Embracer Lord of the Ring
یحیی رحیمی

Embracer حق اقتباس ارباب حلقه‌ها و آثار تالکین را خرید

یحیی رحیمی 27 مرداد 1401 بدون دیدگاه
281 بازدید

شرکت Embracer Group غول رسانه‌ای و هولدینگ بزرگ سوئدی در ادامه روند خرید استودیوها و ناشران بزرگ از جمله THQ Nordic، گیرباکس، Plaion و سیبر اینتراکتیو تصمیم به خرید شرکت میدل ارت اینترپرایزس گرفت. غول سوئدی در حال حاضر مالکیت آثار با ارزشی همانند ارباب حلقه‌ها، هابیت، سیلماریلیون و آثار جی آر آر تالکین را به دست آورده است. گفتنی است رقم قرارداد به دلایل تجاری و تبلیغاتی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است که شرکت Embracer مالکیت آثار ادبی جی آر آر تالکین را نخریده است و مالکیت اصلی آثار همچنان در اختیار بنیاد تالکین قرار دارد و آن‌ها نمی‌توانند دستی در این آثار ببرند. امبریسر تنها مالکیت شرکتی را به دست گرفته است که حق تبدیل کتاب‌ها به فیلم، سریال، بازی، نمایش‌نامه و دیگر فرم‌های هنری را در اختیار دارد و در نتیجه اگر استودیو یا شرکتی بخواهد اثری در دنیای میدل ارت بسازد؛ ابتدا باید حق استفاده از آن را به امبریسر پرداخت کند. درصورتی‌که فرایند مالکیت بدون مشکل پیش برود، Middle-earth Enterprises شرکت زیرمجموعه Embracer خواهد شد.

Embracer Group ارباب حلقه ها

Embracer مالک جدید ارباب حلقه ها

قرارداد جدید از طریق شیوه تازه مدیریت امبریسر کنترل می‌شود و بخش تازه‌ای به‌منظور تصمیم‌گیری در مورد زیرمجموعه‌ها و حمایت از اکوسیستم مالی فعالیت خواهد کرد. هدف از این کار، بهبود عملکرد شرکت‌های کوچک و افزایش فعالیت آن‌هاست. به عبارتی دیگر آن‌ها می‌خواهند از تمام ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کنند تا بتوانند هر نوع بازی‌ که می‌شود را بسازند. این خبر خوبی برای طرفداران ارباب حلقه‌ها و تالکین نخواهد بود و احتمال آنکه بازی‌هایی از هر شکل و رنگ ساخته شود بسیار زیاد است. به هر حال یک میلیاردر سوئدی می‌تواند به هر شکل می‌خواهد از سرمایه خود استفاده کند.

Embracer در کنار کسب امتیاز ارباب حلقه‌ها و دنیای میدل ارت، خرید چند استودیو کوچک‌تر را اعلام کرد. امبریسر از امروز مالک استودیو Tripwire Interactive خالق بازی Killing Floor است و همچنین شرکت Limited Run Games نیز خریده شده است که مسئول انتشار دیسک بازی‌های دیجیتالی مستقل به‌حساب می‌آید. استودیو Tuxedo Labs خالق بازی Teardown نیز خرید جدید شرکت امبریسر به‌حساب می‌آید. رقم خرید هیچ‌کدام از شرکت‌ها به دلایل تبلیغاتی اعلام نشده است و نمی‌دانیم که این غول سوئدی چه مقدار خرج کرده است.

گروه امبریسر در طی سال‌های اخیر شرکت‌ها و استودیوهای زیادی را خریده است و این روند همچنان ادامه پیدا می‌کند. آن‌ها سرمایه زیادی برای این کار در اختیار دارند و ابایی نیز از خرید ندارند. گفتنی است Embracer صاحب ناشران بزرگی است که خود نیز استودیوهای مشهوری در اختیار دارند.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.