نقد بازی Sonic Superstars
یحیی رحیمی

نمرات و خلاصه نقد Sonic Superstars: بازگشت سونیک

یحیی رحیمی 22 مهر 1402 بدون دیدگاه
994 بازدید

تازه‌ترین بازی دوبعدی سونیک روز بیست و پنجم مهر ماه به طور رسمی منتشر می‌شود. منتقدان نظرات خود را در مورد Sonic Superstars به اشتراک گذاشته‌اند و به نظر می‌رسد که این اثر نتوانسته انتظارات اولیه را برآورده کند. در مطلب نمرات و خلاصه نقد Sonic Superstars به گوشه‌ای از نظرات منتقدان و مجلات خارجی می‌پردازیم و می‌بینیم که چرا سونیک نتوانسته آن‌چنان که باید بازگشت موفقیت‌آمیزی داشته باشد.

شرکت سگا سال گذشته بازی Sonic Frontiers را منتشر کرد که شالوده عناوین سه‌بعدی جدید شد. معرفی سونیک سوپراستارز با تلفیق المان‌های ویژه دوره اوج بازی‌های دوبعدی با استقبال طرفداران مواجه شد. اما آیا نتیجه نهایی آن‌چنان که انتظار می‌رفت است؟ به طور کل بازی جدید سونیک امتیاز متوسط تا خوب دریافت کرده است و تا حدی توانسته به تعهد خود پایبند بماند.

نقد بازی Sonic Superstars

اگرچه سونیک سوپراستارز با یک اثر شاهکار و کامل فاصله دارد، اما همچنان اثری سرگرم‌کننده و جذاب است. منتقدان اگرچه از کیفیت بعضی مراحل ایراد گرفته‌اند و نوآوری خاصی در آن ندیده‌اند، اما معتقدند که طرفداران سونیک از تجربه بازی لذت خواهند برد.

نقد بازی Sonic SuperstarsIGN – امتیاز 7/10

با هیجان زیادی به دنیای سونیک پا گذاشتم، اما هر چه جلو رفتم ایرادها بیشتر به چشمم آمد. تمرکز روی جنبه کاوش و گردش روی کاغذ عالی به نظر می‌رسید، اما باعث شده تا در عمل، سرعت بازی کاسته شود. طراحی باس‌ها نوآورانه و هوشمندانه است، اما مکانیک‌های نبرد باعث شده تا خسته‌کننده شوند. موسیقی بازی آن‌طور که انتظار می‌رفت قابل‌توجه نیست و اگرچه بخش کمپین داستانی هنوز لذت‌بخش است، اما جنبه چندنفره از بازی‌های قبلی سونی به کرات بدتر طراحی شده است. ترکیب ایده‌های جدید سونیک با قدیم باعث شده تا یک بازی شگفت‌انگیز ایجاد شود، اما بدون شک با بهترین بازی این مجموعه روبه‌رو نیستیم.

VGC – امتیاز 4/5

Sonic Superstars گیم‌پلی بازی‌های شانزده بیتی سونیک را به طرز فوق‌العاده‌ای زنده می‌کند. این نزدیک‌ترین بازی به دوران مگا درایو و جنسیس شرکت سگا است و آن حس و حال دهه 90 میلادی عالی طراحی شده است. در عین حال با یک بازی کوتاه ساده روبه‌رو هستیم که حالت کوآپ آن موردپسند همگان قرار نمی‌گیرد.

نقد بازی سونیک سوپراستارزPushSquare – امتیاز 6/10

به طور کل بازی سونیک سوپراستارز یک تجربه لذت‌بخش از عناوین دوبعدی سونیک است، اما دو ویژگی مهم خرابش کرده‌اند: Chaos Emerald و حالت کوآپ که بدون شک بدترین بخش‌های بازی هستند. کوآپ اصلاً به این جریان بازی نمی‌خورد و تجربه بازی را تنها به‌صورت تک‌نفره پیشنهاد می‌کنیم. همچنین نقاط مثبت زیادی مثل سبک هنری جدید، موسیقی عالی و طراحی لول چندلایه دیده می‌شوند. البته تمام این‌ها اگر گروهی تجربه شوند به یک فاجعه بدل می‌شوند.

گیمزرادار – امتیاز 4/5

Sonic Superstars مثل نسخه مدرن بازی‌های کلاسیک دوران کنسول جنسیس است. جالب است که حالت کوآپ چهارنفره روی یک صفحه به طرز عجیبی خوب طراحی شده و قدرت‌های Emrald هم بازی را تازه نگه داشته‌اند. این بازی اگرچه مانند سونیک مانیا عالی نیست، اما نفس تازه‌ای برای عناوین کلاسیک این مجموعه به‌حساب می‌آید.

نقد بازی Sonic Superstarsنمرات بازی Sonic Superstars

حال که نگاهی به خلاصه نقد Sonic Superstars انداختید، وقت آن است امتیازهای کلی را ببینید. این بازی توانسته میانگین امتیاز 75 را در Metacritic به دست بیاورد و این نشان می‌دهد که با یک بازی خوب روبه‌رو هستیم که فاصله زیادی با عالی و شاهکار دارد.

PSX Brasil – 80
Multiplayer.it – 80
Worth Playing – 80
Worth Playing – 75
TheGamer – 70
Vandal – 67
God is a Geek – 65
VG247 – 60
GamingBolt – 50

نمرات Sonic Superstars

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.