بی سیم هدست Playstation VR2 پلی استیشن وی آر
محمد صادق شجاعی

شرکت سونی به عرضه نسخه بی سیم هدست Playstation VR2 اشاره می‌کند

محمد صادق شجاعی 11 دی 1401 بدون دیدگاه
134 بازدید

هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر 2 یکی از سخت‌افزار‌های مرتبط با پلی استیشن 5 است که در سال 2023 عرضه خواهد شد. ظاهرا این هدست قرار است در قالب دو نسخه در دسترس قرار بگیرد. این امر از آن جهت بوده که شرکت سونی اشاره‌ای به عرضه نسخه بی سیم هدست Playstation VR2 کرده است.

هدست PS VR2 جزو بزرگ‌ترین سخت‌افزار‌هایی است که در سال میلادی جدید در اختیار کاربران پلتفرم پلی استیشن 5 قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد در قالب این هدست واقعیت مجازی یک جهش بزرگ انجام دهد. زمانی که اولین هدست Playstation VR عرضه شد، افراد بسیاری تصور می‌کردند که شرکت ژاپنی چندان به این سخت‌افزار اهمیت نداده است. هدست پلی استیشن وی آر بسیار حجیم بود، رزولوشن بالایی نداشت، از کنترلر‌های پلی استیشن 3 استفاده می‌کرد و دوربین مورد استفاده برای ردیابی هدست درجه یک نبود. این موارد موجب شد که هدست PS VR به عنوان یک نسخه آزمایشی محسوب شود.

با این حال استقبال از هدست واقعیت مجازی مذکور به حدی بود که سونی را به بهبود و ارائه نسخه جدیدی مجاب کرد. مالک پلتفرم پلی استیشن قصد دارد در قالب هدست Playstation VR2 ویژگی‌های مختلفی از جمله نمایشگر OLED با رزولوشن بالا، سیستم ردیابی چشم و کنترلر‌های جدید را ارائه کند. چنین پیشرفت‌هایی پلی استیشن وی آر 2 را به گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان آثار واقعیت مجازی تبدیل می‌کنند. اما همچنان یک مشکل بزرگ باقی مانده است: سیم‌های مزاحم.

اگر چه سونی در هدست PS VR2 وضعیت سیم‌ها را بهبود بخشیده و روند اتصال را ساده کرده، اما همچنان در حد و اندازه‌های هدست‌هایی که به صورت بی سیم قابل استفاده هستند، عمل نکرده است. برای مثال اتصال کابل به هدست Meta Quest 2 اختیاری بوده، اما برای استفاده از هدست پلی استیشن وی آر 2 اجباری است. حال به نظر می‌رسد که سونی متوجه این مشکل شده و قصد دارد در آینده آن را رفع کند.

بی سیم هدست Playstation VR2 پلی استیشن وی آر

عرضه هدست Playstation VR2 همراه با چندین بازی مختلف

هیداکی نیشینو، معاون بخش تجربه پتلفرم شرکت سونی، در مصاحبه با مجله Famitsu، اعلام کرد که این شرکت ژاپنی به دنبال نسخه بی سیم هدست Playstation VR2 بوده، اما به دلیل نگرانی از بابت ضعف در عملکرد، این نسخه را در اولویت قرار نداده است. وی در این مورد گفته است: «ما می‌دانیم که استفاده به صورت بی سیم، تجربه شما را متحول می‌کند. به همین دلیل ما همیشه در حال بررسی همه احتمالات و انجام تحقیقات فنی هستیم. با این وجود هنوز این موضوع وجود دارد که جایگزین کردن کابل با ارتباط بی سیم چه تاثیری روی عملکرد خواهد داشت.»

ارائه نسخه بی سیم هدست Playstation VR2 به این معنی است که سونی باید یک باتری با عمر معقول اضافه کرده و در مقابل راهی بدون مشکل برای عملکرد پیدا کند. بر اساس دشواری‌های این موارد، قابل درک است که چرا سونی نخواسته در ابتدا با نسخه بی سیم پلی استیشن وی آر 2 کار خود را در نسل نهم کنسول‌های خانگی آغاز کند. از آن جایی که شرکت ژاپنی قصد دارد یک هدست قدرتمند که قادر به رقابت با رقبا باشد، ارائه کند، عرضه نسخه با سیم منطقی است. با این وجود عرضه نسخه بی سیم هدست PS VR2 چندان دور از انتظار نیست.

نظر شما در مورد ارائه نسخه بی سیم هدست Playstation VR2 چیست؟ آیا با این موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Comicbook

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.