کریتوس God of War‌ قدرت
یحیی رحیمی

دلیل عدم استفاده کریتوس از قدرت‌های یونان در God of War Ragnarok‌

یحیی رحیمی 30 آبان 1401 9 دیدگاه
6,649 بازدید

بازی God of War Ragnarok به‌تازگی منتشر شده و پایانی بر ماجرای کریتوس در نورس باستان ارائه کرده است. این بازی با تکیه بر شمشیرهای ویژه او که از دوران یونان باستان باقی مانده، اندکی به ریشه‌ها و خشونت بی‌پرده بازی‌های اولیه تکیه کرده است. گاد آو وار رگناروک بالاخره به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا کریتوس از تمامی قدرت‌هایی که در عصر اسطوره‌ای یونان یاد گرفت استفاده نمی‌کند و بلکه به قابلیت‌های تازه رو آورده است.

جای شک نیست که کریتوس یکی از قوی‌ترین جنگ‌جویان و کاراکترهای تاریخ بازی است. او اساطیری همانند زئوس، پوزئیدون و بالدور را شکست داد. تعداد از شخصیت‌ها در بازی God of War این مسئله را بروز دادند که کریتوس همانند دوران یونان قدرتمند نیست و آن حرکاتی که در المپیوس از خود نشان می‌داد را نمی‌توان یافت. واضح است که کریتوس از دوران جوانی فاصله گرفته است، اما آیا او واقعاً قابلیت‌های گذشته را از دست داده است یا خیر؟

طرفداران تلاش کرده‌اند تا به این سؤال پاسخ دهند. بسیاری می‌گویند که او اگر در دنیای اساطیر یونان نباشد، قدرت‌های وی کار نمی‌کند. دیگران می‌گویند که او دیگر آن خدای یونانی نیست و با آن دوران فاصله گرفته است. خوشبختانه بازی رگناروک از سری خدای جنگ بالاخره دلیل منطقی برای این تغییر اساسی ارائه می‌کند. گفتگوی اضافه میان میمیر و آترئوس در نهایت راز ماجرا را فاش می‌کند. گفتنی است افرادی که نمی‌خواهند داستان یا هیچ جنبه‌ای از بازی برایشان فاش شود، از خواندن ادامه مطلب بپرهیزند.

قدرت کریتوس در God of War Ragnarok

قدرت‌های کریتوس در God of War Ragnarok

بازی God of War Raganrok هم مانند نسخه پیشین، گفتگوهای جالبی میان میمیر، کریتوس و آترئوس هنگام قایق‌سواری به راه می‌اندازد. گفتگوهای بسیار زیادی در مورد وقایع مختلف وجود دارد، اما یکی از آنها پاسخ سؤال ماست. میمیر از کریتوس در مورد دوران یونان باستان می‌پرسد و اینکه خدایان آن عصر چه قدرت‌هایی داشته‌اند. او می‌گوید که ایزدهای یونانی می‌توانسته‌اند هر قدرت قابل‌تصوری را به کار بگیرند و از کریتوس می‌پرسد آیا این گفته صحیح است یا خیر؟

کریتوس در پاسخ می‌گوید که او می‌تواند تمام قدرت‌های ایزدهای یونانی را به کار بگیرد. البته او قدرت‌های خود را از کشتن خدایان همچون زئوس دریافت کرد. کریتوس سپس تائید می‌کند که او تلاش کرده تا دوباره آن قدرت‌ها را به کار بگیرد، اما هیچ‌کدام از آنها در این جهان کار نمی‌کنند. این گفته، تئوری طرفداران در مورد اینکه ماهیت قدرت‌های پیشین وی در نورس باستان کار نمی‌کند را تائید می‌کند. این گفته همچنین نشان می‌دهد که کریتوس عمداً استفاده از قدرت‌هایش را کنار نگذاشته است.

آتریوس در ادامه دلیل منطقی ارائه می‌دهد و می‌گوید:‌ «فریا گفت که جادو محدود به زمین است. هنگامی‌که سرزمین تو از بین رفت، قدرت‌های تو هم باید از بین رفته باشد.» نظر شما چیست؟

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 9 دیدگاه
  • Avatar

    arsalan

    مهمان

    مگه یونان نابود شده که میگه نابود شدشه ؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    علیرضا

    مهمان

    من که اصلا با خدای جنگ ۴ و ۵ حال نمیکنم اخه این چیه که درست کردن اگه جوان تر بود این لاغر مردنی رو ثورو مثل اب خورد میکشت

    پاسخ دهید
    • Avatar

      ابوالفضل در پاسخ به علیرضا

      مهمان

      مشکل خودش نیست . مشکل دشمناشن که خیلی قوین . وگرنه کریتوس یه خدای یونانی و خدایان یونانی هر چقدر زندگی کنن قویتر می شن . الان کریتوس خیلی قویتر از قبلش هستش .

  • Avatar

    Mo

    مهمان

    به نظر من بااینکه قبول دارم دلیل همتون درسته ولی جالب تر میشد اگه همه قدرت هاشو به یک نحوی به دست می‌آورد

    پاسخ دهید
  • Avatar

    AmirZarei

    مهمان

    خیلی دنبال این جواب بودم و فکرمو درگیر کرده بود که اون همه قدرت خفن کجا رفت اما خب حقیقتا قانع شدم

    پاسخ دهید
  • Avatar

    sina

    مهمان

    البته در اصل کریتوس در اخر شماره 3 خودشو با شمشیر الیمپوس میکشه وقتی اتنا بهش میگه قدرتتو به من بده و تموم قدرتش همون جا از بین میره واسه همین هیچ قدرتی نداشته مثل سری های قبلش که میمیره میره جهنم قدرتشو از دست میده دوباره میاد بیرون قدرت جدید میگیره با کشتن اقایون.

    پاسخ دهید
    • Avatar

      مهدی در پاسخ به sina

      مهمان

      نمیگه قدرتتو ب من بده
      میگه ب الیمپوس حکومت کن الان ک هیچ کدوم از اساطیر زنده نیستن

    • Avatar

      siavash در پاسخ به sina

      مهمان

      فریا گفته جادو محدود به زمینه بعد وقتی زمین نابود شده
      یعنی چی زمین نابود شده یعنی الان که کریتوس اینجاس زمین نابود شده

    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به siavash

      نویسنده

      دوست عزیز منظور اون سرزمینه. اینها تماما سرزمین‌های اساطیری هستند و اینطور نیست که در یک زمان و مکان بگنجند و وجود داشته باشند.