مارول اسپایدرمن 2 بهترین بازی مارول
یحیی رحیمی

مارول اسپایدرمن 2 بهترین بازی تاریخ اینسامنیاک گیمز شد

یحیی رحیمی 25 مهر 1402 بدون دیدگاه
729 بازدید

میانگین امتیازهای بازی مارول اسپایدرمن 2 در وب‌سایت متاکریتیک و اوپن‌کریتیک نشان می‌دهد که با بهترین بازی تاریخ استودیو اینسامنیاک گیمز روبه‌رو هستیم. روز گذشته بررسی‌های اولیه بازی منتشر شد که در مطلب خلاصه نقد Marvel’s Spider-Man 2‌به آن‌ها پرداختیم. اسپایدرمن 2 به اذعان منتقدان، مشابه آنچارتد 2 برای ناتی‌داگ است، بازی‌ای که توانست این استودیو را برای همیشه جاودانه کند.

حدود 120 بررسی برای بازی اسپایدرمن 2 در متاکریتیک ثبت شده است. میانگین امتیازهای ثبت‌شده نیز 91 است که نشان می‌دهد با یکی از بهترین بازی‌های سال روبه‌رو هستیم. هیچ‌کدام از بازی‌های قبلی این استودیو، چنین امتیازی دریافت نکرده بودند. اسپایدرمن 2 همچنین با سیاست سونی در مورد انتشار بازی‌های با متا بیشتر از نود هم‌خوانی دارد. مدیران پلی‌استیشن معتقدند که بازی‌های انحصاری آن‌ها باید امتیازهای عالی دریافت کنند و به نمره و نظر رسانه‌ها اهمیت زیادی می‌دهند.

دو بازی قبلی این استودیو نیز نمره‌های مشابهی دریافت کرده‌اند. بازی Spyro Year of the Dragon که در سال 2000 برای کنسول پلی‌استیشن 1 منتشر شد، امتیاز 91 را دریافت کرد. بازی Ratchet & Clank: Up Your Arsenal که در سال 2004 و برای کنسول پلی‌استیشن 2 منتشر شد، امتیاز مشابهی دریافت کرد. اینسامنیاک گیمز در طی چند دو دهه اخیر قادر به تکرار این امتیاز نبود و بالاخره در نسل نهم کنسول‌ها، موفق به دریافت امتیاز بالاتر از 90‌ شد.

مارول اسپایدرمن 2 بهترین بازی مارولاسپایدرمن 2 بهترین بازی مارول

اولین بازی مجموعه مارول اسپایدرمن که در سال 2018 منتشر شد، متا 87 دریافت کرد. بازی مایلز مورالس به‌عنوان نسخه فرعی نیز متا 85 را دریافت کرده بود. در نتیجه مارول اسپایدرمن 2 با متا 91، بهترین بازی اسپایدرمن است که تابه‌حال توسط این استودیو ساخته شده است. بازی قبلی آن‌ها به نام Ratchet & Clank: Rift Apart که در سال 2021 منتشر شد، متا 88 را کسب کرده بود. اینسامنیاک گیمز در طی چند سال اخیر به یکی از بهترین استودیوهای تحت مالکیت پلی‌استیشن تبدیل شده است.

اینسامنیاک گیمز چند سال پیش با مبلغ 229 میلیون دلار توسط سونی خریداری شد. بسیاری از بازی‌کنان معتقدند که سونی از خرید استودیو سود کرده است و در واقع اینسامنیاک گیمز به یکی از ستون‌های پلی‌استیشن در نسل جدید تبدیل شده است. آن‌ها در حال حاضر یک پروژه ابرقهرمانی دیگر در دست ساخت دارند. بازی مارول ولورین دو سال پیش معرفی شد و به نظر می‌رسد که با انتشار بازی جدید اسپایدرمن، تمام تمرکز اعضای استودیو روی آن قرار گیرد.

منتقدان روز گذشته بازی Marvel’s Spider-Man 2 را ستودند. بسیاری آن را بهترین بازی مارول تابه‌حال خواندند و به توسعه‌دهنده بابت ساخت چنین بازی تبریک گفتند. نظر شما چیست؟

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.