سونی پلی استیشن 5
ارحام ادبخواه

سونی پلی استیشن 5 را برتر از کامپیوتر می‌داند

ارحام ادبخواه 16 آذر 1402 8 دیدگاه
2,555 بازدید

با وجود اینکه پلتفرم پی سی روز به روز محبوب‌تر و همه‌گیرتر می‌شود، به نظر معاون بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی پلی استیشن 5 هنوز مزیت‌های خود را دارد. به اعتقاد هیدئاکی نیشینو این مزیت‌ها PS5 را بالاتر و برتر از رایانه‌های شخصی قرار می‌دهد.

هیدئاکی نیشینو که معاون بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی محسوب می‌شود، در طی مصاحبه‌ای که با رسانه Nikkei Asia داشت، در مورد حرکت به سمت موبایل‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی سخن گفت. به اعتقاد او اگر کسی بخواهد بازی‌های همسان را با سخت‌افزارهای مشابه روی پی سی تجربه کند، باید زمان و هزینه بیش‌تری نسبت به پلی استیشن 5 بپردازد. نیشینو می‌گوید افرادی که از PS5 استفاده می‌کنند می‌توانند خیلی سریع و بدون دغدغه به سراغ بازی‌های مورد علاقه خود بروند.

هرچند که صحبت‌های این فرد از یک جهت درست است، نمی‌توان آن را به طور کامل قبول کرد. درست است که ساخت و جمع کردن رایانه‌های شخصی به مراتب گران قیمت‌تر از کنسول است، اما لذتی که از تجربه بازی‌های ویدیویی روی سیستم‌های قدرتمند به دست می‌آید با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست. این در حالی است که پلی‌استیشن 5 و سایر کنسول‌های خانگی مجبورند به خاطر سخت افزار محدود خود قید بسیاری از جزئیات و ویژگی‌های گرافیکی را بزنند. برای مثال، در حالی که استفاده از ری تریسینگ در آثاری مانند Alan Wake 2 و Cyberpunk 2077 روی کنسول‌ها از محدودیت زیادی برخوردار است، کاربران پی سی بدون مشکل می‌توانند از این فناوری لذت ببرند.

سونی پلی استیشن 5نیشینو: پلی استیشن 5 برتر از PC

در ادامه همین مصاحبه هیدئاکی نیشینو اظهار نظرهای جالب دیگری را هم به اشتراک گذاشت. به گفته معاون بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی عرضه نسخه جدید پلی استیشن 5 (یا همان PS5 Slim) و پلی استیشن پورتال، به دلیل افزایش فروش سخت افزاری در ماه‌های پایانی سال 2023 بوده است. علاوه بر این، انتظار می‌رود بازی Marvel’s Spider Spider-Man 2 که به معنی واقعی کلمه از قدرت پلی استیشن 5 بهره می‌برد باعث بهبود نرخ فروش کنسول مورد بحث شود.

ما در حال حاضر نمی‌دانیم که برنامه‌های سونی و تیم پلی استیشن برای سال آینده میلادی چیست و چه غافلگیری‌هایی را در برنامه دارند. اما با این حال می‌توان حدس زد که آن‌ها مشغول ساخت نسخه پرو و پیشرفته کنسول PS5 هستند. شایعات ادعا می‌کنند که پلی استیشن 5 پرو در سال آینده میلادی در دسترس قرار می‌گیرد و با هدف ارتقا قابلیت‌هایی نظیر ری تریسینگ و اجرای بهتر بازی‌ها طراحی شده است.

نظر شما در مورد حرف‌های هیدئاکی نیشینو در مورد PS5 و مقایسه آن با رایانه‌های شخصی چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم در میان بگذارید.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 8 دیدگاه
  • Avatar

    فرشاد

    مهمان

    خب با کامپیوتر این همه کار میشه انجام داد ولی با PS5 خیر.

    پاسخ دهید
  • Avatar

    ناشناس

    مهمان

    Ps5 اصلا جلوpc هیچی نیست

    پاسخ دهید
  • Avatar

    M.g

    مهمان

    سونی غلط کرده ?

    پاسخ دهید
  • Avatar

    Mahdi

    مهمان

    شما با قیمت ps5 یا ps4 برو سیستم جمع کن ببینم میتونی با همون کیفیته کنسولیش بازی کنی یا نه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    در پاسخ به رضا

    مهمان

    PC خیلی بهتر از

    پاسخ دهید
  • Avatar

    مهدی

    مهمان

    هر فروشنده ای محصولش رو برتر نمیاد بگه pc بهتر منه

    پاسخ دهید
  • Avatar

    رضا

    مهمان

    از این غلط ها زیاد میکنه معمولا…
    ولی کلا… مهم نیست…

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به رضا

      مهمان

      هر فروشنده ای محصولش رو برتر نمیاد بگه pc بهتر منه