اخراج نیروهای مایکروسافت و ایکس باکس
محمد صادق شجاعی

10 هزار نفر از کارمندان مایکروسافت و ایکس باکس اخراج می‌شوند

محمد صادق شجاعی 30 دی 1401 بدون دیدگاه
151 بازدید

Microsoft از سال 2019 بیش از 75 هزار نفر را استخدام کرده است. حال شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته که نیروهای خود را کاهش داده و 10 هزار نفر از کارکنان بخش‌های مختلف از جمله ایکس باکس را اخراج کند.

مدیرعامل شرکت Microsoft یعنی ساتیا نادلا اعلام کرده که «زمان تغییرات قابل‌توجه» رسیده است. به این واسطه مشخص شده است که در هفته گذشته مشاغل بیشتری تعدیل شده و در جریان آن تعداد 10 هزار نفر از کارکنان مایکروسافت و ایکس باکس اخراج شده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، اخراج نیرو‌ها علاوه بر تیم‌های گسترده‌تر مایکروسافت، بیشترین تاثیر را روی Xbox و Bethesda داشته است.

ساتیا نادلا در یادداشتی به کارکنان گفته است اخراج 10 هزار نفر که کمتر از پنج درصد از کل نیروهای 220 هزار نفری مایکروسافت را تشکیل می‌دهند، تا پایان سه ماهه سوم سال مالی 2023 انجام خواهد شد. طبق گزارش نیویورک تایمز، مایکروسافت از سال 2019 بیش از 75 هزار نفر را استخدام کرده تا به افزایش تقاضای کاربران نسبت به خدمات آنلاین و ابری به دلیل شروع پاندمی کرونا پاسخ دهد.

اخراج 10 هزار نفر، تازه‌ترین دور از تعدیل نیرو‌های مایکروسافت است. پیش از این در سال‌های 2014 و 2015 در حدود 25 هزار نفر از کارکنان مایکروسافت شغل خود را در نتیجه کنار گذاشتن کسب و کار نوکیا از دست دادند. ساتیا نادلا در این باره گفته است: «لازم به ذکر که بگویم در حالی که مشغول حذف افراد در برخی زمینه‌ها هستیم، همچنان به استخدام نیروهای جدید در حوزه‌های استراتژیک کلیدی ادامه می‌دهیم. ما می‌دانیم که اکنون دوران چالش برانگیزی برای هر فرد اخراج شده است. تیم ارشد رهبری و من تعهداتی داریم که همچنان در حال انجام آن هستیم. در این فرآیند تلاش ما این است که به متفکرانه‌ترین و شفاف‌ترین شکل عمل کنیم.»

مدیرعامل مایکروسافت نگفته که کدام بخش‌ها تحت تاثیر اخراج نیرو‌ها قرار گرفته‌اند. اما رسانه Bloomberg گزارش داده که نیروهای دو بخش ایکس باکس و بتسدا بیش از سایر بخش‌ها اخراج شده‌اند. سخنگوی شرکت Microsoft نسبت به این که آیا بخش Xbox نیروهای خود را از دست خواهد داد یا خیر، سکوت کرده است. جیسون شرایر از رسانه بلومبرگ خاطر‌نشان کرده که توسط چندین کارمند به اخراج نیروهای استودیو 343 Industries اشاره شده است.

اخراج نیروهای مایکروسافت و ایکس باکس

بیشتر افراد اخراج شده مربوط به ایکس باکس و بتسدا هستند

ساتیا نادلا در رابطه با اخراج نیروهای مایکروسافت گفت که این تصمیم ناشی از تغییرات اعمال شده در کسب و کار خود در واکنش به همه‌گیری کرونا، ترس از رکود اقتصادی و پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی انجام شده است. وی در این رابطه گفته است: «در طول پاندمی کرونا متوجه شدیم که مشتریان هزینه‌های دیجیتال خود را افزایش داده‌اند. اکنون می‌بینیم که آن‌ها خواهان انجام کارهای بیشتر در قبال هزینه کمتر هستند. همچنین مشاهده می‌کنیم که به دلیل رکود و پیش‌بینی وقوع آن، سازمان‌ها در هر صنعت و هر جغرافیایی در کسب و کار خود احتیاط می‌کنند. هم‌زمان با تولد موج بزرگ بعدی محاسبات به واسطه پیشرفت‌های هوش مصنوعی، ما در تلاش هستیم که پیشرفته‌ترین مدل‌های جهان را به یک پلتفرم محاسباتی جدید تبدیل کنیم.»

مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که این شرکت به بازیگر قوی‌تر در این رقابت تبدیل شده و توان کنار زدن رقبا را خواهد داشت. ساتیا نادلا گفته است که مایکروسافت در راستای رشد خود به انجام سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک در حوزه‌هایی همچون هوش مصنوعی دست خواهد زد. او در این باره گفته است: «این‌ها انتخاب‌های سختی هستند که ما در طول تاریخ 47 ساله‌مان انجام داده‌ایم تا شرکت مهمی در این صنعت باقی بمانیم. این صنعت برای هر کسی که با تغییرات پلتفرم سازگار نیست، رحمی ندارد.»

مایکروسافت به دلیل هزینه‌های مربوط به اخراج کارکنان و همچنین اعمال تغییرات در بخش سخت‌افزار و ادغام و ایجاد تراکم بالاتر در فضای کار مجبور به صرف هزینه 1.2 میلیارد دلاری خواهد بود. ساتیا نادلا اخراج 10 هزار نفر از کار کنان را «دشوار، اما ضروری» توصیف کرده است. او گفته که کارمندان اخراج شده از «حمایت کامل مایکروسافت» برخوردار بوده و حقوق پایان کار بیشتر از سایر شرکت‌ها، بیمه درمانی به مدت 6 ماه، تخصیص مداوم سود سهام به مدت 6 ماه، خدمات انتقال شغلی و اخطار 60 روزه پیش از پایان قرارداد دریافت خواهند کرد. این شرایط برای کارکنان آمریکایی مایکروسافت صادق است. مزایای مربوط به کارکنان خارجی بر اساس قوانین کشور آن‌ها خواهد بود.

در سه ماهه اخیر، شرکت مایکروسافت 50.1 میلیارد دلار درآمد داشته که 11 درصد افزایش داشته است. همچنین این شرکت مبلغ 17.6 میلیارد دلار سود داشته که 14 درصد کمتر از قبل بوده است. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت 10 میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده و همچنان در تلاش است که در ازای پرداخت مبلغ 68.7 میلیارد دلار شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کند.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.