نسخه کامپیوتر Forza Motorsport
ارحام ادبخواه

عملکرد نسخه کامپیوتر بازی Forza Motorsport ناامید کننده است

ارحام ادبخواه 12 مهر 1402 بدون دیدگاه
995 بازدید

با وجود اینکه همه فکر می‌کردند بازی فورتزا موتور اسپرت قرار است حداقل از لحاظ فنی بی‌نظیر باشد، اما برخلاف جریان انتظارات حرکت کرده است. با توجه به گزارش‌های منتشر شده، نسخه کامپیوتر بازی Forza Motorsport با عنوان «ناامید کننده» توصیف می‌شود.

از آخرین نسخه Forza Motorsport که شماره هفتم مجموعه باشد حدود 6 سال می‌گذرد. مایکروسافت با وجود اینکه هر دو سال یک بار نسخه جدیدی از این مجموعه را منتشر می‌کرد، تصمیم گرفت از بازی Forza Motorsport 7 به بعد استراحتی طولانی به مجموعه دهند. بنا بر همین تصمیم استودیو Turn 10 در طی 6 سال اخیر روی نسخه جدید فرنچایز کار کرد تا بتواند بهترین شبیه‌ساز رانندگی ممکن را به هواداران ایکس باکس و مایکروسافت هدیه بدهد.

البته که این تاخیر نسبتا طولانی صرفا به خاطر تصمیم‌های مایکروسافت نبود و عوامل دیگری نیز روی آن تاثیرگذار بودند. از جمله مهم‌ترین این عوامل شیوع ویروس کرونا بود که باعث شد روند توسعه بازی برای مدتی با اختلال مواجه شود. به هر حال اعضای استودیو Turn 10 از پس این چالش‌ها گذشتند تا بتوانند فورتزا موتور اسپرت را با ایده‌های جاه‌طلبانه به دست طرفداران برسانند. اما چرا جاه طلبانه؟ بازی Forza Motorsport حکم یک ریبوت را برای مجموعه دارد که در طی آن بسیاری از عناصر از اول بازطراحی و بازتولید شده‌اند.

اما با وجود تمامی این تفاسیر ظاهرا نسخه کامپیوتر Forza Motorsport نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند. یکی از اعضای رسانه Wccftech با سیستمی فوق‌العاده قدرتمند و گران قیمت به تجربه این بازی پرداخته و خروجی نهایی را به هیچ وجه تحسین برانگیز نمی‌داند. این فرد تجربه فورتزا موتوراسپرت با ری تریسینگ فعال را «غیرقابل بازی» توصیف می‌کند و توضیح می‌دهد که حتی قابلیت DLSS شرکت انویدیا نیز قادر به حل کردن این مشکل نیست؛ به گونه‌ای که نرخ فریم حتی به عدد 40 هم نمی‌رسد.

نسخه کامپیوتر Forza Motorsport

نسخه پی سی Forza Motorsport ضعیف عمل می‌کند

اما حتی با خاموش کردن ری تریسینگ هم شرایط آن طور که باید تغییر نمی‌کند. طبق گزارش منتشر شده، با غیرفعال کردن قابلیت ری تریسینگ نرخ فریم بازی تنها 10 فریم بر ثانیه بهبود داشته که عدد ملموس و محسوسی نیست. تازه این افت فریم‌ها به غیر از لگ‌های گاه و بی‌گاهی است که باعث می‌شود نتوانید خود را در محیط و پیست مسابقه غرق کنید.

البته توجه داشته باشید که نسخه کامپیوتر Forza Motorsport در کنار نسخه ایکس باکس، در تاریخ 18 مهر 1402 (10 اکتبر) منتشر می‌شود و باید انتظار به روز رسانی‌های روزهای اولیه را کشید. شاید این به روز رسانی‌ها بتوانند وضعیت نسخه پی سی را بهبود ببخشند. اما جدا از بحث عملکرد فنی، ظاهرا بازی مورد بحث نتوانسته در حد نسخه‌های پیشین مجموعه عمل کند و تا اینجای کار نمرات متوسطی را دریافت کرده است. حال باید صبر کرد و دید که استودیو Turn 10 این شرایط را به چه نحوی کنترل می‌کند.

نظر شما در مورد مشکلات نسخه کامپیوتر بازی Forza Motorsport چیست؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.