بازی Frostpunk 2
یحیی رحیمی

داستان بازی Frostpunk 2 کاملاً سیاسی است

یحیی رحیمی 11 مهر 1402 بدون دیدگاه
588 بازدید

حدود دو سال از معرفی بازی Frostpunk 2 توسط استودیو 11 Bit می‌گذرد. این بازی‌ساز لهستانی به‌تازگی با رسانه Wccftech مصاحبه‌ ویژه‌ای داشته است و اطلاعات تازه‌ای از جنبه‌های مختلف اثر منتشر شده است. در این مطلب خلاصه‌ای از مصاحبه با سازندگان را ارائه می‌دهیم و ابعاد داستان Frostpunk 2 را بیشتر توضیح خواهیم داد.

سازندگان بازی جدید اعلام کردند که داستان حدود سی سال پس از پایان Frostpunk 1 آغاز می‌شود. بشریت اگرچه از طوفان بزرگ نجات یافته و توانسته با شرایط تازه وفق بگیرد، اما از چاله به چاه افتاده است. این بار بشر علیه هم دیگر به پا خواسته و تاریکی شب همچنان ادامه دارد. ابعاد بازی طبق گفته‌ها بسیار بزرگ‌تر از شماره اول است و با یک ابر شهر یا متروپلیس واقعی روبه‌رو هستیم که چالش‌های خودش را دارد. این باعث شده تا سیستم اقتصادی بازی بر اساس عرضه و تقاضا پیش برود، اما تمرکز اصلی روی جنبه شبیه‌سازی اجتماعی به‌جای اقتصادی است.

داستان بازی Frostpunk 2جزئیات تازه بازی Frostpunk 2

طبقات انسانی تازه‌ای پدید آمده‌اند. مهندسان که به پیشرفت فنی و راه‌حل‌های منطقی بها می‌دهند به‌طور مداوم در حال جدال با Foragerها هستند که بیرون شهر زنده مانده‌اند و به علم راه‌حل‌های منطقی باور ندارند. هنگامی‌که بازی‌کنان یک مرکز پژوهشی تأسیس می‌کنند، باید به‌تمامی جوانب دقت کنند. برای نمونه مهندسان می‌‌خواهند از مواد شیمیایی استفاده ا ساخته شود، اما تمرکز روی این بخش‌ها نیست و بلکه هدف ارائه یک شبیه‌ساز از جامعه انسانی نیست. کنند تا خاک را بارور کنند، برعکس آذوقه‌جوها سعی می‌کنند تا از بازمانده‌های انسانی، غذا درست کنند. این باعث می‌شود تا بازی‌کننده مجبور شود بین این دو یکی را انتخاب کند.

بازی‌کننده در نهایت شهرداری را در Frostpunk 2 ایجاد می‌کنند. این جایی است که قوانین تصویب می‌شوند و برای این کار باید حمایت گروه‌های مختلف را داشته باشید. قوانین در طی زمان می‌توانند تغییر کنند. سازندگان بازی در ادامه نشان دادند که چطور یک گروه افراطی پدیدار شدند و تنش در جامعه را به اوج رساندند. سازندگان در ادامه به مصاحبه پرداختند. یکی از ویژگی‌های فراست‌پانک 2، پشتیبانی از FSR 3 است و سازندگان از این فناوری رضایت دارند و معتقدند که AMD آزادی عمل خوبی در اختیار آن‌ها قرار داده است.

بازی فراست پانک 2بعد سیاسی داستان Frospunk 2

پرسش مهمی در مورد نحوه طراحی جنبه‌های سیاسی و اجتماعی مطرح شد. سازنده بازی تأکید کرد که آن‌ها تحقیقات زیادی در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند. همچنین توسعه‌دهندگان نیز مدرک علمی در حوزه‌های گوناگون دارند و این به ساخت بازی کمک کرده است. پرداختن به جنبه‌های سیاسی باعث نشده تا روح فراست‌پانک فراموش می‌شود. این اثر همچنان در سبک بقا قرار دارد و اگر نتوانید از پس تأمین غذا و گرم نگه‌داشتن شهر بربیایید، شهر از هم می‌پاشد. سردی هوا همچنان فاکتور اساسی است، اما عمق بیشتری به سیستم‌ها بخشیده شده است. بازی‌کننده این بار باید با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم کند.

یک نکته جذاب در مورد داستان Frostpunk 2، پدید آمدن نسل تازه‌ای است که میراث نسل پیشین را در اختیار دارد. آیا آن‌ها به این میراث پایبند خواهند بود یا اینکه راه دیگری برای بقا پیدا می‌کنند؟ در عین حال ایجاد یک پادآرمان‌شهر در نوع خود، تاریکی خاصی به داستان بخشیده است. شما هم باید با سرما کنار بیایید و هم جدال‌های سیاسی. حتی ممکن است علیه شما رای صادر شود و از هدایت بازی و شهر کنار بروید. اما اگر به دنبال ساخت یک آرمان‌شهر هستید، چالش اساسی پیش روی شماست.

بازی Frostpunk 2 هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد و باید منتظر خبرهای بیشتر ماند.

منبع:‌ Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.