بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty
سارا هابطی

بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty

سارا هابطی 28 دی 1402 2 دیدگاه
3,885 بازدید

رورراست باشیم؛ به نظر شما آیا تا به همین لحظه گیمری وجود دارد که به سراغ تجربه فرنچایز جذاب و به شدت محبوب Call of Duty نرفته باشد؟؟ قطعا که پاسخ این سوال مثبت است‌ در غیر این صورت، بهتر بوده کمی به عقب بازگردید و نگاهی اساسی به تجربه گیمری خود بیاندازید. به جرات می‌توان گفت که فرنچایز Call of Duty یکی از بهترین مجموعه‌های اول شخص به حساب می‌آید که کم‌تر کسی نسبت به آن نظر منفی دارد. بیش‌تر گیمرها علاقه زیادی به این بازی نشان می‌دهند، همینطور خط داستانی و گرافیک خیره‌کننده آن در هر زمانی برای کاربران چشم‌نواز بوده است. از طرف دیگر شخصیت‌های داستانی سری بازی کال آو دیوتی به شدت خوش ساخت هستند و از نظر احساسی به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. همراه پارسی گیم با محتوا بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty باشید که می‌خواهیم دلی به تازه کردن خاطرات خوش گذشته بزنیم.

بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty؛ نداهای وظیفه

بعضی از شخصیت‌های بازی دارای ایدئولوژی‌های خودشان هستند و همین موضوع محبوبیت آن‌ها را در بین گیمرها افزایش داده است. علاوه بر این دیالوگ‌هایی که کاراکترهای بازی در روند داستان بیان می‌کنند، مجموعه Call of Duty را تا به امروز به یکی از شناخته‌شده‌ترین و خاطره‌انگیزترین فرنچایزهای دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است.

هر نسخه‌ای که از این مجموعه زیبا منتشر می‌شود، با خودش دیالوگ‌های به یاد ماندنی فراوانی را به یادگار می‌گذارد. به همین منظور شاهد بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty هستیم که توسط افراد خاصی مطرح می‌شوند. زمانی که در حال تهیه لیست نقل قول‌های کالاف دیوتی بودیم، احساسات زیادی را تجربه کردیم؛ از شادی گرفته تا غم و نفرت. قطعا در این بین مطمئن شدیم که در لیستمان موردی را از قلم نیاندازیم و همینطور بخشی را برای نقل قول‌های اضافی در نظر گرفتیم. در ادامه اجازه دهید به سراغ لیست هیجان‌انگیز و جذابمان برویم که جملات قصد دارند بار دیگر صحنه‌های خاطره‌انگیز این فرنچایز را برایمان تازه کنند.

توجه: برخی از دیالوگ‌ها ممکن است بخشی از داستان را برایتان فاش کنند

1) “تاریخ را برندگان می‌نویسند: اما تاریخ از وجود دروغگوها پر شده است. اگر دشمن زنده بماند جای حقیقت می‌نشیند و واقیعت اصلی ما گم می‌شود.” (Call Of Duty: Modern Warfare 2)

بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty

تاریخ را کسانی می‌نویسند که پیروز میدان نبرد شده‌اند، این نقل قولی بسیار معرفی است که از شخصیت دوست‌داشتنی و کاریزماتیک کاپیتان پرایس می‌شنوید. با این حال، در بازی Modern Warfare 2، کاپیتان پرایس دید عمیقی نسبت به شرایط موجود داشت و به خوبی می‌توانست آن زمان بحرانی را با چگونگی موقعیت همراهانش تطبیق دهد. پرایس این جمله را زمانی می‌گوید که شما قصد دارید سراغ ژنرال شپرد بروید. کاپیتان می‌خواهد به شما بگوید که اگر در این ماموریت شکست بخورید، نیروی شرور همه چیز را به نفع خودش تمام می‌کند. همچنین دنیا حقیقتی را قبول می‌کند که توسط افراد شرور نوشته می‌شود و هیچکس متوجه خیانت و شرارت شپرد نمی‌شود. بنابراین این نقل قول یکی از قوی‌ترین دیالوگ‌هایی (بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty) است که می‌توانید در زمان مواجه شدن با جنرال شپرد از کاپیتان پرایس دریافت کنید.

2) “اسم من ویکتور رزنوف هست و من انتقام خودم رو ازت می‌گیرم” Alex Mason And Viktor Reznov (Black Ops)

بهترین نقل قول های سری بازی های Call of Duty

بعضی از نقل قول‌هایی که در بازی کال آو دیوتی بیان می‌شود، ارتباط مستقیمی با لحظات حساس و بحرانی دارند. این آخرین کلماتی است که ویکتور رزنوف به فردریش اشتاینر (Friedrich Steiner) می‌گوید و بعد به سر او شلیک می‌کند. در نهایت انتقام خود را از مردی که مسئول کشته شدن متحدانش بوده را به روش خودش می‌گیرد. حداقل این اتفاقی است که در این بخش داستانی رخ می‌دهد.

تمام این اتفاقات در واقع در ذهن الکس میسون رخ می‌دهد و در واقع کسی که به فردریش اشتاینر شلیک می‌کند، خود الکس میسون است. ویکتور رزنوف در روند هیچکدام از این اتفاق‌ها وجود خارجی ندارد و الکس تمام این کارها را خودش انجام می‌دهد. این اولین اتفاق شوکه‌کننده برای اولین بار در بازی رخ می‌دهد و برای همیشه در ذهن گیمر باقی خواهد ماند. این موضوع کمک می‌کند تا خط داستانی هر دو شخصیت اصلی بازی بلک آپس بهتر دیده شود و تاثیر هر دو کاراکتر به یک اندازه حس شود.

3) “اشکال نداره، تو را اون طرف می‌بینم” Will Irons (Advanced Warfare)

نقل قول های سری بازی های کالاف دیوتی

با این‌که شخصیت ویل آیرونز را فقط در ماموریت اول بازی Advanced Warfare می‌بینید، اما حرفی که می‌زند تاثیر زیادی روی روند بازی می‌گذارد و بازی Call of Duty: Advanced Warfare را تبدیل به یک شاهکار داستانی می‌کند. ویل آیرونز این جمله را به دوستش میچل می‌گوید که شخصیتش را شما کنترل می‌کنید. دست آیرون در زمان کار گذاشتن بمب داخل هواپیما گیر می‌کند و به شما می‌گوید که اشکال نداره، تو رو اون طرف می‌بینم. این سکانس یکی از دردناک‌ترین کات‌سین‌هایی است که در بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty حس می‌شود. زمانی که هواپیما بلند می‌شود، ویل آیرونز سرنوشت خودش را قبول می‌کند و سعی دارد که جان دوستش را نجات دهد. به همین خاطر با گفتن این کلمات دلخراش شاید می‌خواهد دوست صمیمی خودش را آرام کند.

4) “صابون (Soap) این دیگه چه جور اسمیه؟” Captain John Price (Modern Warfare)

بهترین جملات و سخنان کاراکترها در بازی های Call of Duty

بعد از این‌که کاپیتان پرایس برای اولین بار Soap یا همان مک تاویش را در بازی Call of Duty 4 می‌بیند این جمله را به او می‌گوید و شروع به صحبت با بقیه می‌کند. این اولین صحنه برای معرفی نمادین شخصیت (Soap) یا همان جان مک تاویش است. در آن زمان هیچکس فکرش را  نمی‌کرد که این دو شخصیت روزی به یکی از بهترین دوستان یکدیگر در بین کل سری‌های بازی‌های کال آو دیوتی تبدیل شوند. برای ادای احترام به جان مک تاویش، شخصیت دیگو (Diego) این جمله را به زبان اسپانیای به او می‌گوید. این موضوع برای زمانی است که برای اولین بار بازی Modern Warfare 2 ریبوت شده است و دیگو بار دیگر Soap را ملاقات می‌کند.

5) “تو مثل من زجر می‌کشی” Raul Menendez (Black Ops 2)

سری بازی های کالاف دیوتی یکی از بهترین سری های سبک شوتر اول شخص است

چه کسی می‌تواند فراموش کند که رائول منندز دو تا از بهترین شخصیت‌های کالاف دیوتی، الکس میسون و هادسون را در یک صحنه در بازی Black Ops II می‌کشد! او در مقابل مقابل چشمان وودز و دیوید (Woods and David)، پسر الکس را می‌کشد تا حس رنج او را با تمام وجودش احساس کند. همین دیالوگ کوتاه از تمام فشارهای روانی رائول منندز می‌گوید و او را تبدیل به یکی از نفرت‌انگیزترین و منفورترین شخصیت‌های فرنچایز Call of Duty در هر زمان دیگری می‌کند.

6) “فردا دیگه نه کمبود داوطلب داریم نه کمبود میهن‌پرست” General Shepherd (Modern Warfare 2)

مروری بر بهترین و به یادماندنی ترین نقل قول ها در سری بازی های Call of Duty

جنرال شپرد که قطعاً جزوء منفورترین شخصیت‌های شرور در تمام سری‌های Call of Duty به شمار می‌آید. این سخنرانی کوتاه را برای روچ (roach) می‌کند و در پایان صحبت‌هایش، اسلحه مگنومش را به سمت او نشانه می‌گیرد. این نقل قول تمام دلیل او برای خیانت به Task Force 141 و کشتن گوست و روچ را نشان می‌دهد. او در اصل می‌خواست احساس وطن‌پرستی را در مردم آمریکا با شروع جنگ با روسیه  شلعه‌ور کند که این احساس روز به روز در حال کاهش پیدا کردن بود. تنها چیزی که می‌توانست جنرال شپرد را به هدفش نزدیک‌تر کند، از بین بردن گروه ضربت 141 بود. این دیالوگ جنرال شپرد یکی از غم‌انگیزترین و بهترین نقل قول های بازی کالاف دیوتی به حساب می‌آید.

7) یک ذهن سالم با این فکر که امروز آخرین روزش روی زمینه از خواب بیدار نمی‌شه Captain Price (Modern Warfare 2)

بهترین جملات در سری بازی های کالاف دیوتی

در واقع کاپیتان پرایس این دیالوگ را در مورد ژنرال شپرد خطاب به Soap می‌گوید، این نقل قول در ماموریت پایانی عنوان MW2 گفته می‌شود. می‌توان گفت این دیالوگ بخش کوچکی از صحبت‌های الهام‌بخش کاپیتان پرایس در پایان بازی است. او در ادامه حرف‌های خودش می‌گوید:«اما من فکر می‌کنم که این فقط یک جمله لوکسه تا یک نفرین واقعی. زمانی که حس می‌کنی به پایان نزدیک شدی، نوعی حس آزادی را لمس خواهی کرد.خب وقت به دست آوردن تجهیزاته. بدون سلاح و بدون منبع انسانی در یک ماموریت انتحاری قرار گرفتیم. اما شن و سنگ‌هایی که اینجا با هزاران سال جنگ آغشته شده؛ ما را در خاطر خودش نگه می‌دار.»

پرایس در ادامه حرف‌هایش به Soap می‌گوید که:«مجموعه بزرگی از کابوس‌ها در اصل همون کابوسی هستند که برای خودمون انتخاب می‌کنیم. ما پیش می‌رویم شبیه به بازدمی که از زمین خارج می‌شه. با نشاطی که در قلب و هدفی که در دیدمون داریم، اراده می‌کنیم و می‌کشیم.»

8) “مراقب باش به کی اعتماد می کنی گروهبان” Ghost (Modern Warfare 2 [2022])

آشنایی با بهترین نقل قول ها در سری کالاف دیوتی

وقتی که Ghost این حرف رو به Soap در سری جدید (نسخه ریبوت شده) بازی Modern Warfare 2 می‌زند، غیر ممکن است بابت این صحبت احساساتی نشوید. گذشته از این، در حالی که در ورژن جدید شخصیت Ghost سرنوشت متفاوتی دارد، اما همه به خاطر دارند که بابت اعتماد به ژنرال شپرد چه اتفاقی برای روچ و گوست افتاد. گوست کاملا به ژنرال شپرد اعتماد کرده بود و تمام ماموریت‌های او را به بهترین نحو ممکن انجام می‌داد، اما در آخر شپرد پاداش گوست ر ا با مرگش به او داد. این صحبت گوست در واقع ادای احترام به اتفاقی است که در نسخه اصلی برایش رخ می‌دهد و دل تمام طرفداران سری Call of Duty را به درد می‌آورد. با این‌که داستان بازی با شیوه جدیدی روایت می‌شود، اما باز هم خط داستانی قدیمی یادآور خاطرات بسیار زیادی برایتان خواهد بود.

9) “هیچ فداکاری آنقدر بزرگ نیست” Joseph Turner (World War 2)

نقل قول های بازی های کالاف دیوتی

این حرف یکی از بهترین نقل قول های بازی کالاف دیوتی است که برای غم‌انگیزترین مرگ‌های این سری بیان می‌شود. بیش‌تر از هر چیزی در بازی Call of Duty: WWII محو گرافیک و کیفیت ساخت المان‌های واقع‌گرایانه می‌شوید، از طرفی هم نقل قول Joseph Turner زمانی که آلمانی‌ها به او شلیک می‌کنند تاثیرگذار بودن سکانس را چندین برابر می‌کند. این کات‌سین به خاطر صداگذاری و ریتم داستانی جذاب خودش، تبدیل به یکی از خاطره‌انگیزترین لحظات در کل سری کال آو دیوتی شده است. گوش دادن به فریادهای دنیل زمانی که کل تیم در حال تنها گذاشتن Turner هستند، یکی از دردناک‌ترین صحنه‌های بازی Call of Duty: WWII به حساب می‌آید. در این سکانس متاسفانه تمام نیروهای جوزف ترنر (Joseph Turner) او را تنها می‌گذارند تا بمیرد.

10) “براوو 6، وارد تاریکی میشیم Captain Price (Modern Warfare Reboot Trailer)

بازی های Call of Duty و نقل قول های معروف شخصیت های آن

به محض این‌که ریبوت بازی Modern Warfare منتشر شد، خط داستانی کلاسیک این عنوان را به یاد گیمرها آورد. طوری که کاپیتان پرایس این نقل قول را با توجه به روند داستان همراه با شروع سکانس می‌گوید، آن را تبدیل به الماسی در بین تمام نقل‌های بازی می‌کند. به جرات می‌توان گفت این دیالوگ یکی از بهترین نقل قول های بازی کالاف دیوتی محسوب می‌شود. بازگشت شخصیت کاپیتان پرایس به سری Modern Warfare یکی از بهترین اتفاق‌هایی بود که برای طرفداران فرنچایز کالاف دیوتی رخ داد. جدا از این مورد، نحوه بیان این دیالوگ به یک الگوی رفتاری بزرگ تبدیل شد که به شکل‌های مختلفی در بین افراد گوناگون تکرار شد و محبوبیت آن را چندین برابر کرد.

11) ” میسون به نظرت عددها، معنیشون چی می‌تونه باشه Jason Hudson (Black Ops)

نقل قول شخصیت ها در بازی های Call of Duty

در بین نقل قول های بازی کالاف دیوتی، این دیالوگ چیزی بیش‌تر از یک جمله خنده‌دار است. بخش داستانی بازی Black Ops یکی بهترین و عمیق‌ترین خط‌های روایتی را برای ارائه به گیمرها دارد. شما نقش فردی به نام الکس میسون (Alex Mason) را بازی می‌کنید که به خاطر بیماری فراموشی، خاطرات مبهمی را به یاد می‌آورد. در بین این خاطرات، اعداد نیز به صورت تصادفی نشان داده می‌شوند و شما تعجب می‌کنید که واقعا دیدن این عددها چه معنایی دارد. اگر این عنوان را از ابتدای داستان تجربه کرده باشید، قطعا جواب این سوال را به خوبی می‌دانید. قطعا متوجه هستید که چرا جیسون هادسون مدام از میسون این سوال را می‌پرسد، به همین خاطر است که نحوه بیان این نقل قول در عنوان Black Ops شهرت زیادی پیدا کرده است.

12) “برای شروع جنگ جهانی بعدی نیازی به قدرتمندترین کشورها نداریم، یک مرد برای این کار کافی است” Vladimir Makarov (Modern Warfare 3 Reveal Trailer)

نقل قول های بازی Call of Duty

ولادیمیر ماکاروف، بزرگ‌ترین شخصیت شرور فرنچایز Call of Duty شناخته می‌شود و یک خط داستانی وحشتناک را برای این مجموعه می‌سازد. این دیالوگ معروف را زمانی می‌گوید که شما بازی را در عنوان MW3 دنبال می‌کنید و از دور در حال تماشای لحظه انفجار بمب اتمی در شهر هستید. ماکاروف مغز متفکر و تئوری‌چین تمام اتفاق‌های هولناک و دلخراش مجموعه جنگ‌های مدرن به حساب می‌آید، همچنین با آشوب‌ها و تمام اقدامات تروریستی خودش سعی دارد کل دنیا را وارد جنگ جهانی کند. این دیالوگ جزوء یکی از غم‌انگیزترین و دلخراش‌ترین نقل قول های بازی کالاف دیوتی جای می‌گیرد.

13) “50000 نفر قبلا اینجا زندگی می‌کردن، ولی حالا تبدیل به شهر ارواح شده” Captain MacMillan (Modern Warfare)

بازی Modern Warfare یکی از محبوب ترین شماره ها و شماره چهارم سری Call of Duty

ماموریت “All Ghillied Up” یکی از بهترین و مهیج‌ترین ماموریت‌هایی بود که در سری کالاف دیوتی همه بازیکنان را سرگرم خودش کرد و به یکی از خاطره‌انگیزترین ماموریت‌های فرنچایز Call of Duty تبدیل شده است. این ماموریت را باید به صورت مخفی کاری انجام می‌دادید و کاپیتان پرایس در روزهای ابتدایی خدمتش در ارتش بود. شما در شهر متروکه Pripyat باید کاپیتان مک میلان (MacMillan) را دنبال می‌کردید تا به محل کشتن ایمران زاخائف (Imran Zakhaev) برسد. ایمران رهبر یک گروه ملی‌گرای افراطی بود که رفتارهای تروریستی داشتند.

مک میلان شما را به یک ساختمان متروکه می‌برد و زمانی که در حال بالا رفتن از پله‌های این ساختمان عظیم هستید، کاپیتان مک میلان شروع به گفتن این نقل قول می‌کند. با این‌که کاراکتر مک میلان حضور پر رنگی در این ماموریت ندارد، اما همین دیالوگ ساده باعث می‌شود که به یک شخصیت به یادماندنی تبدیل شود. در نقل قول های بازی کالاف دیوتی، این دیالوگ از دلخراش‌ترین و به یادماندنی‌ترین نقل قول‌های سری به شمار می‌آید.

14) “یادتون باشه، روسی صحبت نکنید” Vladimir Makarov (Modern Warfare 2)

معروف ترین نقل قول ها در سری بازی های کالاف دیوتی

حتی کسانی که بازی Modern Warfare 2 را تجربه نکرده‌اند، با این جمله آشنا هستند و خوب می‌دانند که معنی و مفهوم آن در اصل چیست. این مرحله به خاطر ماهیت تروریستی اش، مورد انتقادهای بسیار زیادی قرار گرفت. در یکی از ماموریت‌های بازی، ماکاروف به تیم خود می‌گوید که روسی صحبت نکنید تا هویت ماموریت و هدف لو نرود. این نقل قول زمانی بیان می‌شود که به همراه چند نفر دیگر در آسانسور حضور دارید و پس از آن باید مسافران فرودگاه کشور روسیه را قتل‌عام کنید.

فریاد و صحنه‌های دردناکی که در این ماموریت حس می‌کنید را نمی‌شود به راحتی در قالب کلمات گنجاند. با تمام شکایت‌ها و انتقاداتی که از این ماموریت شده است، اما هنوز این نقل قول ماکاروف یکی از نمادین‌ترین جمله‌های سری کال آو دیوتی (بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty) به حساب می‌آید. در آینده نیز انتظار می‌رود باز هم از این نقل قول در بخش‌های مختلفی استفاده شود، یا این‌که محتوایی با سبک و سیاق همین مرحله به مخاطبان عرضه گردد.

جمع‌ بندی

با نگاهی کلی به سری بازی کالاف دیوتی می‌توانیم بگوییم که شرکت اکتیویژن در دوران طلایی حضور داشت که متاسفانه بنا به دلایلی نتوانست در اوج خودش باقی بماند و در چند سال اخیر بازی‌های Call of Duty نتوانستند آنطور باید و شاید به دوران شکوفایی خودشان برسند. هر سال نسخه‌های مختلفی از این فرنچایز منتشر می‌شود، ‌اما چند سالی است که طرفداران پروپاقرص این سری از آن رضایت کافی را ندارند. امیدواریم روزی سری بازی Call of Duty بتواند به دوران طلایی خودش بازگردد و بار دیگر در نقش شخصیت‌های دوست‌داشتنی آن به تجربه داستان‌های مختلف بپردازیم.

در نهایت با مقاله بهترین نقل قول های سری بازی Call of Duty سعی داشتیم به سراغ معروف‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین دیالوگ‌ها برویم که هنوز هنوزه بعد از چند سال در ذهن گیمرهای زیاد باقی مانده است. نظر شما در این رابطه چیست؟ چه دیالوگ معروف دیگری را شما به یاد دارید که در لیست ما جایش خالی است؟؟ شما کاربران عزیز می‌توانید نظرات ارزشمند خودتان را با تیم پارسی گیم و سایر افراد به اشتراک بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

اولین بازی کالاف دیوتی در چه سالی منتشر شد؟

 اولین نسخه از سری بازی کالاف دیوتی در سال 2003 (1382) برای پلتفرم‌های PC، N-Gage عرضه گردید.

۱
بازی لغو شده کالاف دیوتی چه نام داشت؟

 بازی کال آف دیوتی:ویتنام قرار بود در اواخر سال 2010 روانه بازار شود، ‌اما به علت اخراج مدیر استودیو Infinity Ward و کمبود نیرو این بازی به طور کامل لغو شد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    کامبیز

    مهمان

    بسیار عالی

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Aixa

    مهمان

    Simon (Ghost) Riley: Let’s do this

    پاسخ دهید