یحیی رحیمی

هر آنچه از Assassin’s Creed Odyssey در E3 دیدیم: یونان باستان برمی‌خیزد

یحیی رحیمی 22 خرداد 1397 2 دیدگاه
1,579 بازدید

یوبی‌سافت در طی مراسم دیشب خود از بازی‌های بزرگی رونمایی کرد. Assassin’s Creed Odyssey از این قاعده مستثنا نبود و معرفی آن توجهات زیادی را جلب کرد. نسخه جدید Assassin’s Creed در یونان باستان و زمان جنگ‌های بین Spartans و آتنی‌ها جریان دارد. ویژگی‌های بسیار جالبی به بازی اضافه‌شده‌اند که در ادامه روی آن‌ها بحث خواهیم کرد.

با مشاهده تریلر بازی دریافتیم که ماجراجویی‌های Layla Hassan در Origins به پایان نرسیده است و در این نسخه از بازی نیز ادامه پیداکرده است. اگر تابه‌حال Assassin’s Creed Origins را بازی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم به پاراگراف‌های پایین‌تر بروید زیرا که کمی اسپویل روبه‌رو داریم. گفته‌شده است که بازی در روزهای بعد نسخه قبلی جریان دارد و معلوم نیست که Layla چه ارتباطی به شخصیت‌های Alexios یا Kassandra دارد.

آخرین دفعه که او را دیدیم، در حال سفر به مقدونیه به همراه William Miles بود. او با مشکلاتی مواجه شده بود و همسر او از Sigma Team دستگیرشده بود. Layla با Miles دست‌به‌یکی کرده بود و البته او خودش به‌هیچ‌عنوان عضوی از جبهه برادری یا همان Brotherhood نیست. با مشاهده بازی پی می‌بریم که با یونان باستان سروکار داریم.

ویژگی بعدی که بسیار جالب است، انتخاب دیالوگ‌ها توسط بازیکن است. Odyssey به‌طور قابل‌توجهی به المان‌های نقش‌آفرینی وابسته است و دادن یک نقش به بازیکنان در مکالمات بازی، می‌تواند داستان را به‌طور کامل تغییر دهد. یوبی‌سافت نمونه‌ای از این سیستم را در طول گیم پلی پخش شده نشان داد. در طور بازی دیالوگ‌هایی پیش می‌آید و انتخاب شماست که داستان را پیش می‌برد. این انتخاب‌ها می‌تواند از دوست شدن با دیگران تا مسائل رمانتیک متغیر باشد.

Assassin’s Creed Odyssey در زمان جنگ Peloponnesian جریان دارد و ستاره‌هایی همچون Alexios و Kassandra با استفاده از افسانه‌های قدیمی به یادگیری فنون مبارزات فرازمینی می‌پردازند. همچنین شخصیت‌های تاریخی همچون سقراط و Hippicrates نیز در بازی حاضر هستند. اما شاید جالب‌ترین ویژگی بازی انتخاب بین دو شخصیت اصلی است و حالا می‌توان شخصیت زن را نیز برای بازی انتخاب کرد.

Assassin’s Creed Oydssey به بازیکنان اجازه خواهد داد که بین یکی از شخصیت‌های Alexios یا Kassandra انتخاب کرد و تمام بازی را با یکی از آن‌ها تجربه کرد. باید گفت که انتخاب یکی از آن‌ها هیچ‌گونه تأثیری روی گیم پلی و داستان نخواهد گذاشت و تنها صدا و بازیگر آن‌ها متفاوت است. Kassnadra اولین شخصیت اصلی زن تاریخ بازی است. ازنظر تاریخی نیز می‌توان گفت که بازی به سال 431 قبل از میلاد بازمی‌گردد و در مکان‌های تاریخی همچون ِDelos، Mykonos و Attica روایت می‌شود.

جذاب‌ترین ویژگی بازی اما بازگشت نبردهای دریایی به بازی است. در نسخه Black Flag شاهد این نبردها بودیم و حالا Odyssey نیز از آن‌ها بهره‌مند خواهد بود. بازیکنان همچنین قادر به شخصی‌سازی کشتی خود خواهند بود که بسیار قابلیت جالبی است. همچنین می‌توانید تیمی بزرگ دور خودگرد آورید و دشمنان را از بیخ بترسانید. یوبی‌سافت همچنین بیان کرده است که با شنا زیرآب می‌توانید به جستجو گنج‌های پنهان بپردازید.

جزئیات نسخه‌های متنوع بازی نیز منتشرشده است و با این حساب، نسخه استاندارد بازی 60 دلار قیمت خواهد داشت. Digital Deluxe که 80 دلار قیمت دارد دارای بسته‌هایی برای نبرد دریایی و همچنین XP اولیه خواهد بود. نسخه بعدی Physical Gold نام دارد که Season Pass بازی را به همراه دارد و همچنین نسخه Ultimate که 120 دلار قیمت دارد و تمامی محتواهای نسخه‌های قبلی را در خود جمع‌آوری کرده است.

مجسمه Alexios را نیز باقیمت هنگفت 750 دلار می‌توانید خریداری کنید! گفته می‌شود که Assassin’s Creed Oydssey در تاریخ 5 اکتبر برای کنسول‌های نسل هشتم و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. بازی همچنین دارای بهبودهای بصری برای Xbox One X و PS4 Pro خواهد بود.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    Ebrahim

    مهمان

    از اخبارتون بسیار سپاس گذارم و بی صبرانه منتطره این بازی هستم. فقط یک سوال داشتم که ایا واقعا Kassnadra یک شخصیت واقعی بوده یعنی تو دنیا وجود داشته ؟ با تشکر از شما و همکارانه عزیزتون.

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به Ebrahim

      نویسنده

      سلام مرسی از شما. کاساندرا تو افسانه های یونان و تراوا وجود داشته و از اون شخصیت الهام گرفته شده است. نه اینکه واقعا شخصیت جنگجویی به اون اسم وجود داشته باشه. برای اطلاعات بیشتر میتونین لینک پایین رو نگاه کنین:
      https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7