گوگل و انویدیا مخالف مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد
محمد صادق شجاعی

گوگل و انویدیا مخالف مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد

محمد صادق شجاعی 25 دی 1401 بدون دیدگاه
77 بازدید

طبق جدید‌ترین اخبار بازی، شرکت‌های گوگل و انویدیا به جمع مخالفین اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به زیر‌مجموعه‌های مایکروسافت پیوسته و نگرانی‌های خود را به اطلاع FTC رسانده‌اند.

تلاش‌های مایکروسافت برای در اختیار گرفتن مالکیت شرکت اکتیویژن بلیزارد چندان بدون جنجال نبوده است. از زمان اعلام این قرارداد 68.7 میلیارد دلاری نهاد‌های مختلفی به تحقیق در مورد آن پرداخته و شرکت‌هایی از جمله سونی در راه تحقق آن سنگ انداخته‌اند. حال گزارش شده است که شرکت‌های دیگری نیز به صف مخالفین پیوسته‌اند.

FTC در حال آماده سازی پرونده خود قبل از جلسه استماع در تاریخ 2 اوت (11 مرداد) است. در ماه گذشته کمیسیون فدرال تجارت شکایتی قانونی علیه ادغام شرکت‌های Activision Blizzard و Microsoft مطرح کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، Google و Nvidia از جمله شرکت‌هایی هستند که به عنوان بخشی از فرآیند بررسی خرید ناشر سری Call of Duty توسط ردموندی‌ها، اطلاعاتی را به FTC ارائه کرده‌اند.

طبق گفته منابع نزدیک به گوگل و انویدیا، هر دوی این شرکت‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند که اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به مایکروسافت، مزیت نا‌عادلانه‌ای در زمینه بازی‌های ابری، خدمات اشتراکی و حتی بازی‌های موبایل به وجود خواهد آورد. شرکت Activision Blizzard به دلیل در اختیار داشتن مالکیت شرکت King، سازنده بازی Candy Crush ، سهم بزرگی در بازار بازی‌های موبایل دارد.

زمانی که کمیسیون فدرال تجارت شکایت خود را مطرح کرد، از بر هم خوردن تعادل صنعت ویدیو گیم به واسطه ادغام اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت به عنوان اصلی‌ترین دلیل خود نام برد. هر دو شرکت گوگل و انویدیا به عنوان شاهد در دادگاه FTC در مقابل مایکروسافت که در تابستان امسال برگزار شد، حضور داشتند.

گوگل و انویدیا مخالف مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد

گوگل و انویدیا نگران سلطه مایکروسافت بر بازار ویدیو گیم

بنا به گزارش منابع بلومبرگ، شرکت انویدیا بر نیاز به دسترسی برابر و آزاد در صنعت بازی‌های ویدیویی تاکید کرده است. اگر‌چه این شرکت به طور مستقیم با خرید اکتیویژن بلیزاد توسط مایکروسافت مخالفت نکرده است. هیچ‌یک از دو شرکت گوگل و انویدیا در این باره صحبت نکرده‌اند. اما دیوید کادی، سخنگوی مایکروسافت، واکنش نشان داده است.

او در این باره گفته است: «ما آماده رسیدگی به شکایت و مسائل مطرح‌شده توسط قانون‌گذاران و رقبا هستیم. به این واسطه ما قصد داریم اطمینان حاصل کنیم که قرارداد خرید انجام شود. تنها هدف ما این است که می‌خواهیم بازیکنان به آثار بیشتری دسترسی داشته باشند.»

بیشترین اعتراض به مالکیت مایکروسافت بر اکتیویژن بلیزارد از سوی شرکت سونی بوده است. شرکت ژاپنی هشدار داده است که قرار گرفتن مالک سری Call of Duty در بین زیر‌مجموعه‌های ایکس باکس، روی رقابت بین کنسول‌ها تاثیر‌گذار بوده و تعادل را از بین خواهد برد.

مایکروسافت به سونی پیشنهاد داده که تا 10 سال سری کالاف دیوتی را روی پلی استیشن منتشر کند. همچنین این شرکت متعهد شده است که مجموعه مذکور را در اختیار کاربران استیم و کنسول‌های نینتندو قرار دهد. FTC بزرگ‌ترین سد راه ادغام مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد است. علاوه بر این، کمیسیون اروپا و سازمان رقابت و بازار بریتانیا نیز تحقیقاتی را انجام داده و به زودی نظر خود را اعلام خواهند کرد.

منبع: GamesIndustry

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.