های ان لایف بازی High on Life هوش مصنوعی
علیرضا نظری

خالق بازی High On Life از نقش هوش مصنوعی در ساخت آن می‌گوید

علیرضا نظری 27 آذر 1401 بدون دیدگاه
323 بازدید

جاستین رویلند، خالق بازی High on Life (های ان لایف) معتقد است که هوش مصنوعی نقش مهمی در آینده توسعه بازی ایفا خواهد کرد و از آن برای ایجاد طرح‌ها و صداگذاری‌های درون بازی و همچنین اضافه کردن برخی نکات تکمیلی به دنیای رنگارنگ بازی استفاده شده است.

امروزه موضوع تولید هوش مصنوعی به یک بحث داغ تبدیل شده است و صحبت‌هایی در مورد استفاده از آن و پیامدهایی که از نظر اخلاقی، هنری و فنی ارائه می‌دهد، مطرح می‌شود. حال، جاستین رویلند در مصاحبه با اسکای نیوز در مورد استفاده از هوش مصنوعی در توسعه بازی High on Life صحبت کرده است. او اظهار داشت که بیشتر این طراحی‌ها به صورت دستی طراحی شده است و تیم سازنده از هوش مصنوعی میدجورنی (Midjourney) برای ایجاد تصاویر استفاده کرده تا دنیای درون بازی، حس یک جهان عجیب و غریب با ارائه ایده‌های خنده‌دار را به بازیکنان القا کند.

رویلند در ادامه بیان کرد که به استفاده از هوش مصنوعی در ساخت بازی در آینده اطمینان دارد و مزیت‌هایی را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورد. او افزود: «من نمی‌دانم آینده چه خواهد بود، اما هوش مصنوعی ابزاری است که این پتانسیل را دارد تا تولید محتوا را به طور باور نکردنی در دسترس قرار دهد». همچنین اریش مایر، طراح اصلی بازی High on Life فاش کرد که هوش مصنوعی نیز برای ایجاد صدای برخی شخصیت‌ها نیز استفاده شده است.

های ان لایف بازی High on Life هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در بازی High on Life

رویلند همچنین هدف استودیو از ساخت بازی های ان لایف را توضیح داد و فاش کرد که آن‌ها می‌خواستند شگفتی‌های روایت داستانی و تجربه‌های متفاوتی از گیم‌پلی را با هر تفنگ ارائه دهند. وی می‌گوید: «به عنوان یک استودیو، ما می‌خواهیم با انجام این کار شگفتی‌های داستانی سرگرم‌کننده زیادی داشته باشیم. برخورد با یک NPC بسته به تفنگی که بیرون آورده‌اید متفاوت است و هر یک از تفنگ‌ها، مجموعه کاملی از دیالوگ‌ها و واکنش‌های خود را به همراه دارد.»

بازی High on Life ساخته شده توسط استودیو Squanch Games در سبک اکشن شوتر اول شخص است که در آن بازیکنان از تفنگ های سخنگو برای نجات نیروها در سیارات مختلف استفاده می‌کنند. بازیکنان با جست و جو در شهرهای ساخته شده روی سیارک‌ها، با شخصیت‌های خنده دار ملاقات می‌کنند و با جمع‌آوری فناوری‌های بیگانه، آن‌ها را در نبردهای خود مورد استفاده قرار می‌دهند. گفتنی است، این بازی از زمان اولین نمایش خود در 13 دسامبر، بازخوردهای مثبتی از بازیکنان و رسانه‌ها دریافت کرده است.

های ان لایف در حال حاظر روی پلتفرم‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر در دسترس عموم قرار دارد.

منبع: Dualshockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.