Google Play Games بازی اندروید کامپیوتر
یحیی رحیمی

آغاز به کار سرویس Google Play Games؛ اجرای بازی اندروید روی PC

یحیی رحیمی 26 تیر 1402 بدون دیدگاه
513 بازدید

سرویس Google Play Games طبق گزارش‌ها رسماً فعالیت خود را در بیش از 120 کشور جهان آغاز کرده است. این پلتفرم اجزای اجرای بازی اندروید روی کامپیوتر بدون نیاز به نصب امولاتور یا شبیه‌ساز و نرم‌افزارهای جانبی را می‌دهد. گوگل پلی گیمز به مدت دو سال در حال تست و آزمایش بوده است و بالاخره نسخه نهایی آن در دسترس علاقه‌مندان به بازی‌های موبایل قرار گرفته است.

مهم‌ترین هدف سرویس جدید گوگل، ارائه بازی‌هایی انحصاری موبایل برای ویندوز و کامپیوتر است. ممکن است عده‌ای با کامپیوتر گیمینگ به اجرای بازی‌های باکیفیت موبایل علاقه داشته باشند. در حال حاضر این کار با نرم‌افزارهایی مانند BlueStacks قابل انجام است. این نرم‌افزارها حالت شبیه‌ساز اندروید را دارند و کیفیت مطلوبی ارائه نمی‌دهند. سرویس ویژه گوگل اجازه می‌دهد تا بازی‌ها به روان‌ترین شکل ممکن روی کامپیوتر ویندوزی اجرا شوند.

گفتنی است نسخه آزمایشی سرویس Google Play Games در ژانویه 2022 منتشر شد. سپس این پلتفرم در دسترس کاربران هشت کشور مختلف از جمله آمریکا قرار گرفت. مارس امسال شاهد افزودن ژاپن و کشورهای اروپایی به فهرست اولیه بودیم. این نرم‌افزار در حال حاضر برای 120 منطقه و کشور مختلف به‌صورت رسمی در دسترس قرار گرفته است. به عبارت دیگر می‌توانید با نصب گوگل پلی گیمز روی ویندوز، بدون نیاز به هیچ‌گونه شبیه‌ساز، بازی‌های اندروید را با کیفیت مناسب اجرا کنید.

Google Play Games بازی اندروید کامپیوتر

اجرای بازی اندروید روی PC با Google Play Games 

امکان اجرای بازی اندروید روی PC بدین معنی است که می‌توان از موس و کیبورد نیز استفاده کرد. استفاده از موس و کیبورد باعث می‌شود تا کنترل کالاف دیوتی موبایل ساده‌تر شود و همچنین رقابت نیز سخت‌تر شود. در حال حاضر مشخص نیست آیا تمامی بازی‌های اندروید برای کامپیوتر بهینه‌سازی شده‌اند یا خیر. ممکن است شاهد لگ و افت فریم در هنگام اجرای بازی‌ها باشیم. گوگل حدود دو سال است در حال تست این برنامه جدید است و اکثر ایرادات را برطرف کرده است. پشتیبانی از این پلتفرم ادامه خواهد یافت.

در صورتی که مایل به نصب گوگل پلی گیمز هستید و می‌خواهید بازی اندروید را روی کامپیوتر اجرا کنید، باید کامپیوتر متوسطی داشته باشد. مشخصات سیستم مورد نیاز Google Play Games در ادامه درج شده است. کارت گرافیک قدرتمندی برای اجرای بازی اندروید لازم ندارید و البته این مشخصات، مربوط به سیستم حداقل است و برای دریافت تجربه عالی باید سیستم قدرتمندی داشته باشید.

حداقل سیستم مورد نیاز :

  • سیستم‌عامل: Windows 10 (v2004)
  • حافظه: 10 گیگابایت فضای خالی از نوع SSD
  • کارت گرافیک: IntelⓇ UHD Graphics 630 GPU or comparable
  • پردازنده: پردازنده چهار هسته‌ای
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • اکانت ادمین ویندوز
  • فعال کردن قابلیت Hardware Virtualization

Google Play Games از بازی‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و برای ورود به آن باید حتماً اکانت گوگل داشته باشید. فعالیت‌های شما در اکانت ذخیره می‌شود و می‌توانید بازی خود را روی موبایل، تبلت و حتی کروم‌بوک ادامه دهید.

منبع: TechCrunch

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.