فروش سری Metal Gear (متال گیر)
محمد صادق شجاعی

در حدود 60 میلیون نسخه از سری Metal Gear به فروش رسیده است

محمد صادق شجاعی 15 بهمن 1401 بدون دیدگاه
203 بازدید

شرکت کونامی در وب سایت رسمی خود آمار فروش سری Metal Gear (متال گیر) را به روز رسانی کرده و به این واسطه نشان داده است که طرفداران این مجموعه از سال 1987، بیش از 59 میلیون نسخه از آن را خریداری کرده‌اند.

سری Metal Gear یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ ویدیو گیم بوده که توسط هیدئو کوجیما خلق شده و اولین بازی آن در سال 1987 در دسترس قرار گرفته است. این سری شخصیت‌های محبوبی از جمله سالید اسنیک را معرفی کرده و نقش بسزایی در شهرت سبک مخفی‌کاری داشته است. شرکت Konami به عنوان ناشر سری متال گیر به تازگی آمار فروش آن را منتشر کرده است.

بر این اساس مجموع فروش آثار مختلف سری Metal Gear برابر با 59.5 میلیون نسخه است. این رقم نسبت به گزارش قبلی به میزان 200 هزار نسخه افزایش داشته است. نکته حائز اهمیت این است که رشد فروش سری متال گیر مربوط به بازی‌های Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain ،Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes ،Metal Gear Rising: Revengeance و Metal Gear Solid است. این امر از آن جهت بوده که به جز آثار اشاره شده، هیچ‌یک از دیگر بازی‌های سری Metal Gear به صورت دیجیتالی قابل خرید نیستند.

فروش سری Metal Gear (متال گیر)

بازی جدید سری Metal Gear احتمالا به زودی معرفی می‌شود

با این وجود که بازی‌های نام برده شده روی کنسول‌های جدید و کامپیوتر قابل بازی هستند، اما به جز استفاده از امولاتور‌ها، راهی برای تجربه بازی‌های قدیمی‌تر سری Metal Gear مثل Metal Gear Solid 4 ،Metal Gear Solid 3 و اسپین‌آف‌ها وجود ندارد. لازم به ذکر است که می‌توانید در قالب Metal Gear Solid HD Collection به بازی‌های Metal Gear Solid 2 و Metal Gear Solid 3 روی کنسول ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس دسترسی داشته باشید.

از زمان انتشار آخرین اثر از سری Metal Gear یعنی بازی Metal Gear Survive در حدود پنج سال می‌گذرد و در طی این مدت هیچ بازی جدیدی از مجموعه مذکور معرفی نشده است. اخیرا استودیو PlatinumGames اعلام کرده است که دهمین سال انتشار بازی Metal Gear Rising: Revengeance را در روز 21 فوریه (2 اسفند) جشن خواهد گرفت. بر اساس شایعات منتشر شده، نسخه ریمیک بازی متال گیر سالید 3 در حال ساخت است.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.