نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok
محمد صادق شجاعی

نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok: پایان باشکوه حماسه نورس

محمد صادق شجاعی 13 آبان 1401 5 دیدگاه
2,315 بازدید

تازه‌ترین اثر از سری خدای جنگ یعنی بازی God of War Ragnarok هفته آینده روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. طرفداران و علاقه‌مندان این مجموعه از سال‌ها پیش برای انتشار اثر مذکور لحظه‌شماری می‌کنند. متاسفانه به واسطه اشتباه خرده‌فروشی‌ها نسخه فیزیکی بازی گاد اف وار رگناروک زودتر از موعد مقرر به دست برخی از خریداران رسید. این امر موجب شد که در سطح اینترنت انواع و اقسام اطلاعات، تصاویر و ویدیوها منتشر شود. اما اکنون به واسطه برداشته شدن محدودیت انتشار بررسی‌ها، بسیاری از رسانه‌ها نقد خود را منتشر کرده‌اند. در این مطلب مروری بر نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok خواهیم داشت.

بازی گاد اف وار رگناروک دنباله بازی God of War، محصول سال 2018، محسوب می‌شود. بازی گاد اف وار تفاوت‌های بسیاری با آثار قبلی سری خدای جنگ داشته و در کنار بهره‌گیری از دوربین روی شانه، از یک سلاح جدید و پروتاگونیست تازه‌ای به نام آترئوس (پسر کریتوس) بهره می‌برد. در این اثر مشاهده کردیم که کریتوس پس از کشتن خدایان یونان، به سراغ اساطیر نورس رفته است. حضور او در این دنیا با اتفاقات مختلف همراه بوده و در نهایت به آغاز رگناروک منجر شد.

رگناروک در اساطیرنورس به معنای پایان جهان و فرجام خدایان است. در قالب این رخداد جنگ‌های بزرگی درمی‌گیرد که به مرگ بسیاری از خدایان و نابودی 9 جهان نورس ختم می‌شود. بر این اساس در بازی God of War Ragnarok که آخرین بخش از حماسه نورس محسوب می‌شود، شاهد نبرد‌های بسیاری با خدایان و موجودات خیالی اساطیر اسکاندیناوی خواهیم بود. تعدادی از رخداد‌های رگناروک را در قالب تریلر‌های بازی جدید سری خدای جنگ دیده‌ایم که از بین آن‌ها می‌توان به بلعیدن خورشید توسط یک گرگ به نام اسکول و جنگ تن به تن کریتوس و ثور اشاره کرد.

نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok

نقد بازی God of War Ragnarok

بازی گاد اف وار رگناروک عملکرد فوق‌العاده‌ای در جلب نظر منتقدین داشته و توانسته امتیاز‌های بالایی را از آن‌ها دریافت کند. ظاهرا این اثر که میانگین امتیازات آن با بازی God of War برابری می‌کند، داستانی عالی را روایت کرده که تحسین بسیاری از منتقدین را به دنبال داشته است. همچنین بسیاری از رسانه‌های مطرح صنعت ویدیو گیم از وسعت، جلوه‌های بصری، پیشرفت‌های قابل‌توجه و تنوع بالای آن تعریف و تمجید کرده‌اند.

Screen Rant – امتیاز 90 از 100

بازی God of War Ragnarok موفق شده است که استاندارد جدیدی ایجاد کرده و تعادل درستی بین داستان‌گویی عمیق و گیم‌پلی هیجان‌انگیز به وجود بیاورد.

Game Informer – امتیاز 95 از 100

بازی God of War Ragnarok بسیار شبیه به بازی God of War است که با توجه به فوق‌العاده بودن این اثر، یک تمجید محسوب می‌شود. استودیو سانتا مونیکا به خوبی توانسته روند موفق قبل را ادامه دهد و به طور ماهرانه‌ای داستانی را که در بازی قبلی نا‌تمام مانده بود، به پایان برساند. هر گونه ایراد در تجربه کلی (مبارزات تکراری و عدم جذابیت جمع‌آوری تجهیزات و ارتقای آن‌ها) در مواجهه با روایت قانع‌کننده، روابط باور‌پذیر شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری چشم‌نواز و انیمیشن‌های باور‌نکردنی به سرعت فراموش می‌شوند. سری خدای جنگ از روزهای اولیه خود در پلی استیشن 2 همواره کیفیت فوق‌العاده بالایی را ارائه داده و به جز چند استثنا، در حفظ آن موفق بوده است. گاد اف وار رگناروک در ادامه این روند قرار می‌گیرد.

نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok

Gamespot – امتیاز 95 از 100

به ازای هر ثانیه از خشونت، یک لحظه احساسی که بازیکنان می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، وجود دارد. نحوه درگیر کردن هر فرد با دیگری متفاوت است، اما چندین بخش وجود داشت که باعث شد اشک‌های من سرازیر شوند. اگر تمامی جنبه‌ها را کنار بگذاریم، بازی God of War Ragnarok جایگاه تیم روایت سانتا مونیکا را به عنوان یکی از بهترین‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی تثبیت می‌کند.

Push Square – امتیاز 100 از 100

بازی God of War Ragnarok فوق‌العاده است. حتی در بین آثار درخشان استودیو‌های پلی استیشن، این بازی یک اثر ممتاز محسوب می‌شود. گاد اف وار رگناروک یک بازی به شدت خوش‌ساخت است که تمامی انتظارات را برآورده می‌کند. وسعت زیاد بازی God of War Ragnarok موجب می‌شود که بازی گاد اف وار 2018 بیشتر شبیه به یک مقدمه به نظر برسد. این باور بالاترین ستایشی است که می‌توانیم برای توصیف یک دنباله به زبان بیاوریم.

نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok

نمرات بازی God of War Ragnarok

پس از آن که بخش‌هایی از نقد رسانه‌های مختلف از بازی گاد اف وار رگناروک را خواندیم، نوبت آن رسیده که عملکرد کلی این اثر را بررسی کنیم. در زمان نگارش این مطلب 111 نقد در وب سایت متاکریتیک ثبت شده است که میانگین آن‌ها برابر با امتیاز 94 از 100 است. با توجه به این که بسیاری از رسانه‌ها امتیاز خود را منتشر کرده‌اند، بعید به نظر می‌رسد که امتیاز بازی God of War Ragnarok در آینده تغییر کند. امتیاز برخی دیگر از رسانه‌های مطرح صنعت ویدیو گیم به شرح زیر است:

  1. Attack of the Fanboy – امتیاز 100 از 100
  2. Destructoid – امتیاز 90 از 100
  3. Forbes – امتیاز 95 از 100
  4. Game Rant – امتیاز 100 از 100
  5. GamesRadar+ – امتیاز 90 از 100
  6. IGN – امتیاز 100 از 100
  7. TheGamer – امتیاز 80 از 100
  8. VG247 – امتیاز 100 از 100

نظر شما در مورد نمرات و نقد بازی God of War Ragnarok چیست؟ آیا این اثر در حد انتظارات شما عملکرد کرده یا تصور امتیاز بالاتری را داشتید؟ به نظر شما بازی گاد اف وار رگناروک به عنوان بهترین بازی سال معرفی خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 5 دیدگاه
  • Avatar

    Ali Rasekh

    مهمان

    بنظر شما تا 1 سال آینده برای PC پورت میشه؟

    پاسخ دهید
  • Avatar

    امیررضا

    مهمان

    متاکریتیک نمره نداده؟ اصل نمره به متاکریتیکه

    پاسخ دهید
    • محمد صادق شجاعی

      محمد صادق شجاعی در پاسخ به امیررضا

      نویسنده

      سلام دوست عزیز
      امتیاز متاکریتیک در واقع میانگین امتیازات رسانه‌های مختلف بوده که در حال حاضر 94 از 100 هست

  • Avatar

    mehdi game

    مهمان

    هیچ شکی در این بازی نبود که جایگاه بهترین ها را از آن خود می کند. الان خیلی خوشحالم که بازی به جایگاه خودش دست پیدا کرده و حتما بازی سال هم خواهد شد. بی صبرانه منتظرم و هر لحظه به تایمر بازی در ps5 نگاه می کنم که روز چهارشنبه با نبردهای خشن و حماسی کریتوس و آترئوس غرق این بازی بشم. فقط موندم اون کسایی که به این شاهکار 80 دادن. حقیقتا حقش 100 از 100 است.

    پاسخ دهید
    • Avatar

      احسان در پاسخ به mehdi game

      مهمان

      من ps4 کپی خور دارم
      تا کی باید وایسم تا هکش کنن؟ ☹️☹️☹️☹️☹️☹️