کنترلر جدید کنسول پلی استیشن 5 Project Leonardo
سارا هابطی

کنترلر جدید پلی استیشن 5 معرفی شد

سارا هابطی 16 دی 1401 بدون دیدگاه
353 بازدید

شرکت سونی در جریان مراسم CES 2023، از کنترلر جدید کنسول پلی استیشن 5 با نام Project Leonardo (پروژه لئوناردو) رونمایی و هدف از این معرفی را ایجاد دسترسی‌های (Accessibility) بیشتر برای افراد دارای شرایط خاص جسمی اعلام کرد.

در قالب تازه‌ترین اخبار بازی متوجه شدیم که سونی به منظور ارائه بهتر دسترسی‌های خود به افراد دارای شرایط خاص، کنترلر جدیدی را به نام پروژه لئوناردو معرفی کرده است. براساس گفته‌های جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، این کنترلر جدید به بازیکنان دارای شرایط خاص جسمی کمک می‌کند که راحت‌تر به تجربه بازی‌های مختلف بپردازند و نهایت لذت را از آن‌ها ببرند.

رایان به کاربران گفته است که این کنترلر قابلیت شخصی‌سازی زیادی دارد و به نوعی می‌تواند به عنوان یک کنترلر مستقل عمل کند یا براساس نوع نیاز افراد با دوال‌سنس ترکیب شود. کنترلر جدید پلی استیشن 5 با توجه به کارایی خود در میان طرفداران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

کنترلر پروژه لئوناردو به خاطر وجود چهار درگاه 3.5 میلی‌متری AUX قابل ارتقا بوده و به راحتی می‌تواند از انواع سوییچ‌های خارجی و لوازم جانبی مختلف پشتیبانی کند. براساس گفته‌های سو موریموتو، طراح سرگرمی‌های تعاملی سونی، این کنترلر پس از بررسی و گفتگو با کارشناسان Accessibility و سازمان‌هایی مانند AbleGamers ،SpecialEffect و Stack Up طراحی شده و برخی از اجزای آن برای راحتی بیش‌تر کاربران قابل تعویض است.

کنترلر جدید کنسول پلی استیشن 5 Project Leonardo

کنترلر جدید Project Leonardo برای پلی استیشن 5

وی در مورد رویکرد چگونگی طراحی پروژه لئوناردو گفت: «پروژه لئوناردو بخشی از خانواده محصولات پلی استیشن 5 بوده و براساس همان مفهوم طراحی شده است. ما از این ایده الهام گرفتیم که همه بازیکنان باید با یکدیگر از دنیای پلی استیشن و بازی‌های آن لذت ببرند». وی در ادامه توضیحات خود گفت: «تیم ما بیش از 12 طرح را با متخصصان Accessibility آزمایش کرد و به دنبال رویکردهایی بودیم که به حل چالش‌های کلیدی برای استفاده مؤثر از کنترلر کمک کند.»

از آنجایی که کاربران می‌توانند پروژه لئوناردو را براساس نوع نیاز خود شخصی‌سازی کنند، پس هیچ فرم و شکل خاصی برای این کنترلر وجود ندارد. موریموتو می‌گوید که تیم آن‌ها می‌خواهد به افراد دارای شرایط خاص قدرت دهد تا آن‌ها بتوانند براساس نوع نیاز خود به تنظیم کنترلر خود بپردازند.

پست وبلاگ پلی استیشن درباره این کنترلر نوشت: «به خاطر وجود قابلیت شخصی‌سازی زیاد کنترلر Project Leonardo تمامی کاربران می‌توانند براساس نوع شرایط خاص خود به تنظیم کلیدهای مختلف آن بپردازند و این دسته را به گونه‌ای قرار دهند که بتوانند در هر موقعیتی از آن استفاده کنند». با توجه به این توضیحات پس می‌توان نتیجه گرفت که این کنترلر را حتی می‌توان روی سطوح صاف قرار داد و آن را به گونه‌ای تنظیم کرد که مناسب افراد دارای شرایط خاص جسمی باشد و آن‌ها بتوانند از تجربه بازی‌های مختلف نهایت لذت ببرند. در نهایت با توجه به اطلاعات منتشر شده، این کنترلر جدید هنوز در دست توسعه قرار دارد و سونی در آینده از زمان عرضه آن جزئیات بیش‌تری را منتشر خواهد کرد.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.