هر آنچه از بازی جدید Indiana Jones می دانیم
آیدا امشاسفند

نکاتی که از تریلر بازی جدید Indiana Jones فهمیدیم

آیدا امشاسفند 23 بهمن 1402 بدون دیدگاه
386 بازدید

براساس تریلر بازی جدید Indiana Jones که در رویداد دولوپر دایرکت ایکس باکس منتشر شد، این بازی قرار است یکی از بهترین‌های فرنچایز ایندیانا جونز باشد. بازی جدید فرانچایز با نام Indiana Jones and the Great Circle قرار است در سال 2024 و فقط برای پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر منتشر شود و البته لازم به ذکر است که Indiana Jones and the Great Circle دو روز پس از انتشار در سرویس گیم پس قرار می‌گیرد. استودیو MachineGames که با عنوان بسیار موفق Wolfenstein خود را در صنعت‌بازی سازی مطرح کرده بود به همراه تاد هاوارد (Todd Howard) به عنوان تهیه کننده بازی جدید Indiana Jones همکاری کردند و با توجه به تریلر بازی Indiana Jones به نظر می‌رسد با بازی بسیار خوش‌ساختی طرف هستیم. در رویداد دولوپر دایرکت ایکس باکس، تریلر بازی جدید Indiana Jones منتشر شد و اعضای تیم سازنده به همراه تاد هاوارد اطلاعات کاملی را در مورد این بازی در دست عرضه، منتشر کردند. براساس دانسته‌های ما داستان این بازی که در شخصیت اصلی خود ظاهر هریسون فورد را به همراه صداگذاری تروی بیکر گنجانده، از لحاظ زمانی میان فیلم‌های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade قرار می‌گیرد.

نکات تریلر بازی Indiana Jones

بررسی‌های بازی Indiana Jones and the Great Circle نشان می‌دهد که استودیو مشین‌گیمز با ساخت این بازی، از سیستم همیشگی Wolfenstein خود فاصله گرفته و با اثری متفاوت به صنعت بازی‌سازی قدم گذاشته است. تریلر عنوان ذکر شده، داستان‌های مختلف، صداپیشگان بسیار با استعداد و سبک هنری خاص‌تری را نسبت به سری Wolfenstein به ما نشان داد که با یک شخصیت اصلی جدید همراه شده بود. به نظر می‌رسد گیم‌پلی بازی جدید Indiana Jones فقط به درگیر شدن و مخفی کاری محدود نشده و باید معما‌های زیادی را حل کنید؛ همچنین در کنار استفاده از اسلحه‌های مختلف، در این بازی امکان استفاده از شلاق معروف ایندیانا جونز هم وجود دارد. با توجه به اینکه هنوز تاریخ انتشار دقیقی از عرضه بازی جدید ایندیانا جونز ارائه نشده، اما به صورت حتمی در سال جاری می‌توانیم این بازی را تجربه کنیم. در جدیدترین تریلر بازی Indiana Jones اطلاعات زیادی نهفته بود و ما در این مطلب سعی می‌کنیم به نکاتی بپردازیم که شاید آن‌ها را از دست داده‌اید، پس با پارسی‌ گیم در بررسی اطلاعات جدید تریلر بازی ایندیانا جونز همراه باشید.

10) ایندیانا جونز با تصویر هریسون فورد و صدای تروی بیکر

تروی بیکر به عنوان صداپیشه شخصیت Indiana Jones

هر بازیکنی که به اندازه کافی در دنیای بازی بوده باشد، به احتمال زیاد نام تروی بیکر را می‌شناسد. تروی بیکر یکی از مطرح‌ترین صداپیشگان صنعت بازی‌سازی بوده که خاطرات زیادی را با استعداد خود برای ما رقم زده، از جوئل (Joel) و جوکر گرفته تا بوکر دوایت و ساموئل دریک همه و همه در رزومه او دیده می‌شوند. اولین صحنه تریلر بازی Indiana Jones یکی از مهم‌ترین سکانس‌های فرانچایز ایندیانا جونز را نشان می‌دهد، صحنه‌ای که جونز در آن توسط نازی‌ها اسیر می‌شود و در کنار مبارزه با آنها با استفاده از هوش بالای خود فرار می‌کند. ظاهر شخصیت اصلی این بازی از چهره هریسون فورد، بازیگر افسانه‌ای هالیوود الهام گرفته شده اما صداپیشگی او توسط تروی بیکر تایید شده است. بیکر قبلا با بازی در نقش بوکر دوایت به عنوان شخصیتی که در شرایط بسیار سختی به سر می‌برد خود را اثبات کرده و با توجه به تریلر منتشر شده قرار است نقش آفرینی محشر دیگری را هم در بازی جدید Indiana Jones از او ببینیم.

9) معرفی شخصیت‌های اصلی جدید

کاراکترهای جدید بازی ایندیانا جونز

شخصیت ایندیانا جونز تنها کاراکتری نبود که در تریلر به آن پرداخته شد، دو شخصیت منفی جدید بازی هم با نام‌های لوکاس (Locus) و امریش وس (Emmerich Voss) در تریلر معرفی شدند و می‌توانید نگاهی به آنها داشته باشید. صداپیشگی شخصیت‌های عنوان شده به ترتیب بر عهده تونی تاد و ماریو گاوریلیس خواهد بود که همگی قبلا دستی در صداپیشگی داشته و توانسته‌اند به خوبی از پس آن برآیند. به نظر می‌رسد لوکاس مهم‌ترین شخصیت این گروه بوده زیرا نقش کاتالیزور را برای او در داستان ایندیانا جونز در نظر گرفته‌اند. کاراکتر Emmerich Voss هم به عنوان یک شخصیت منفی روانی توصیف شده که صداپیشه آلمانی آن در بازی‌های Death Stranding و Gotham Knights حضور پررنگی داشته است. همچنین در داستان، جونز با خبرنگاری جوان به نام جینا لامباردی همکاری می‌کند که صداپیشگی شخصیت را الساندرا ماستروناردی بر عهده دارد.

8) ساخت موسیقی متن بازی بر عهده گوردی هاب (Gordy Haab) است

موسیقی بازی جدید Indiana Jones

با اینکه جان ویلیامز (John Williams) ساخت موسیقی متن بازی The Dial of Destiny را برعهده داشت، در عنوان جدید ایندیانا جونز خبری از او نیست. در عین حال، ساخت موسیقی متن بازی جدید Indiana Jones به دست گوردی هاب ساخته می‌شود و قسمت جالب ماجرا اینجاست که هاب، در استودیو Lucasfilm با جان ویلیامز همکاری داشته است. هاب قبلا ساخت موسیقی تعداد زیادی از بازی‌های جنگ ستارگان مانند بازی Star Wars: Battlefront و بازی Squadrons را بر عهده داشته و همچنین موسیقی متن Halo Wars 2 هم به دستان او ساخته شده است.

7) جا به جایی گیم‌پلی بین شوتر اول شخص و سوم شخص

دوربین اول شخص و سوم شخص در بازی جدید Indiana Jones

برخلاف بازی‌های Uncharted و Tomb Raider بازی جدید ایندیانا جونز یک اکشن/شوتر اول شخص بوده که از شوتر سوم شخص، فقط برای بهتر کردن داستان گیم‌پلی استفاده می‌کند. اگر در حال مبارزه باشید به عنوان ایندیانا اول شخص و اگر در حال استفاده از زیپ‌لاین یا تماشای کامل یک ساختمان باشید، ایندیانا به صورت سوم شخص دیده می‌شود. جالب است بدانید این عملکرد در Wolfenstein هم دیده می‌شد و هدف استودیو سازنده این است که شما را در ماجراجویی جونز غرق کند.

6) شلاق جونز ویژگی‌های جالبی دارد

شلاق معروف ایندیانا جونز در بازی

همه می‌دانیم که شلاق جونز یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های این شخصیت بوده و مشین‌گیمز توانسته با اضافه کردن عملکردهایی به بازی، استفاده از شلاق را برای بازیکنان جذاب‌تر کند. در این بازی می‌توانید از شلاق برای مبارزه، مخفی‌کاری، نزدیک‌ کردن دشمنان به خود، قاپیدن اسلحه‌ها از دستان آنها و زیپ‌لاین استفاده کنید. علاوه بر این ویژگی‌ها، شما می‌توانید با استفاده از شلاق عاملی برای حواس پرتی نگهبانان یا دشمنان بازی ایجاد کرده و یا از این اسلحه به عنوان طناب استفاده کنید. همان‌طور که مشخص است استودیو سازنده تاکید زیادی بر عملکردها و ویژگی‌های شلاق داشته که می‌تواند لذت استفاده از این اسلحه را دوچندان کند.

5) معماها، دوربین دستی، مخفی‌کاری و تله‌های متعدد

معماهای بازی جدید Indiana Jones

بر اساس تریلر بازی Indiana Jones، گیم‌پلی بازی جدید Indiana Jones بر روی معما و مخفی‌کاری متمرکز است. مسئله‌ای قابل توجه که در تریلر بازی Indiana Jones نشان داده شد، این بود که می‌توانید از وسایل مختلفی مانند بیل برای بی‌هوش کردن و یا کشتن دشمنان استفاده کنید. همچنین جونز در این بازی یک دوربین دستی داشته که به شما اجازه می‌دهد از نکات جالب در روند بازی عکس بگیرید و این عکس‌ها می‌توانند در تشخیص تله‌ها به شما کمک کنند.

4) مقطع زمانی بازی جدید Indiana Jones

خط داستانی و زمانی بازی جدید ایندیانا جونز

همانطور که در مقدمه گفته شد، بازی جدید Indiana Jones در مقطع زمانی میان فیلم‌های Raiders of the Lost Ark و The Last Crusade قرار می‌گیرد پس داستان بازی قرار است به شکافی بپردازد که در آن جونز در سال 1938 با پدرش ملاقات کرده است. براساس جزئیات منتشر شده، در داستان اولیه گفته شد که جونز به دانشگاه مارشال برگشته و در آنجا به تدریس باستان شناسی می‌پردازد. بعد از شنیدن صداهایی عجیب برای پیدا کردن راز‌های یک سرقت بزرگ در مورد یک گنج با نام The Great Circle به مصر، رم و هیمالیا رفته و در این راه با جینا لامباردی، یک خبرنگار جوان همکاری می‌کند. نقش منفی داستان امریش وس از ارتش نازی‌ها بوده که به خوبی بر روان‌شناسی و تحریک انسان‌ها تسلط داشته و اگر استودیو مشین‌گیمز و ولفنشتاین را بشناسید، می‌دانید که ساخت نازی‌های باهوش تخصص این استودیو هستند.

3) حضور ارتش ژاپن در تریلر

وجود ارتش آلمان در تریلر بازی Indiana Jones

یکی از مهم‌ترین سکانس‌های تریلر بازی Indiana Jones، بخش ارتش‌ ژاپنی بود. با اینکه در فیلم‌های ایندیانا جونز خبری از ژاپنی‌ها نبود، در عنوان ذکر شده، علاوه بر نازی‌ها جونز به مبارزه با ارتش‌ ژاپن هم می‌پردازد. در کمیک‌های Thunder in the Orient، شاهد این بودیم که جونز در برابر امپراطوری ژاپن قرار گرفت و به نظر می‌رسد در عنوان Indiana Jones and the Great Circle هم با ارتش ژاپن سروکار داریم.

2) ماجراجویی در مناطق مختلف جهان

بازی جدید ایندیانا جونز و لوکیشن ها و مراحل

یکی از جزئیاتی که در طی رویداد منتشر شد و طرفداران زیادی را هیجان زده کرد، ماجراجویی جونز در مناطق مختلف جهان بود. در این قسمت از فرانچایز ایندیانا جونز، شما می‌توانید بازی را در واتیکان، اهرام مصر، هیمالیای برفی و جنگل‌های سرسبز اطراف معابد سوکوتای تجربه کنید. شخصیت اصلی بازی باید از یک نیروی مرموز محافظت کند و این دایره بزرگ یک دایره عظیم‌الجثه در اطراف کره زمین است که مکان‌های باستانی دست‌ساز انسان‌ها را به یکدیگر متصل کرده و جونز باید اسرار آنها را کشف کند.

1) شخصیت اصلی اسکن لباس اصلی را در بازی به تن دارد

لباس اصلی در بازی Indiana Jones

چیزی که خیلی به نظر همه جالب آمد، بخش داستان توسعه‌دهنده‌های ازی جدید Indiana Jones بود و در این قسمت یکی از طراحان را می‌بینید که در حال اسکن کردن لباس اصلی شخصیت ایندیانا جونز در فیلم‌ها است. لباس، شلاق و کلاه این شخصیت توسط استودیو Lucasfilm به دست توسعه‌دهندگان بازی رسیده و لباس و وسایل شخصیت اصلی کاملا با ظاهر کاراکتر هریسون فورد مطابقت داشته که لذت بازی کردن را دو چندان می‌کند.

حرف آخر

بازی جدید Indiana Jones شما را به دوران جنگ جهانی دوم می‌برد، زمانی که نیروهای نازی و فاشیست در جستجوی قدرت‌های باستانی هستند و شما باید با استفاده از هوش، منابع و طنز خود به مبارزه با دشمنان، حل معماها و کشف اسرار تاریخی بپردازید. بازی از موتور آی دی تک 6 (id Tech 6) استفاده کرده که قبلا در بازی‌های ولفنشتاین و دووم (Doom) به کار رفته که قابلیت اجرای بازی با فریم‌ریت بالا و رزولوشن 4K را دارد همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مانند ری‌تریسینگ (Ray Tracing) و افکت‌های نورپردازی پشتیبانی می‌کند. با تفاسیر گفته شده به نظر می‌رسد عنوان Indiana Jones and the Great Circle قرار است گرد و خاکی را در دنیای بازی ویدیویی به پا کند و در این مقاله ما سعی کردیم که نکاتی بپردازیم که شاید هنگام تماشای تریلر بازی Indiana Jones ندیده باشید. نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید!

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی Indiana Jones and the Great Circle چه زمانی منتشر می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه این بازی مشخص نشده، ولی بر اساس اطلاعات منتشر شده بازی در سال جاری میلادی (2024) قابل دسترسی خواهد بود.

۱
بازی Indiana Jones and the Great Circle برای چه پلتفرم‌هایی منتشر می‌شود؟

پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و کامپیوتر. همچنین دو روز بعد از انتشار، می‌توانید بازی جدید Indiana Jones را در گیم‌پس پیدا کنید.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.