بازی پلی استیشن کامپیوتر PC
یحیی رحیمی

تعداد بازی‌های پلی استیشن روی کامپیوتر شدیداً افزایش پیدا می‌کند

یحیی رحیمی 26 بهمن 1402 بدون دیدگاه
313 بازدید

شرکت سونی گزارش مالی سه‌ماهه پیشین را منتشر کرد و مدیران ارشد این شرکت در مورد کسب و کار پلی استیشن و آینده آن اظهارنظر کردند. سونی قرار است تعداد بازی‌های پلی استیشن روی کامپیوتر را به‌شدت افزایش دهد و حتی احتمال عرضه هم‌زمان بازی‌های انحصاری برای پلتفرم PC وجود دارد. سونی به دنبال افزایش سود بخش محتوا پلی‌استیشن است و استراتژی‌های تازه‌ای برای رسیدن به این هدف، اتخاذ کرده است.

هیروکی توتوکی در حال حاضر مدیریت سرگرمی‌های تعاملی سونی را در اختیار دارد و جیم رایان ماه آینده، رسماً جدا می‌شود. توتوکی ماه آینده مدیرعامل موقت خواهد شد و تلاش برای یافتن یک مدیر جدید ادامه خواهد یافت. وی برای اولین بار به‌عنوان مدیر سرگرمی‌های تعاملی سونی در مورد کسب و کار پلی‌استیشن صحبت کرد و ضعف‌ها و استراتژی‌های جدید را به سهام‌داران ارشد گوشزد کرد.

مدیرعامل موقت SIE در جلسه مالی اخیر گفت: «حدود چهار ماه است که مدیرکل SIE شده‌ام. دریافته‌ام که مشکل بزرگ این بخش، عدم آگاهی عمیق از نحوه افزایش سود پایدار و رشد کسب و کار و افزایش درآمد به‌عنوان یک واحد جامع است.» وی معتقد است که آثار پلی‌استیشن باید سود بیشتری دریافت کنند و درآمد این بخش می‌تواند افزایش پیدا کند.

بازی پلی استیشن کامپیوتر PCافزایش تعداد بازی های پلی استیشن روی کامپیوتر

مدیرکل جدید سرگرمی‌های تعاملی سونی، انتشار بازی‌های انحصاری برای کامپیوتر را یکی از راه‌های مهم برای افزایش درآمد می‌داند. وی معتقد است باید این سیاست با قدرت بیشتری دنبال شود و تعداد بازی‌های سونی روی PC به‌شدت افزایش یابد. وی در این مورد گفت: «در گذشته می‌خواستیم محبوبیت کنسول را افزایش دهیم و بازی‌های انحصاری با هدف افزایش محبوبیت پلی‌استیشن ساخته می‌شد. اگر شما محتوای باکیفیت مخصوص داشته باشید، می‌توانید دیگر پلتفرم‌ها مانند کامپیوتر را هم هدف قرار دهید. بازی‌های انحصاری را می‌توان با انتشار روی پلتفرم‌های دیگر رشد داد و به سود و درآمد کلی کمک کرد.»

وی در ادامه افزود: «شخصاً معتقدم که فرصت‌های بهبود درآمد وجود دارم و می‌خواهم با تمام قوا به بهبود درآمد و سود بپردازم.» سونی در حال حاضر اکثر بازی‌های بزرگ پلی استیشن را برای کامپیوتر منتشر کرده است. بازی God of War و The Last of Us Part 1 جزو عناوینی بودند که کسی فکر نمی‌کرد روزی برای PC منتشر شوند. انتشار موفق بازی Helldivers 2 باعث شده تا عطش سونی برای درآمد پلتفرم PC بیشتر شود.

سونی از افت میزان فروش PS5 آگاه است و به دنبال راه‌های بیشتری برای افزایش درآمد می‌گردد. ممکن است که انتشار هم‌زمان بازی‌های انحصاری PS5 برای کامپیوتر نیز در نظر گرفته شود و سونی به یک ناشر مولتی‌ پلتفرم تبدیل شود. سیاستی که مایکروسافت می‌خواهد به شکل دیگری اجرا کند. نظر شما چیست؟ از سیاست جدید سونی رضایت دارید؟

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.