The Lords of the Fallen الدن رینگ
یحیی رحیمی

بازی The Lords of the Fallen کپی الدن رینگ است

یحیی رحیمی 2 اسفند 1401 بدون دیدگاه
1,246 بازدید

بازی لردز آو فالن که سال 2014 منتشر شد، اکثر المان‌های سری دارک سولز را استفاده کرد و کاملاً از این سری تأثیر گرفته بود. بازی The Lords of the Fallen به‌عنوان دنباله‌ی این مجموعه نیز شباهت غیرقابل‌انکاری به آثار استودیو فرام‌سافتور دارد. تقلید به یک ابزار رسمی برای بازی‌سازهای امروزی تبدیل شده و طبق گفته‌ی کارگردان اصلی، بازی جدید Hexworks بسیار شبیه به الدن رینگ است و از روند این اثر تقلید کرده است.

کار روی بازی The Lords of the Fallen زمان معرفی الدن رینگ آغاز شد. کارگردان و خالق بازی در گفتگو با مجله‌ی Edge به تأثیرپذیری از بازی‌های فرام‌سافتور اشاره کرده است. سزار وریتوسو می‌گوید که تیم سازنده، آماده‌ی تأثیرپذیری از آخرین بازی استودیو فرام‌سافتور بود. وی می‌گوید که از دیدن سلاح انقلابی بازی آن‌ها در ویدیو معرفی بازی Elden Ring ناراحت شده است و اینکه این کار «آن‌ها را از درون کشت». به نظر می‌رسد که سازنده‌ی بازی لردز آو فالن بدون آگاهی از الدن رینگ، سلاح‌ها و باس‌های مشابهی طراحی کرده است.

کارگردان در ادامه افزود که یکی از باس‌های آن‌ها شباهت بسیار زیادی به ملانیا، غول‌آخر Elden Ring دارد. این در حالی است که آن‌ها هیچ آگاهی از این باس تا زمان معرفی بازی نداشتند. مشخص نیست آیا صحبت‌های کارگردان صحت دارد یا اینکه او در حالی پوشاندن میزان تقلید اثر جدید از الدن رینگ است. به‌هر‌حال بازی The Lords of the Fallen کاملاً شبیه به آخرین بازی فرام‌سافتور طراحی شده است و درصورتی‌که باس‌های مشابه را دیدید، تعجب نکنید.

The Lords of the Fallen الدن رینگ

شباهت The Lords of the Fallen به الدن رینگ

کارگردان در ادامه می‌گوید که مقایسه‌شدن اثر آن‌ها با یکی از بهترین آثار اکشن نقش‌آفرینی، تحسین بزرگی است. وی معتقد است که چنین مقایسه‌ای باعث می‌شود تا سطح انتظار از بازی لردز آو فالن به‌شدت افزایش پیدا کند و بسیاری انتظار داشته باشند که مکانیک‌ها و جهان بازی دقیقاً مشابه الدن رینگ باشد. وی در این مورد گفت: «همان‌طور که می‌بینید، فشار وجود دارد. تعدادی می‌پرسند که آیا شما مبارزه در حین اسب‌سواری را طراحی کرده‌‌اید یا آیا بازی شما جهان‌باز است؟»

بررسی آثار پیشین استودیو نشان می‌دهد که آن‌ها هیچ ابایی از تقلید ندارند و آثار استودیو فرام‌سافتور، مبنای کار آن‌هاست. وریتوسو می‌گوید که «میازاکی پدر و پدربزرگ ماست و بدون او همه‌ی ما بیکار بودیم.» بررسی اولیه بازی The Lords of the Fallen نشان از تأثیرپذیری شدید از الدن رینگ دارد، اما باید دید این اثر می‌تواند در سطح آثار میازاکی ظاهر شود یا خیر؟ این بازی اکشن قرار است برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری، پلی‌استیشن 5 و کامپیوتر در پایان سال جاری میلادی منتشر شود.

منبع: GamesRadar

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.