یوجی ناکا خالق سونیک
یحیی رحیمی

خالق سونیک به اتهام معاملات غیرقانونی سهام بازداشت شد

یحیی رحیمی 27 آبان 1401 1 دیدگاه
185 بازدید

یوجی ناکا مدیر سابق تیم سونیک و خالق و برنامه‌نویس شخصیت سونیک به اتهام احتمال مشارکت در خرید و فروش غیرقانونی و نهانی سهام شرکت اسکوئر انیکس بازداشت شده است. خبرگزاری ژاپنی FNN Prime Online می‌گوید که آقای ناکا، آخرین مضمون پرونده فساد مالی است پیرامون بازی جدید Dragon Quest است و تعدادی از کارمندان سابق این شرکت ژاپنی هم بازداشت شده‌اند.

خالق سونیک به همراه دو نفر از کارمندان سابق اسکوئر انیکس روز پنج‌شنبه در شهر توکیو دستگیر شده‌اند. تایسوکه سازاکی و فومیاکی سوزوکی به اتهام خرید سهام استودیو ژاپنی Aiming قبل از اعلام کار روی ساخت بازی Dragon Quest جدید بازداشت شده‌اند. این عمل که به‌عنوان خرید و فروش نهانی شناخته می‌شود، جزو اعمال غیرقانونی است و پلیس ژاپن در حال بررسی اتهامات وارده است.

طبق گزارش‌ها، دو کارمند سابق Square Enix به خرید 47 میلیون ین سهم معادل 336 هزار دلار آمریکا از سهام استودیو Aiming پرداخته‌اند. این عمل دقیقاً قبل از اعلام ساخت بازی موبایل Dragon Quest Tact انجام شده و این افراد از افزایش قیمت سهام به دلیل اعلام ساخت بازی جدید خبر داشته‌اند. دپارتمان تحقیقات ویژه پلیس توکیو در ادامه یوجی ناکا را به اتهام مشابه و احتمال مشارکت در عمل دستگیر کرده است.

بازداشت یوجی ناکا خالق سونیک

بازداشت خالق سونیک

گزارش‌ها حاکی از آن است که آقای ناکا حدود ده هزار سهم از استودیو Aiming را با مبلغ 2.8 میلیون ین برابر با 20 هزار دلار آمریکا خریده است. پلیس توکیو معتقد است که این افراد با خرید سهام قبل از معرفی بازی، اطلاعات محرمانه‌ای در اختیار داشته‌اند و با خرید و فروش نهانی به عملی غیرقانونی دست زده‌اند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا آن‌ها سهام خریده شده را پس از افزایش قیمت به فروش رسانده‌اند یا خیر.

شرکت اسکوئر انیکس با بازداشت دو کارمند سابق و خالق سونیک که روی بازی Balan Wonderworld‌ کار می‌کرد، بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد. اسکوئر انیکس رسماً بازداشت این سه فرد را تائید کرد و نوشت که آن‌ها در حال همکاری با مسئولان دولتی برای تسریع روند بازرسی هستند: «ما به تمام درخواست‌ها از سوی سازمان‌های امنیتی و کمیسیون بازرسی اقتصادی پاسخ داده‌ایم و با آن‌ها همکاری کامل داریم. از اتفاق پیش‌آمده که باعث نگرانی عمیق ما شده، کامل متأثر شده‌ایم. با این مسئله کاملاً جدی برخورد می‌کنیم و از تمام شیوه‌ها برای تنبیه افراد خاطی استفاده خواهیم کرد.»

خالق سونیک به دلیل شکست بازی Balan Wonderworld از اسکوئر انیکس شکایت کرده است. او مدعی است که شش ماه قبل از انتشار بازی از تیم سازندگان حذف شده است. وی اعتراض و انتقاد خود نسبت به مدیریت Square Enix را اوایل امسال علنی کرد و شکایت رسمی خود را ثبت کرد.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 1 دیدگاه
  • Avatar

    ali

    مهمان

    علاوه بر همه این ها خوب هست بدانید که یوجی ناکا وقتی که مدیرعامل شرکت سونیک تیم بود، به طور غیرقانونی مجوز ساخت و انتشار فصل سوم انیمه سونیک ایکس را داده بود. چند ماه بعد از آن هم حین توسعه بازی Sonic The Hedgehog (2006) (که قرار بود Sonic Adventures 3 باشد) کلاً شرکت سونیک تیم را منحل کرد که به نابودی این بازی منجر شد (و البته کنسل شدن تعدادی بازی ناشناس دیگر). بعد از آن بلافاصله از شرکت سگا استعفا داد و یک زمین سوخته از خود برجای گذاشت که تا دو سال طول کشید تا دوباره شرکت سونیک تیم با تولید بازی Sonic Unleashed توسط تاکاشی ایزوکا زنده شد. پیتر مور (کارآفرین، تاجر و مدیرعامل سابق باشگاه فوتبال لیورپول و سرپرست سابق کمپانی الکترونیک آرتز) که در آن زمان مدیرعامل شرکت SEGA of America بود در دسابر 2002 هشدار داده بود که کم عقلی و بی کفایتی یوجی ناکا و یو سوزوکی باعث خواهد شد که شرکت سگا بازار رقابتی کنسول سازی را [به نینتندو و سونی] ببازد که چند ماه بعدش دقیقاً همین اتفاق افتاد! درضمن، طراح اصلی شخصیت های سونیک و دکتر اگمن، کسی است به نام نائوتو اوشیما!! یوجی ناکا درواقع توسعه دهنده اولین بازی سونیک در سال 1991 بود که به اشتباه تصور می شد که او خالق سونیک است درحالی این چنین نبوده.

    پاسخ دهید