Rules of Survival کپی پابجی
یحیی رحیمی

کپی‌برداری بازی Rules of Survival از پابجی توسط دادگاه تایید شد

یحیی رحیمی 14 آذر 1402 1 دیدگاه
1,511 بازدید

شرکت کرفتون، مالک بازی پابجی شکایت رسمی علیه شرکت NetEase در دادگاه ایالتی کالیفرنیا ثبت کرده بود. آنها این شرکت را به کپی‌کاری و سرقت بازی پابجی متهم کرده بودند. کرفتون معتقد بود که دو بازی Rules of Survival و Knives Out یک کپی از بازی PUBG هستند و شرکت چینی باید به آنها غرامت پرداخت کند. دادگاه ادعای کپی‌برداری را تایید کرده و مبلغ غرامت نامشخصی نیز اعلام کرده است.

شرکت کرفتون در بیانیه مطبوعاتی نوشته است که آنها مبلغ غرامت را دریافت کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند تا جلوی ادامه شکایت را بگیرند. میزان غرامت تعیین‌شده، محرمانه مانده است و البته دادگاه، امکان پیشبرد شکایت را گرفته است. این شرکت اضافه کرد که از هیچ تلاشی برای حفاظت از آثار معنوی‌اش دریغ نخواهد کرد. این شرکت نوشته است که جزو خالقان و نوآوران صنعت بازی است و هر بار مرزهای خلاقیت و نوآوری را جابه‌جا کرده است. آنها همچنین اجازه استفاده غیرقانونی آثارشان به دیگر استودیوها را نمی‌دهند.

رابرت فالیز، قاضی دادگاه در حکم نهایی، شواهد کرفتون را ناکافی خوانده است. متن حکم نهایی که به دست رسانه‌ها رسیده است به این شرح است:‌ کرفتون در تلاش برای اثبات ادعای نقض قرارداد توسط Netease پابرجا بوده است، اما آنها موفق به اثبات ضرر وارده نشده‌اند. در نتیجه دادگاه مبلغ (محرمانه) را بابت تسویه ضررهای وارده توسط بازی‌های Rules of Survival، Knives Out و Survival Royal تصویب می‌کند. دادگاه پس از بررسی تمامی شواهد، درخواست کرفتون برای قرار توقیف را رد می‌کند.»

Rules of Survival کپی پابجیRules of Survival کپی بازی پابجی است

قرار توقیف یکی از شیوه‌های جبران خسارت در دعوی حقوقی است که طرف مقابل حکم قضایی دریافت می‌کند و مجبور به توقیف اثر خواهد شد. به عبارت دیگر بازی‌های بتل رویال موبایل شرکت NetEase به کار ادامه خواهند داد و قرار نیست به دلیل کپی‌برداری از بازی پابجی حذف شوند. مبلغ غرامت تعیین‌شده نیز اعلام نشده است و این مبلغ محرمانه مانده است. در نتیجه تلاش کرفتون برای حذف‌ بازی‌ها بی‌نتیجه مانده است. اما دادگاه تا حدودی کپی‌برداری از پابجی را تایید کرده است.

دعوی حقوقی مشابهی به دلیل کپی‌برداری بازی گارنا فری فایر از PUBG در جریان است. اطلاعات تازه‌ای از آن پرونده منتشر نشده است. بازی پابجی از جمله عناوین بتل رویال بود که بسیاری از بازی‌های این ژانر از آن الهام گرفتند. در نهایت تعدادی از بازی‌ها بدون تغییر خاصی از روند PUBG کپی‌برداری کردند. کپی‌برداری هر سه این بازی که یکی از آنها Rules of Survival بود توسط دادگاه تایید شده است. تنها نکته آن است که قاضی معتقد نیست که این بازی‌ها به پابجی ضرر بزرگی زده‌اند و اجازه ادامه فعالیت را صادر کرده است.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    حمزه سابقی

    مهمان

    بازی کرده کسی خوبه

    پاسخ دهید