AMD Ryzen 9
یحیی رحیمی

CPU جدید AMD بازی Crysis را بدون نیاز به کارت گرافیک اجرا می کند

یحیی رحیمی 23 بهمن 1398 بدون دیدگاه
585 بازدید

هفته گذشته شاهد عرضه پردازنده جدید 64 هسته ای AMD به نام Threadripper 3990X بودیم. این پردازنده فوق العاده قدرتمند است و همین قدرت می تواند محاسبات را با آخرین قدرت پردازش کند. اخیرا کسی بازی Crysis را با این پردازنده اجرا کرده است و به نظر با استفاده از این CPU ها نیازی به کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی نحواهد بود.

قبل از آنکه دلیل خود را برای این موضوع بگوییم لازم است که اشاره کنیم سری پردازنده های Threadripper 3900X فوق العاده گران قیمت و فنی هستید و برای بازی های ویدیویی طراحی نشده اند. به نحوی این پردازنده ها برای محاسبات اقتصادی و طراحی به کار می روند. با قیمت 4000 دلاری آن‌ها، مشتریان عادی به راحتی از لیست خریداران کنار می روند.

این حرف به معنی آن نیست که دیگر باید قید بازی های ویدیویی را با این CPU بزنیم و بگوییم که چنین سخت افزاری اصلا برای بازی طراحی نشده است. یکی از یوتوبرهای معروف به نام Linus Tech Tips دقیقا به همین نکته عمل کرده است و بنچ مارک جامعی از آن ارایه کرده است. او بازی Crysis را به وسیله همین پردازنده قدرتمند اجرا کرده است.

اینکه یک CPU بتواند بازی Crysis را اجرا کند فوق العاده عجیب و تکان دهنده است. هیچ نوعی کارت گرافیکی در بنچ مارک وجود نداشته است و Threadripper 3990X توانسته به راحتی از پس اجرای آن بربیاید. هسته های این پردازنده همانند یک کارت گرافیک می توانند چنین محاسباتی را نیز انجام دهند. هر چند که بازی وارد هندسه جدیدی شده است زیرا که اساس محاسبات فرق دارد.

بررسی اختصاصی پردازنده Threadripper 3990X برای بازی های ویدیویی کاری بیهوده خواهد بود زیرا که قیمت 4000 دلاری و همچنین عدم طراحی آن برای گیمینگ، نیاز به بررسی تخصصی را کنار می گذارد. به هر حال اگر پولتان از پارو بالا رفت می توانید نگاهی به این سخت افزار هم بیندازید!

منبع: VG247

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.