FIFA 19
یحیی رحیمی

با 19 ویژگی جدید FIFA 19 آشنا شوید: جدالی در لیگ قهرمانان

یحیی رحیمی 24 خرداد 1397 بدون دیدگاه
5,478 بازدید

FIFA 19 بالاخره در کنفرانس E3 رونمایی شد و می‌دانیم که این نسخه از بازی بالاخره لایسنس لیگ قهرمانان اروپا را به چنگ آورده است و ضربه دیگری به رقیب قدیمی خود، PES زده است. حالا می‌دانیم که فصل سوم ماجراجویی‌های Alex Hunter را پیش روداریم و ویژگی‌های جدیدی که دانستن آن‌ها کمک خوبی در بازی به شما خواهد کرد.

بازی هنوز شباهت بسیار زیادی به FIFA 18 دارد اما بالاخره تغییرات خود را نیز داشته است. جزئیاتی در نسخه جدید وجود دارند که فهمیدن آن‌ها زمان زیادی می‌برد اما دانستن آن‌ها تغییر زیادی در زمین و همچنین ساعات بازی شما در FIFA 19 خواهد کرد. برای پی بردن به این ویژگی‌ها، 19 تغییر کوچک و بزرگ FIFA 19 را در زیر از دست ندهید.

شوت به کنج دروازه

شوت زدن در این نسخه از بازی بسیار راحت‌تر و شیرین‌تر شده است و تنها با فشردن دکمه دایره یا B برای دومین بار و دقیق زمانی که پای شما در حال برخورد به توپ است می‌تواند دقیقه توپ رابه کنج دروازه حرف بکشاند و همانند تیری در تاریکی عمل کند و دروازه‌بان را مبهوت خود کند. زمان‌بندی در این کار بسیار اهمیت دارد و اگر درست واکنش نشان ندهید، توپ به سمت پرنده‌های خارج زمین کمانه خواهد کرد.

ضربه دروازه سرّی

اگر شما از بازیکن‌هایی هستید که علاقه به کار در عقب زمین خوددارید، این‌یکی را از دست ندهید. همه این موقعیت را تجربه کرده‌اید که با دوستتان در حال بازی هستید و مایل به شروع بازی با پاس به مدافع میانی خود هستید. اگر دسته را تکان دهید، دوستتان در جا عمل شمارا می‌بیند و کاور فشرده‌ای رو مدافع شما ایجاد می‌کند و احتمالاً توپ را نیز به‌راحتی از شما بگیرد و گلی مفت به ثمر برساند. از این نسخه به بعد دیگر تکان دادن دسته، دوربین را حرکت نمی‌دهد و درنتیجه می‌توانید دوست خودتان را گول بزنید.

مدافع پوششی دوم

یکی از بهبودهای کوچک اما خوب PES 2018 انتخاب مدافع دوم در هنگام دفاع کردن بود. این قابلیت اجازه می‌دهد که شما فرد دوم که پرس می‌کند را انتخاب کنید و بازیکنی که می‌خواهید به آن سویچ کنید را تنها با L1 یا LB انتخاب کنید. EA به‌طور هوشمندانه‌ای این ایده را به FIFA 19 انتقال داده است.

الگوهای دویدن

دیگر می‌توانید که به مدافعان خود دستور دهید که چگونه و به چه حالتی در زمان حمله بدوند. تنها کافی است که به بخش Player Instruction در قسمت مدیریت تیم رفته و گزینه جدیدی که امکان کنترل مکان وینگرها در گوشه یا مرکز زمین می‌دهد را انتخاب کنید.

جهت‌گیری دفاعی

دیگر گزینه بخش Player Instruction، قابلیت دستور به هافبک میانی برای کاور کردن گوشه یا وسط محوطه دفاعی است.

جادوی نقشه کوچک

تیم یکی از بازیکنان، از این به بعد دارای نشان مثلث در نقشه کوچک بازی خواهد بود و اگر یادتان باشد این نشان قبلاً دایره‌ای بود و برای شناسایی بهتر بازیکنان گروه خود، تفاوتی ایجادشده است.

برنامه‌های روبه‌رو

Game Plans یکی از ویژگی‌های جدید FIFA 19 است که به شما اجازه تغییرات تاکتیکی قبل از بازی را می‌دهد. به این معنی که حالا می‌توانید تاکتیک‌های مختلفی برای سناریوهایی مانند 1-0 عقب افتادن داشته باشید و نیاز به کشاندن مدافعان خود به خط حمله و پر کردن محوطه جریمه حریف داشته باشید. برای مثال اگر شما 2-0 جلو باشید و بخواهید که نتیجه را تثبیت کنید. اگر از قبل برنامه خود را ریخته باشید، کافی است که با تغییر سیستم به‌وسیله شوکر این تاکتیک را اجرا کنید. باید گفت که متأسفانه ویژگی‌هایی چون پارک اتوبوس دیگر وجود نخواهند داشت.

گزارش گرهای اروپایی

EA تنها لوگوی لیگ قهرمانان را تصاحب نکرده است و از این نسخه به بعد می‌توانید از گزارش گرهای مخصوص شب‌های اروپایی بهنام‌های Derek Rae و Lee Dixon لذت ببرید. همچنین گزینه انتخاب Martin Tyler و Alan Smith نیز هنوز وجود دارد.

لیگ اروپا

این بخش از بازی باوجود لیگ قهرمانان اروپا زیاد در نظر گرفته نشد اما باید بگوییم که Europa League نیز در نسخه جدید گنجانده‌شده است و این خبر خوبی برای تمامی طرفداران آرسنال است!

لیگ شخصی قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا بدون شک در بخش‌های The Journey، Ultimate Team و Career Mode حاضر خواهد بود. همچنین می‌توانید لیگ قهرمانان شخصی خود را راه بیندازید و هر تیمی را در این رقابت قرار دهید. بازهم خبر خوب برای طرفداران آرسنال !

استایل های دفاعی

از حالا به بعد می‌توانید کنترل بهتری روی استایل دفاعی تیم خود داشته باشید. به این معنی که می‌توانید شیوه روبه‌رویی تیم خود با توپ را با تنظیمات مقابل تغییر دهید: فشار آوردن بعد از دست دادن مالکیت؛ فشار مداوم؛ برگشت به عقب؛ بالانس و پرس شدید

کرنرها

گل زدن از بخش کرنر حالا رضایت‌بخش‌تر شده است و بازیکنان شما زمان بیشتری را نسبت به قبلاً در هوا هنگام پریدن تجربه می‌کنند. آن‌ها همچنین به‌طور پویاتری در محوطه جریمه حرکت می‌کنند

عمق تاکتیکی

این ویژگی در چند سال اخیر معمول شده است و می‌توانید عمق و پهنای تیم خود را تنظیم کنید. تنظیم تعداد بازیکنانی که به حمله برای کرنر زدن کمک خوبی در بازی به شما خواهد کرد.

پاس روبه‌جلو

پاس دادن به‌طورکلی حس بهتری در نسخه جدید القا می‌کند. اما بزرگ‌ترین تغییر مربوط به‌پاس های روبه‌جلو بوده است که بسیار طبیعی‌تر و همچنین قدرتمندتر شده است.

کلاس لمس توپ

سیستم لمس توپ جدیدی به‌کاررفته است که لمس توپ اولیه را با بسیاری از بخش‌های بدن بهبود بخشیده است. حالا می‌توانید کنترل توپ بیشتری با بدن خود داشت باشید

حملات نیش‌دار

به‌عنوان یک بخش جدید از سیستم لمس توپ، می‌توانید قبل از دریافت توپ به یک سمت جهت‌گیری کنید و توپ را در جهت مخالف خود لمس کنید. این کار سردرگمی خوبی برای مدافعان ایجاد خواهد کرد.

کلاس لمس توپ 2

این قابلیت شاید زیاد به چشم نیاید اما قدم برداشتن از بازیکن روبه‌رویی و گذشت از او راحت‌تر شده است. رفتن به سمت راست اما لمس جزئی به سمت چپ وارد خواهد کرد که باعث ایجاد اثر دوگانه خواهد شد و حریف را سردرگم خواهد کرد.

50/50

EA بیان کرده است که جدال‌های 50/50 سر توپ‌های سرگردان دارای متغیرهای بیشتری نسبت به سال پیش خواهد بود. ازجمله آن‌ها می‌توان به ویژگی‌های شخصی و بدنی بازیکن و همچنین زمان واکنش اشاره کرد

یکی از موضوعات آزاردهنده سری بازی‌های قبلی FIFA آن بود که معلوم نبود آیا تاکتیکی که استفاده می‌کنید، مانند سویچ وینگرها یا انتقال مدافع میان به خط حمله، واقعاً اثر می‌کند یا خیر. هنگامی‌که دکمه را فشار می‌دادید دیگر نمی‌دانستید چه اتفاقی رخ خواهد داد. امسال اما یک بخش آشکار برای آن قرار داده‌شده است که می‌توانید بفهمید آیا مدافع به خط حمله اضافه‌شده است یا خیر.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.