internetexplorer
یحیی رحیمی

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر در سال 2022؛ میخ آخر تابوت را مایکروسافت کوبید!

یحیی رحیمی 30 اردیبهشت 1400 بدون دیدگاه
421 بازدید

اینترنت اکسپلورر پس از 25 سال خدمت قرار است سال 2022 به‌طور کامل بازنشست شود و از سیستم‌عامل ویندوز حذف شود. مایکروسافت در سال 2015 تصمیم به حذف مرورگر کلاسیک خود گرفت و از دل کدهای آن، مرورگر مایکروسافت اج را بیرون آورد اما اینترنت اکسپلورر را به‌طور کامل حذف نکرد و تنها آن را ظاهر ویندوز محو کرد.

مایکروسافت با انتشار اعلامیه‌ای در وب‌سایت ویندوز، از بازنشستگی کامل مرورگر اینترنت اکسپلورر در سال 2022 خبر داده است. شان لیندرسی از مهندسان ارشد مایکروسافت در مورد آینده مایکروسافت اج و مرگ مرورگر کلاسیک مایکروسافت می‌گوید:

Sean Lyndersayامروز می‌خواهیم سرنوشت اینترنت اکسپلورر را روی ویندوز 10 مشخص کنیم و آن‌هم مایکروسافت اج است. مایکروسافت اج نه‌تنها سریع‌تر، امن‌تر و یک تجربه مدرن را نسبت به اینترنت اکسپلورر به اشترک می‌گذارد، بلکه می‌تواند نگرانی مهمی که در این زمینه وجود دارد را حل کند: اجرای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی!

مرورگر اینترنت اکسپلورر در اجرای وب‌سایت‌های قدیمی با ویژگی‌های کلاسیک نسبت به دیگر مرورگرها، کارایی بهتری نشان می‌داد و تا همین چند وقت پیش، بسیاری استفاده از چنین مرورگری را برای وب‌سایت‌های قدیمی مانند «سیستم آموزشی گلستان» پیشنهاد می‌دادند. مایکروسافت باور دارد که مرورگر جدید آن‌ها قادر به اجرای وب‌سایت‌های قدیمی است و درواقع، ققنوسی بر خواسته از خاکستر اینترنت اکسپلورر است.

مرگ اینترنت اکسپلورر

پایان پشتیبانی از سرویس‌های مایکروسافت روی اینترنت اکسپلورر

شان لیندرسی در ادامه از پایان پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین مایکروسافت مانند OneDrive و Office 365 روی مرورگر قدیمی خبر داده است و اینکه بهتر است به مرورگر جدید آن‌ها کوچ کرد. ردموندی ها چند وقت پیش، نسخه هشتم اکسپلورر را بازنشست کرده بودند اما نسخه یازدهم همچنان در خفا به کار خود ادامه می‌داد و درصورتی‌که هنوز از آن استفاده می‌کنید، از روی 25 خرداد 2022، قادر به انجام چنین کاری نخواهید بود.

مایکروسافت به‌منظور اجرای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی، یک گزینه جدید را به مرورگر اج اضافه کرده که به نوع شبیه‌ساز Internet Explorer است. هنوز کسب‌وکارهای زیادی از مرورگر کلاسیک مایکروسافت استفاده می‌کنند و به همین دلیل حالت IE Mode در مرورگر اج ایجادشده تا مشکلی برای کاربران قدیمی ایجاد نشود.

مرورگر Internet Explorer تأثیر زیادی روی دهه 90 و جنگ مرورگرها گذاشت. مایکروسافت به همت یار قدیمی‌اش توانست بازوی رقیبانی مانند Netscape Navigator را بخواباند اما با ظهور نسل جدید مرورگرهای اینترنت مانند فایرفاکس و گوگل کروم، تاج پادشاهی را از دست داد.

منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.