تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان
محمد صادق شجاعی

ساخت بازی تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان توسط استودیو Respawn

محمد صادق شجاعی 4 فروردین 1402 بدون دیدگاه
165 بازدید

آگهی‌های استخدام متعددی که توسط استودیو Respawn منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که سازنده سری Titanfall قصد دارد یک بازی تیراندازی اول شخص با محوریت جنگ ستارگان و با الهام از آثار کلاسیکی همچون Dark Forces و Jedi Knight: Dark Forces 2 بسازد.

استودیو ریسپاون در حال حاضر تمام تمرکز خود را روی بازی Star Wars Jedi: Survivor که به زودی منتشر خواهد شد، معطوف کرده است. با این حال استودیو مذکور چندین پروژه جنگ ستارگان دیگر نیز در دست ساخت دارد. سال گذشته تایید شد که سازنده بازی Apex Legends مشغول ساخت یک اثر تیر‌اندازی اول شخص داستانی بر اساس دنیای Star Wars است. همچنین اعلام شد استودیو Respawn با همکاری Bit Reactor یک بازی استراتژی از استار وارز می‌سازد. حال چندین آگهی استخدام منتشر شده که حاوی جزئیاتی از اثر تیراندازی جدید استودیو ریسپاون هستند.

بر اساس آگهی‌های استخدام، استودیو Respawn قصد دارد افرادی را در سمت‌های رهبر تیم سینماتیک، طراح ارشد شخصیت‌ها، طراح ارشد ماموریت‌ها و طراح ارشد نور‌پردازی استخدام کند. این افراد روی بازی تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان که از بازی‌های تیراندازی کلاسیک Star Wars از جمله Star Wars: Dark Forces و Star Wars Jedi Knight: Dark Forces 2 الهام گرفته شده است، کار خواهند کرد.

دیگر نکته جالب توجه آگهی‌های استخدام ریسپاون این است که بازی جدید این استودیو با استفاده از موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 ساخته خواهد شد. همچنین مشخص شده که بازی تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان یک تجربه تک‌نفره است. آگهی‌های استخدام قبلی نشان داده بودند که این اثر احتمالا دارای عناصر چند‌نفره خواهد بود.

تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان

تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان احتمالا شبیه به DOOM خواهد بود

در آگهی‌های استخدام آمده است: «با همکاری Lucasfilm، تیم Star Wars FPS در حال ساخت یک بازی تیراندازی اول شخص AAA جدید از کهکشان جنگ ستارگان است. اثر تک‌نفره و داستانی ما با الهام از بازی‌های کلاسیک مثل Dark Forces و Jedi Knight: Dark Forces 2 و با استفاده از قدرت Unreal Engine 5 ساخته می‌شود. ما منابع الهام و فناوری‌های جدید را با توانایی‌های استودیو Respawn ترکیب کرده و بهترین اثر تیر‌اندازی جدید را منتشر خواهیم کرد که بازیکنان آن را دوست خواهند داشت.»

در حال حاضر مشخص نیست که استودیو Respawn چه المان‌ها و مکانیک‌هایی از دنیای جنگ ستارگان را در بازی تیراندازی اول شخص خود قرار داده است. بازی Star Wars: Dark Forces یک اثر تیر‌اندازی است که از سری DOOM الهام گرفته و دارای انواع سلاح‌ها، آیتم‌ها و قدرت‌های مختلف است. این در حالی است که دنباله این اثر یعنی بازی Star Wars Jedi Knight: Dark Forces 2، بازیکنان را در قالب یک جدای قرار داده و زمینه استفاده از لایت‌سیبر و توانا‌یی‌های مبتنی بر نیرو را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که دو بازی ذکر شده دارای انواع پازل‌ها و مکانیک‌های پلتفرمینگ هستند.

با توجه به این که احتمالا بازی تیراندازی اول شخص جنگ ستارگان هنوز در مراحل اولیه تولید قرار دارد، بعید است که به زودی جزئیات دقیقی از این اثر منتشر شود. با این حال علاقه‌مندان استار وارز می‌توانند در تاریخ 28 آوریل (8 اردیبهشت) بازی Star Wars Jedi: Survivor را روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر تجربه کنند.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.