هوش مصنوعی یوبی سافت Ghostwriter
محمد صادق شجاعی

استفاده یوبی سافت از هوش مصنوعی برای نوشتن دیالوگ‌ها

محمد صادق شجاعی 4 فروردین 1402 بدون دیدگاه
296 بازدید

شرکت یوبی سافت اعلام کرده است که قصد دارد در محصولات جدید خود از یک هوش مصنوعی به نام Ghostwriter برای نوشتن دیالوگ‌ها استفاده کند.

به واسطه انتشار یک ویدیو، شرکت Ubisoft یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده است که به نویسندگان در نوشتن Bark‌ها کمک خواهد کرد. Bark‌ها دیالوگ‌هایی هستند که توسط NPCها پس از رخداد‌هایی همچون تغییر در محیط یا تعامل با شخصیت تحت کنترل بازیکنان به زبان آورده شده و موجب می‌شوند که دنیای بازی بیش از پیش زنده و پویا باشد. ابزار هوش مصنوعی یوبی سافت به نام Ghostwriter موجب می‌شود که یکنواختی و فشار کار نویسندگان کاهش پیدا کند.

Ghostwriter به این صورت کار می‌کند که نویسندگان یک شخصیت خلق کرده و سپس این کاراکتر را یک موقعیت یا رویداد خاص قرار می‌دهند. سپس ابزار مذکور بسته به حالت انتخاب شده، نسخه‌های مختلفی از دیالوگ وارد شده توسط نویسنده را ایجاد می‌کند. نویسندگان می‌توانند هر یک از دیالوگ‌های ساخته شده توسط Ghostwriter را ویرایش یا حذف کنند. گوست رایتر از دیالوگ‌های انتخاب شده توسط نویسنده یاد گرفته و خود را بهبود می‌بخشد.

هوش مصنوعی یوبی سافت Ghostwriter

آزادی عمل نویسندگان به کمک هوش مصنوعی یوبی سافت

در ویدیوی معرفی ابزار Ghostwriter چنین آمده است: «گوست رایتر به نویسندگان کمک می‌کند که کار‌ها و وظایف تکراری را سریع‌تر و موثر‌تر انجام دهند. به این واسطه نویسندگان زمان و آزادی بیشتری برای کار روی روایت، شخصیت‌ها و کات‌سین‌ها خواهند داشت.»

ChatGPT و سایر ابزار‌های هوش مصنوعی اخیرا سر و صدای زیاد به پا کرده و عملکرد بحث‌بر‌انگیزی داشته‌اند. بسیاری از افراد نگران از دست دادن مشاغل خود و جایگزینی انسان‌ها با هوش مصنوعی هستند. بازی‌سازان جزو این دسته از افراد بوده و نسبت به این که چگونه هوش مصنوعی موجب تغییر صنعت ویدیو گیم در سال‌های آینده خواهد شد، دچار شک و تردید هستند.

یوبی سافت تنها شرکتی نیست که به سراغ ابزار‌های هوش مصنوعی رفته است. در جریان کنفرانس بازی‌سازان اعلام شد Roblox دارای ابزار‌های هوش مصنوعی مختلفی از جمله تولید‌کننده متریال و دستیار کد‌نویسی خواهد بود که به کمک آن‌ها ساخت بازی آسان‌تر خواهد شد. همچنین استودیو Squanch Games از Midjourney به منظور طراحی محیط‌های بازی High on Life استفاده کرده است.

منبع: Gamespot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.