بهترین بازی های ماجراجویی اندروید
کسری کاظمی

بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

کسری کاظمی 29 آبان 1401 بدون دیدگاه
2,526 بازدید

بازی های ماجراجویی همیشه در میان محبوب‌ترین آثار صنعت گیم بودند. آغاز سفری حماسی، کشف مکان‌های پنهان از دید سایرین، نابود کردن نقشه‌های شیطانی دشمنان و البته حل پازل‌های چالش برانگیز، همواره برای گیمرها جذاب و سرگرم کننده است. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب، به بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در طول تاریخ بپردازیم.

یافتن ناشناخته‌ها در بهترین بازی های ماجراجویی اندروید

بازی های ماجراجویی همواره دارای تنوع و گونه‌های متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها به بهترین شکل ممکن با سبک اکشن ترکیب شده و برخی نیز تمرکز کاملشان را بر روی ارائه پازل‌های فکری می‌گذارند. با این حال این عناوین موفق شده‌اند تا به بهترین شکل ممکن بر روی پلتفرم‌های لمسی گوشی هوشمند پیاده سازی شوندو در میان بهترین بازی های موبایل، تعداد زیادی از آن‌ها را بتوان پیدا کرد. برای همین به 20 تا از بهترین‌ بازی های اندروید ماجراجویی ژانر خواهیم پرداخت.

1) Thimbleweed Park

بازی Thimbleweed Park

استودیوی بازی سازی LucasArts در دهه 90 میلادی، پادشاه سبک ماجراجویی در دنیای بازی ها بود. این کمپانی به دلیل نوآوری در روایت کمدی، پازل‌های چالش برانگیز فکری و شخصیت‌های جذابش، تا ابد در تاریخ ماندگار شده است. حال که سال‌ها از آن دوران گذشته، دو تن از بزرگ‌ترین بازی سازان آن کمپانی دست به دست هم داده‌اند تا Thimbleweed Park را خلق کنند.

بازی Thimbleweed Park از نظر کیفیت و شباهت با آثار کلاسیک، دقیقاً همان چیزی است که طرف‌داران بازی های قدیمی ماجراجویی می‌خواهند. شخصیت‌های این بازی به شدت بامزه و دوست داشتنی بوده و چالش‌های ذهنی در قالب کلی پازل متنوع، شما را برای ساعت‌ها درگیر خواهند کرد. بدون شک با یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید روبرو هستید.

2) Sky: Children of the Light

بازی Sky Children of the Light

اگر حتی ذره‌ای به تجربه بازی های ماجراجویی علاقه داشته باشید، بدون شک نام استودیوی افسانه‌ای thatgamecompany به گوشتان خورده است. این تیم مسئول ساخته شده آثاری مهم مانند Journey بوده و حالا پس از سال‌ها برگشته تا یک شاهکار دیگر از خود رو کند. این بازی جذاب Sky: Children of the Light نام داشته و برای تلفن‌های هوشمند منتشر شده است.

درست همانند بازی های گذشته این تیم، این عنوان نیز از روایت و داستان سرایی بسیار ساده و بدون دیالوگی بهره‌مند بوده و گیمرها خود باید نتیجه بگیرند که چه چیزی از روایت بازی دریافت می‌کنند. علاوه بر این، گیم پلی بازی همانند پرنده‌ای به آرامی در هوا شناور بوده و هیچ دشواری ای برای بازیکن به وجود نمی‌آورد. این عنوان به عاشقان بازی های آرام توصیه می‌شود.

3) 80 Days

بازی 80 Days

با اینکه بازی فوق‌العاده جذاب 80 Days در سال 2014 منتشر شده و تا حدودی قدیمی به نظر می‌رسد، ولی اشتباه نکنید، زیرا یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در انتظارتان است. همان‌طور که از اسمش مشخص است، شما باید دور دنیا را در هشتاد روز طی کنید. شما نقش یک دستیار جهانگرد ثروتمند را ایفا می‌کنید که باید برای این سفر، تمام برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهید.

انتخاب مقاصد و مکان خرید به شما بستگی دارد. همه چیز روی شانه‌های شما است؛ این بدان معنی بوده که ممکن است در اولین، سومین یا دهمین تلاش، نتوانید در سراسر جهان سفر کنید. اما بخشی از لذت بازی این است که بهترین مسیرها را در حین تماشای رویدادها پس از هر انتخابی که انجام می‌دهید کشف کنید. این بازی با اینکه کمی قدیمی بوده، ولی همچنان لذت بخش است.

4) Machinarium

بازی Machinarium

مگر می‌شود لیستی درباره بهترین بازی های ماجراجویی اندروید بنویسیم و اسمی از عنوان دوست داشتنی و محبوب استودیوی Amanita Design نیاوریم؟ بازی Machinarium با اینکه سال‌ها پیش در 2009 به بازار عرضه شد، ولی همچنان از نظر گیم پلی، گرافیک و شخصیت‌های بامزه، یکی از لذت‌بخش‌ترین بازی‌هایی است که هر کسی می‌تواند به سراغش برود.

پازل‌هایی که در طول Machinarium با آن‌ها روبرو می‌شوید، در عین پیچیدگی، آن‌قدر هم برایتان دشوار نبوده و با مقداری آزمون و خطا می‌توانید از پسشان بر بیایید. روایت ساده ولی بامزه این بازی چیزی است که باعث درخشش می‌شود. شما نقش روباتی را بازی می‌کنید که برای یافتن دوستش و نجات وی، باید سراسر زباله دانی روبات‌ها را طی کرده و به حل پازل‌ها بپردازد.

5) Layton: Curious Village in HD

بازی Layton Curious Village in HD

سری بازی های Professor Layton در سال 2007 برای اولین بار به دنیا معرفی شده و جایگاه خود را به عنوان تعدادی از بهترین و خوش ساخت ترین بازی های کارآگاهی دنیا ثبت کردند. در این بازی ها شما باید به جستجوی سرنخ‌ها برای حل معماهای مختلف بپردازید. اولین بازی این سری Curious Village در سال 2018 برای تلفن‌های هوشمند نیز منتشر شد.

با اینکه کمی طول کشید تا پلتفرم‌های موبایل شاهد انتشار بازی های این مجموعه باشند، ولی در حال حاضر تمامی آن‌ها در دسترس قرار دارند. ولی اگر بخواهیم یکی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم که لایق قرار گرفتن در لیست بهترین بازی های ماجراجویی اندروید قرار بگیرد، بازی اول این سری به واسطه طراحی فوق‌العاده پازل‌ها و معماهایش خواهد بود.

6) Alien: Isolation

بازی Alien Isolation

آیا این نیاز را حس کرده‌اید که بخواهید یکی از ترسناک‌ترین بازی های چند نسل اخیر را بر روی تلفن‌های همراه خود تجربه کنید؟ خب پس برایتان خبر خوبی داریم، زیرا Alien: Isolation به تازگی بر روی گوشی‌های هوشمند عرضه شده است. این بازی ماجراجویی و ترسناک بر اساس مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی و ترسناک Alien ساخته شده و اقتباس بی نظیری هم هست.

بازی Alien: Isolation همانند وقایع فیلم‌ها، شما را در محیط‌های تاریک و بسته‌ای قرار می‌دهد که باید مسیر خود را به سوی خروج پیدا کنید؛ ولی یک خطر بزرگ نیز در نقشه در حال حرکت است: یک موجود فضایی باهوش و ترسناک که حواسش به شما بوده و هر لحظه امکان حمله را دارد. این بازی جذاب شما را تا پایان سر جایتان نگه داشته و هیجان واقعی را نشانتان می‌دهد.

7) Iron Blade: Medieval Legends

بازی Iron Blade Medieval Legends

استودیوی بازی سازی Gameloft که از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کمپانی‌های بازی سازی موبایلی است، کلی شاهکار را در طول تاریخش به ما ارائه کرده است. با این حال اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های ماجراجویی اندروید از سوی این شرکت هستید، به شما تجربه Iron Blade: Medieval Legends را توصیه می‌کنیم. یک بازی با حال و هوای قرون وسطی و فانتزی.

بازی Iron Blade: Medieval Legends یک ماجراجویی ساده موبایلی نبوده و یکی از پیچیده‌ترین و قدرتمندترین بازی های ژانر محسوب می‌شود. این بازی ده‌ها مکانیک مختلف مانند اکشن، کارت بازی، نقش آفرینی و چیزهای دیگر را به هم ترکیب کرده تا نتیجه نهایی از خوش ساخت ترین بازی های ماجراجویی بر روی گوشی‌های هوشمند باشد. آن را از دست ندهید.

8) Ace Attorney Trilogy

بازی Ace Attorney Trilogy

اگر می‌خواهید یکی از متفاوت‌ترین بازی های ماجراجویی زندگی‌تان را تجربه کنید، به شما مجموعه آثار Ace Attorney Trilogy را توصیه می‌کنیم. این بازی های کلاسیک که سال‌ها پیش برای کنسول‌های دستی منتشر شده بودند، به تازگی مسیر خود را به گوشی‌های هوشمند نیز باز کردند. گیم پلی این عناوین در رابطه با سیستم دادگاه و دفاع کردن از متهمان جریان دارند.

در این آثار، شما در نقش Phoenix Wright بازی می‌کنید. یک وکیل تازه کار که خود را در شرایط بسیار دشواری می‌بیند. ولی باید بی گناهی افرادی را اثبات کند که در شرایط دشواری قرار گرفته‌اند. هر بازی شامل چندین پرونده مختلف و کلی شخصیت رنگارنگ است. اگر به بازی های ماجراجویی با فضای قانون و دادگاه علاقه دارید، این مجموعه بازی برای شما است.

9) Oxenfree

بازی Oxenfree

استودیوی بازی سازی Night School Studio با انتشار Oxenfree، نام خود را در میان بازی سازان مستقل به شدت خلاق ثبت کرد. این بازی با حال و هوای دهه 80 میلادی، شما را در کنترل گروهی از دوستان نوجوان قرار می‌دهد که به غارهای باستانی ورود پیدا کرده و نیرویی شرور را آزاد کرده‌اند. حال این افراد باید دست در دست هم داده و این مشکل را حل کنند.

وظیفه شما این است که سر در بیاورید که چگونه از شر نیروی باستانی خلاص شوید. این بازی به لطف گرافیک زیبا و گیم پلی ماجراجویی‌اش، توجه هر گیمر علاقه‌مندی را به خود جلب می‌کند. بیش از 5 ساعت داستان در این عنوان وجود دارد که به لطف انتخاب دیالوگ‌ها، امکان تکرار زیادی را هم دارد. پس برای تجربه یک ماجراجویی فراموش نشدنی، به سراغ این بازی بروید.

10) Life is Strange

بازی Life is Strange

مگر می‌شود از طرف‌داران بازی های ماجراجویی بوده و تابه‌حال نام عنوان فوق‌العاده کمپانی Square Enix یعنی بازی Life is Strange را نشنیده باشید؟ این بازی با انتشارش در سال 2015، موفقیت فوق‌العاده‌ای کسب کرده و کلی نسخه فرعی و دنباله برایش ساخته شد. این بازی شما را در نقش نوجوانی با قدرتی عجیب قرار می‌دهد که می‌تواند زمان را به عقب برگرداند.

قابلیت بازگرداندن زمان، در شکل گیری داستان‌های هر فصل این بازی تأثیر فراوانی داشته و می‌توانید گزینه‌های مختلف دیالوگ را آزمایش کرده و بهترین‌ها را برگزینید. علاوه بر این کلی شخصیت رنگارنگ و جذاب در طول سفرتان با شما صحبت کرده و یکی از پویاترین و بهترین بازی های ماجراجویی اندروید را شکل می‌دهند. طرف‌داران داستان سرایی نباید آن را از دست بدهند.

11) Genshin Impact

بازی Genshin Impact

بازی Genshin Impact یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی است که توانسته طی چند سال اخیر، به واسطه گیم پلی اعتیادآور و سیستم‌های گیم پلی خاصش، میلیون‌ها نفر را درگیر خود کند. این بازی از استایل آثار ماجراجویی بزرگی مانند سری Zelda استفاده کرده و همچنین حس و حال شرقی خود را هم دارد. ساعت‌ها گیم پلی درگیر کننده انتظار شما را می‌کشد.

همانند بازی Zelda: Breath of the Wild، در این عنوان نیز دنیایی عظیم و جهان آزاد در اختیار شما قرار دارد تا آن را جستجو کنید. کلی مأموریت اصلی و فرعی برای انجام دادن در بازی وجود دارد. کلی شخصیت مختلف در دنیای بازی وجود دارد تا با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و دوست شوید. این بازی عظیم قطعاً می‌تواند نظر علاقه‌مندان به ماجراجویی‌های حماسی را جلب کند.

12) Pokemon Go

بازی Pokemon Go

حال که در بحث بهترین بازی های ماجراجویی هستیم، نظرتان درباره یک ماجراجویی در دنیای واقعی خودمان چیست؟ بازی Pokemon Go یکی از جاه‌طلبانه‌ترین عناوینی است که تابه‌حال در صنعت گیم خلق شده است. این بازی شما را مجبور می‌کند تا به دنیای واقعی رفته و هیولاهای پوکه مون را با گوشی خود شکار کنید. این موضوع قطعاً شبیه به هیچ بازی دیگری نیست.

اینکه یک بازی ماجراجویی بازیکنانش را به دنیای واقعی و مکان‌های مختلف ببرد که بتوانند ماجراها را خود تجربه و لمس کنند، قطعاً باعث می‌شود که بازی Pokemon Go در لیست بهترین بازی های ماجراجویی اندروید قرار بگیرد. این بازی از زمان انتشارش، موفق شد تا میلیون‌ها گیمر را درگیر خود کرده و یکی از سودآورترین بازی های مجموعه پوکه مون هم باشد.

13) SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom

بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom

کمتر کسی در دنیا وجود دارد که با دنیای باب اسفنجی و شخصیت‌های خنده دار و بامزه آن آشنا نباشد. این کارتون محبوب سال‌های سال است که میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا را درگیر خود کرده و طبیعی است که شاهد ساخته شدن چند بازی ویدیویی بر اساسش باشیم. یکی از جدیدترین بازی های این سری، SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom است.

بازی SpongeBob SquarePants Battle for Bikini Bottom عنوانی ماجراجویی و اکشن است که شما را در نقش اکثر شخصیت‌های محبوب دنیای باب اسفنجی قرار می‌دهد تا با استفاده از نیروهای ویژه خود، با قدرت شرور آدم بدها مبارزه کنند. گرافیک کارتونی و جذاب این بازی قطعاً آن را در میان زیباترین آثار این لیست و کل بازی های موبایلی قرار می‌دهد.

14) Overboard

بازی Overboard

قطعاً با کلی بازی کارآگاهی ماجراجویی روبرو شده‌اید که شما را در نقش کارآگاهی که باید پرونده قتل را برسی کند قرار می‌دهند؛ با این حال تابه‌حال به برعکس این ماجرا فکر کرده‌اید؟ به نظرتان می‌توانید در نقش قاتلی بازی کنید که سعی دارد تا قتل خود را به بهترین شکل ممکن پنهان کند؟ خب پس بازی Overboard برای شما ساخته شده است. یک شبیه ساز قاتل حرفه‌ای بودن!

آیا آن‌قدر باهوش هستید که به قتل رساندن یک نفر را پوشش داده و خود را از این جرم تبرئه کنید؟ بدون شک در اولین و دومین تلاش خود موفق نمی‌شوید. جذابیت بازی Overboard به این است که با هر بار آغاز کردن آن، می‌توانید با المان‌های مختلف گیم پلی آزمون و خطا کرده و بهترین روش برای پنهان کردن قتل را آزمایش کنید. این بازی ارزش تکرار فوق‌العاده بالایی دارد.

15) The White Door

بازی The White Door

در بازی ماجراجویی و خلاقانه The White Door، مردی در یک مرکز بهداشت روان از خواب بیدار می‌شود. او تقریباً هیچ چیز را به یاد نمی‌آورد. آنچه در ادامه رخ می‌دهد یک ماجراجویی عجیب و مرموز با تأکید بر روی وحشت از فضای بسته است، زیرا شما تمام جزئیات محیط اطراف خود را در نظر می‌گیرید و از آن برای پیشرفت در داستان بازی استفاده می‌کنید.

اکثر گیم پلی این بازی حول محور انجام کارهای روزمره و سعی در به یاد آوردن خاطره شخصیت اصلی است. این موضوع به مرور و به آرامی رخ داده و وحشتی که در ادامه انتظارتان را می‌کشد، بدون شک شوکه کننده و تأثیرگذار خواهد بود. بازی The White Door به هیچ وجه شبیه سایر آثار داستانی و ماجراجویی نبوده و از این جهت، ارزش تجربه شدن را دارد.

16) Her Story

بازی Her Story

بازی Her Story از این جهت که ادای احترامی به یک ژانر فراموش شده در دنیای بازی ها بوده، به شدت عنوان قابل توجهی است. این بازی از تصاویر ضبط شده از بازیگران واقعی استفاده کرده تا گیم پلی خود را به نمایش بگذارد. موضوع بازی، کنار هم قرار دادن فیلم‌های ضبط شده از مصاحبه با زنی است که متهم به قتل شده و شما باید داستان را با این فیلم‌ها دریافت کنید.

Her Story در میان بهترین بازی های کارآگاهی و ماجراجویی چند سال اخیر است، زیرا شما را مجبور می‌کند تا به ریزترین جزئیات توجه کرده و یک جمله را هم از دست ندهید. اگر موفق شوید تا معمای نهایی را حل کنید، قطعاً حس قرار گرفتن در نقش یک کارآگاه را دریافت می‌کنید. این بازی داستان محور، بدون شک شبیه به هیچ عنوان دیگری در این لیست نیست.

17) Oceanhorn

بازی Oceanhorn

بازی Oceanhorn یکی دیگر از آن عناوینی بوده که در حال ادای احترام با آثار کلاسیک مجموعه Zelda  است. این موضوع باعث شده تا شاهد خلق شدن یکی از خوش ساخت ترین و جذاب‌ترین بازی های موبایلی در سبک ماجراجویی باشیم. شخصیت اصلی باید در جستجوی پدر گمشده‌اش، به ماجراجویی دشواری ورود پیدا کرده و خطرهای مختلفی را پشت سر بگذارد.

تمام فرمول‌های کلاسیک یک بازی ماجراجویی مانند، صحبت با اعضای شهر، مبارزه با موجودات خطرناک، حل معماهای پیچیده محیطی و… در این بازی قرار گرفته‌اند و کلی چیز دیگر نیز برای ارائه وجود دارد. گرافیک زیبا و گیم پلی بسیار عمیق بازی Oceanhorn بدون شک آن را در میان بهترین بازی های ماجراجویی اندروید در طی سال‌های اخیر قرار می‌دهد.

18) Samorost 3

بازی Samorost 3

بالاتر به استودیوی Amanita Design و شاهکارشان یعنی بازی Machinarium اشاره‌ای داشتیم؛ خب بیایید یکی دیگر از آثار خوش ساختشان با نام Samorost 3 را هم بررسی کنید. این بازی مقدار بیشتری از فرمول‌های موفق و جذاب این تیم در ارائه یک بازی ماجراجویی باکیفیت است. گرافیک بازی بامزه و شخصیت‌هایش تا مدت‌ها از ذهنتان پاک نخواهند شد.

بازی Samorost 3 نامه‌ای عاشقانه به بازی های ماجراجویی کلاسیک کلیک و اشاره است. شما محیط اطراف خود را کاوش می‌کنید، اشیا را از محیط جمع آوری کرده و سپس کشف می‌کنید که کجا بهتر است از آنها استفاده کنید. پازل‌های درون بازی به شدت دشوار و چالش برانگیز هستند و آن حس و حال کلاسیک این ژانر را به بهترین شکل ممکن برایتان اجرا می‌کنند.

19) The Room: Old Sins

بازی The Room Old Sins

امکان ندارد لیستی در رابطه با بهترین بازی های ماجراجویی اندروید تشکیل داده شده و نامی از سری بازی های افسانه‌ای The Room برده نشود. این مجموعه، باعث انقلابی در میان بازی های پازل محور و فرار از اتاق شدند و کلی نسخه مختلف نیز برایشان منتشر شد که هر کدام با دیگری فرق دارد. یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین این بازی ها The Room: Old Sins نام دارد.

این بازی شما را به ماجراجویی مرموزی در یک عمارت قدیمی هدایت می‌کند. از عروسک‌های ترسناک گرفته تا پازل‌هایی که ساعت‌ها شما را درگیر می‌کنند. همانند دیگر نسخه‌های مجموعه، The Room: Old Sins تنوع بی‌نظیری را در ارائه پازل‌هایش به کار برده است. اگر تابه‌حال این بازی و مجموعه The Room را تجربه نکردید، همین حالا دست به کار شوید.

20) Minecraft

بازی Minecraft

در نهایت لیست بهترین بازی های ماجراجویی اندروید را با معروف‌ترین و پرفروش‌ترین بازی تاریخ، چه در ژانر ماجراجویی و چه سایر ژانرها به اتمام می‌رسانید. تمام گیمرهای دنیا بدون شک نام بازی Minecraft را شنیده‌اند. عنوانی سندباکس که دنیای نامحدودی را به بازیکنان ارائه می‌کند که هر کاری که بخواهند و فکرش را بکنند، می‌توانند تا ابد درونش انجام دهند.

این بازی بی پایان و بدون محدودیت، موفق شده تا به واسطه گیم پلی ساده و گرافیک متفاوتش، میلیون‌ها گیمر فعال و هم‌زمان را از زمان عرضه تا همین لحظه جذب خود کند. شما توانایی ساخت سازه‌های متفاوت و انجام بازی های آنلاین با سایر بازیکنان را خواهید داشت. اگر به دنبال یک تجربه نهایی از ژانر ماجراجویی هستید، بازی Minecraft برای شما ساخته شده است.

جمع بندی

چه در میان آثار پرهزینه و چه بازی های مستقل، همیشه می‌توان تعدادی عنوان در سبک ماجراجویی پیدا کرد که گیمرها را با تنوع گیم پلی، پازل‌های فکری و داستان‌های زیبا، درگیر می‌کنند. این بازی های اندروید ماجراجویی در طی سال‌های اخیر موفق شده‌اند تا مسیر خود را به بازار تلفن‌های هوشمند نیز پیدا کرده و میلیون‌ها گیمر را در سراسر دنیا درگیر اتفاقات هیجان‌انگیز خود کنند.

در لیست بهترین بازی های ماجراجویی اندروید به تعدادی از تحسین شده‌ترین، محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین بازی‌هایی پرداختیم که تابه‌حال بر روی این پلتفرم منتشر شده‌اند. با این حال به دلیل محدودیت لیست، امکان قرار دادن صدها بازی خوش ساخت و باارزش دیگر نیست. حال نوبت شما است تا دست به کار شده و تعدادی از این آثار را در بخش نظرات معرفی کنید.

منبع: Android Authority

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

پردرآمدترین بازی ماجراجویی اندروید چیست؟

بازی Genshin Impact با شروع موفقیت آمیز و پرداخت‌های درون برنامه‌ای خود، یکی از پردرآمدترین بازی های ماجراجویی تاریخ است.

۱
سخت‌ترین بازی ماجراجویی اندروید چیست؟

بازی The Room به دلیل داشتن پازل های سخت و چالش برانگیزش، بدون شک از دشوارترین بازی های ماجراجویی اندروید است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.