AAAA می‌دانست و با این دیدگاه بازی را منتشر کرده است. بازی Skull and Bones این استودیو، اوایل بهمن امسال بود که منتشر شد و قیمتی 70 دلاری را بر روی خود داشت. نظرات زیادی در مورد قیمت و محتوا مطرح شد و قیمت اثر موجب نگرانی سهام‌داران شد. با این حال مدیرعامل استودیو یوبی‌سافت در پشتیبانی از تصمیم شرکت اعلام کرد که طرفداران با یک بازی AAAA رو در رو بوده که ارزش 70 دلار را دارد.

انتشار عناوین AAAA یا Quadruple A به نظر نشان دهنده یک جهش رو به جلو برای شرکت‌های بازی سازی بوده که از نظر بودجه و مقیاس عناوین تراز اول را پشت سر می‌گذارند اما بسیاری اعتقاد دارند این عنوان یکی از تاکتیک‌های شرکت یوبی‌سافت برای بازاریابی بازی‌های خود است. یکی از بارزترین نمونه‌های این شک و تردید عناوین Avatar: Frontiers of Pandora و Skull and Bones بوده که با در نظر گرفتن زمان زیاد توسعه و بودجه بالا، نتوانستند طرفداران را راضی نگه دارند. با این تفاسیر، به نظر می‌رسد یوبی‌سافت سعی دارد سلطه خود را با استفاده از تاکتیک‌های بازاریابی بر دنیای گیم حفظ کرده که کیفیت پایین عناوین منتشر شده این شک را تشدید می‌کنند.

بازی Far Cry 6 فار کرای 6طبقه‌بندی بازی Far Cry 6 به عنوان یک اثر AAAA

در سپتامبر 2020 توییتی منتشر شد که در آن اعلام شده بود یوبی‌سافت برلین در حال توسعه یک بازی AAAA است و بالاخره تایید شد که این عنوان، بازی Far Cry 6 بوده است. اثر ذکر شده در اواخر اردیبهشت امسال بعد از فروش انحصاری بر روی استیم قرار گرفت و نتوانست نظرات مثبت زیادی را به خود جلب کند. گیم‌پلی تکراری، شخصیت‌هایی که با یکدیگر ارتباطی ندارند و برای چهارمین بار متوالی حس نشدن تغییراتی در هسته بازی نشان‌گر بی‌رغبتی یوبی‌سافت در پیشرفت این فرانچایز بود. این قسمت بیشترین تغییرات را در سیستم مهارت‌ها و قدرت‌های شخصیت اصلی داشت و این قسمت توانست کمی وجه بازی را مثبت کند اما باز هم این تغییرات مشکلاتی را در گیم ایجاد کردند که محدودیت‌های بازیکنان را افزایش می‌داد.

با تمام این مشکلات، می‌توان گفت گیمرها هوای یوبی‌سافت و فرنچایز فار کرای را دارند و حتی بازی Far Cry 6 هم که نتوانست خود را از لوپ تکراری یوبی‌سافت خارج کند توانست موفقیتی در خور این فرانچایز ایجاد کند. اگر یوبی‌سافت بتواند کیفیت بازی‌های منتشر شده خود را بالاتر ببرد، احتمالا جایگاه خود را در دنیای بازی‌سازی بازیابد و بتواند آثار AAAA بیشتری را روانه بازار کند اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد عنوان AAAA یوبی‌سافت چیزی بجز تکنیک بازاریابی نیست.

 

منبع: tech4gamers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.