اعلام نامزدهای غزال زرین نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر؛ فصلی نو برای بازی سازی کشور
نوید قادری

اعلام نامزدهای غزال زرین نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر؛ فصلی نو برای بازی سازی کشور

نوید قادری 20 دی 1402 بدون دیدگاه
1,033 بازدید

به گزارش پارسی گیم به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام نامزدهای دریافت جایزه در تمام بخش‌های نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر اشتیاق و انتظار کاندیداها برای دریافت غزال زرین و جوایز به اوج خود رسید. با اعلام مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر نامزدهای دریافت جوایز در بخش‌های مختلف نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر اعلام شدند. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: برگزاری این رویداد بعد از وقفه 4 ساله و همچنین اولین رویداد سرمایه‌گذاری، می‌تواند منجر به رونق تولید و نشر بازی‌های رایانه‌ای شود و فصل جدیدی در صنعت -رسانه بازی‌های رایانه‌ای به همراه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه به دنبال انتشار فراخوان جشنواره در شهریورماه، 216 بازی از 112 بازی‌ساز برای بخش اصلی به دبیرخانه این رویداد ارسال شد و در بخش رویداد سرمایه‌گذاری 54 تیم ثبت‌نام کردند، تصریح کرد: در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، مقرر شد تا بخش جدیدی با عنوان بخش سرمایه‌گذاری به این جشنواره اضافه شود. بنابراین رویداد سرمایه‌گذاری برای نخستین بار به این جشنواره اضافه شد و هر دو بخش رویداد با استقبال خوب بازی‌سازان از سراسر کشور مواجه شد. برگزاری این رویداد بعد از وقفه 4 ساله و همچنین اولین رویداد سرمایه‌گذاری، می‌تواند منجر به رونق تولید و نشر بازی‌های رایانه‌ای شود و فصل جدید در صنعت رسانه بازی‌های رایانه‌ای به همراه خواهد داشت.

وی افزود: از مجموع 112 بازی‌ساز، 53 نفر به صورت انفرادی، 24 تیم و 35  شرکت در این جشنواره حضور پیدا کردند. از مجموع آثار ارسال شده 125 اثر بازی موبایلی و 91 اثر مربوط به بازی‌های پلتفرم رایانه شخصی بود. همچنین 169 اثر در بخش اصلی، 5 اثر در بخش به‌روزرسانی و 42 اثر در بخش مورد انتظار شرکت کردند.

حاجی هاشمی در ادامه گفت: بازی‌سازان از 19 استان کشور در این جشنواره شرکت کردند که تهران با 95 اثر بیشترین تعداد را به خود اختصاص داد. استان البرز با 24 اثر، فارس 15 اثر،اصفهان با 13 اثر و قم با 11 اثر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی با اشاره به جوایز جشنواره در بخش‌های دستاوردها، سبک بازی، بخش ویژه، جایزه مردمی و بهترین جایزه سال گفت: آثار این جشنواره توسط ۱۴ داور ارزیابی شده است و به بهترین بازی سال ۱۵۰ میلیون تومان، بهترین بازی در بخش دستاوردها ۳۰ میلیون تومان، بهترین بازی در هر سبک ۲۰ میلیون تومان، بخش مردمی ۲۰ میلیون تومان و بخش ویژه ۱۰ میلیون اهدا می‌شود.

نامزدهای غزال زرین نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر

دبیر نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در خصوص شفافیت آراء بخش نگاه مردمی جشنواره نیز گفت: در دوره‌های گذشته جشنواره رأی گیری بخش مردمی (بخش اصلی، به روزرسانی و مورد انتظار) به صورت پیامکی انجام می‌شد. در این دوره رأی گیری مردم از طریق سایت جشنواره در حال انجام است تا بازی‌سازان بتوانند به صورت شفاف و لحظه‌ای تعداد رأی گیری مردمی به بازی‌های‌شان را در سایت جشنواره مشاهده کنند. این امر به جذابیت، شفافیت و افزایش دقت کار کمک کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: آئین اختتامیه جشنواره عصر روز شنبه ۲۳ دی ساعت ۱۸ در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی و بازی‌سازان و فعالان صنعت گیم برگزار می‌شود. علاقمندان برای حضور در این مراسم حتماً باید از طریق سایت جشنواره ثبت نام را انجام دهند که این ثبت نام به صورت رایگان است.

حضور نمایندگان 15 استان در رویداد سرمایه‌گذاری

علیرضا فراهانی دبیر بخش سرمایه‌گذاری این جشنواره نیز با اشاره به اینکه 54 محصول از سوی 15 شرکت بازی‌ساز ، 18 تیم، 13 بازی‌ساز انفرادی و 8 پلتفرم حوزه بازی برای حضور در بخش سرمایه‌گذاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، گفت: در بخش رویداد سرمایه‌گذاری، دو پیش رویداد سرمایه‌گذاری با حضور ناشران و بازی‌سازان، تیم‌هایی که برای شرکت در رویداد سرمایه‌گذاری نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ثبت‌نام کرده‌ بودند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری برگزار شد. در پیش رویداد دوم 25 تیم در مقابل نمایندگان بیش از 10 صندوق سرمایه‌گذاری به ارائه برنامه‌های خود پرداختند. همچنین 5 ناشر بین‌المللی داخلی نیز به بیان تجربیات خود از تولید و نشر بازی پرداختند. پس از برگزاری این دو پیش رویداد در نهایت پس از برگزاری جلسات ارزیابی صندوق‌های سرمایه‌گذاری 12 تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند. در آخرین مرحله رویداد سرمایه‌گذاری 12 تیم از صبح روز شنبه 23 دی ماه در حضور نمایندگان صندوق‌های سرمایه‌گذاری، ناشران و داوران به ارائه خود می‌پردازند و در نهایت پس از داوری، نتایج این بخش از جشنواره در آیین اختتامیه رویداد در تالار وحدت معرفی می‌شوند.

فراهانی تصریح کرد: از 15 استان کشور در رویداد سرمایه‌گذاری جشنواره شرکت کردند که استان‌های تهران و اصفهان بیشترین تعداد درخواست برای حضور در این بخش را داشتند و استان‌های فارس، گیلان و قم به نسبت برابر در این بخش حضور پیدا کردند. برای این رویداد 10 سبک از 10 نوع بازی در پلتفرم‌های موبایل و رایانه و چند پلتفرم حوزه بازی ارائه شد.

نامزدهای غزال زرین نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر

سبک اکشن

  1. جاسوس بازی- مامور مخفی
  2. پوکه: مبارزان کمپانی
  3. شکست داعش
  4. بچه زرنگ مبارز کوچک

سبک تیراندازی

  1. فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی
  2. هادس 2
  3. نیروی واکنش سریع
  4. میدان نبرد

سبک استراتژی

سرافرازان

  1. روگ اسنشن
  2. تسخیرگران
  3. آقا/خانم وزیر

سبک پازل

  1. فانوس
  2. لومیناریا
  3. فقط چپ رو بگیر
  4. چیکو

سبک تفننی

  1. مدیر دفتر
  2. وسترن ران
  3. دختر حاجی الماس
  4. شکارچی 2 (انهدام منافقین)

سبک مسابقه‌ای

  1. ماشین اسپرت 3: تاکسی & پلیس
  2. سرضرب 1
  3. راننده حرفه‌ای
  4. سرآشپز

سبک ماجرایی

  1. امپراطورهای قلابی
  2. 6410 روز بی آینه
  3. اتاق تاریک
  4. کانال سکوت 1

سبک اکشن ماجرایی

  1. مختار: فصل قیام
  2. سفیر عشق
  3. خاکستر سرد
  4. خلافکاران 400

سبک کلمه‌ای و اطلاعات عمومی

  1. معجون مشتی
  2. رقابت مرگ
  3. شهربانو
  4. قهوه‌خانه قرقیزخان

بهترین دستاورد فنی

  1. پوکه: مبازران کمپانی
  2. تسخیرگران
  3. مدیر دفتر
  4. سفیر عشق

بهترین دستاورد طراحی بازی

  1. کانال سکوت 1
  2. سفیر عشق
  3. چیکو
  4. لومیناریا

بهترین دستاورد هنری از منظر فنی و زیبایی شناسی

  1. امپراتورهای قلابی
  2. پوکه: مبارزان کمپانی
  3. فانوس
  4. اتاق تاریک

بهترین دستاورد صداگذاری و افکت صوتی

  1. فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی
  2. کانال سکوت 2
  3. 6410 روز بی آینه
  4. مختار: فصل قیام

بهترین دستاورد موسیقی

  1. مختار: فصل قیام
  2. کانال سکوت 2
  3. فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی
  4. سفیر عشق

بهترین دستاورد داستان و روایت در بازی

  1. فرمانده مقاومت: نبرد آمرلی
  2. کانال سکوت 1
  3. سفیر عشق
  4. اتاق تاریک

بهترین دستاورد فرهنگی

  1. فرمانده مقاومت: نبردآمرلی
  2. کودکان اربعین
  3. سفیرعشق
  4. مختار: فصل قیام

گفتنی است مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر از ساعت 18 روز 23 دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود. برای تهیه بلیط مراسم اختتامیه نیاز است که در سامانه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر به آدرس fajrgamefestival.ir ثبت نام کنید و سپس اقدام به تهیه بلیط اختتامیه نمایید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.