لغو بازی Twisted Metal پلی استیشن
یحیی رحیمی

پلی استیشن ساخت بازی Twisted Metal جدید را لغو کرد

یحیی رحیمی 9 اسفند 1402 بدون دیدگاه
35 بازدید

هفته گذشته گزارشی در مورد ساخت بازی آنلاین Twisted Metal توسط استودیو Firesprite منتشر شد. شرکت سونی روز گذشته 900 نفر از کارمندان حدود 8 درصد از کل نیروی کاری را اخراج کرد و در نتیجه آن، استودیوهای لندن را تعطیل کرد. چندین پروژه از جمله بازی جدید ماشین جنگی نیز به‌طور کامل لغو شدند.

خبر اخراج گسترده کارکنان توسط بلومبرگ گزارش شد. پلی‌استیشن بعد از انتشار گزارش‌ها، بیانیه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد و اعلام کرد که تغییر استراتژی داده‌اند و در تعدادی از پروژه‌ها و استودیوها تجدیدنظر کرده‌اند. تصمیمات اخیر سونی باعث لغو ساخت بازی آنلاین The Last of Us شد و حال بازی آنلاین Twisted Metal نیز در نتیجه آن لغو شده است.

بازی جدید ماشین جنگی در حال ساخت توسط استودیو Firesprite بود و شایعات نشان می‌داد که تولید آن تازه آغاز شده بود. در نتیجه سونی، بازی را در همان مراحل اول تولید لغو کرده است. گفتنی است جیم رایان، هفته گذشته به استودیوهای لندن، سازنده بازی‌های واقعیت مجازی سر زده بود. امروز خبر تعطیلی استودیو اعلام شد که حیرت کارمندان را به همراه داشت. بسیاری از تعطیلی استودیو اظهار تعجب کردند و معتقدند که سونی حتی به پروژه تولید بازی‌های واقعیت مجازی نیز اطمینان ندارد و تغییر استراتژی عظیمی داده است.

لغو بازی Twisted Metal پلی استیشنلغو ساخت بازی Twisted Metal

900 توسعه‌دهنده اخراج‌شده از استودیوهای ناتی‌داگ، گوریلا گیمز و اینسامنیاک گیمز هستند. این در حالی است که این استودیوها در طی چند سال اخیر، بیشترین بازی‌های ممکن را برای پلی‌استیشن تولید کرده‌اند. واضح است لغو ساخت بازی آنلاین لست اف آس موجب شده تا بخشی از تیم کاری ناتی‌داگ اخراج شوند. دلیل اخراج دیگر کارمندان مشخص نیست. جیم رایان با انتشار ایمیلی به کارمندان اعلام کرد که مجبور به گرفتن تصمیم دشواری شده‌اند و تغییرات ساختاری مهمی گرفته‌اند.

جیم رایان در ادامه افزود که کارمندان اخراج‌شده با نهایت احترام این شرکت را ترک خواهند کرد و از زحمات آنها تشکر کرده است. وی این تصمیم و شرایط را «دردناک» خوانده است. مایکروسافت نیز ماه گذشته حدود 1900 نفر از کارمندان را اخراج کرد و روند تعدیل نیرو در شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی با قوت ادامه دارد. سال 2024 شاهد بزرگ‌ترین تعدیل نیرو در تاریخ ویدیوگیم بودیم. رشد سرسام‌آور گیمینگ در دوران کرونا و سپس افت رشد، باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها تصمیم به کاهش هزینه بگیرند.

بازی Twisted Metal با توجه به گزارش‌ها ساخته نخواهد شد. گفته می‌شود که تولید بازی آنلاین Horizon Zero Dawn همچنان ادامه دارد و در عین حال، تغییراتی در روند تولید بازی‌های پلی‌استیشن ایجاد شده است. تعطیلی استودیو لندن نیز ممکن است به معنی پشتیبانی بیشتر سونی از پلتفرم PC باشد و اینکه امکان اجرای بازی‌های کامپیوتر به هدست PSVR 2 اضافه شود. نظر شما چیست؟ چه تغییراتی در کسب و کار پلی استیشن ایجاد خواهد شد؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.