بازی Victoria 3
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Victoria 3: زمانی برای انقلاب

یحیی رحیمی 3 آبان 1401 بدون دیدگاه
1,535 بازدید

طرفداران بازی‌ استراتژی مدت‌هاست منتظر انتشار تازه‌ترین بازی سری ویکتوریا هستند. سال‌ها از عرضه بازی Victoria 2 می‌گذرد و افرادی که به سیستم‌های اقتصادی و سیاسی علاقه دارند و می‌خواهند به‌عنوان یک سیاست‌مدار در دوره‌ای مهم از تاریخ بشر نقشی ایفا کنند، به‌زودی می‌توانند حکومت خود را در بازی Victoria 3 بنیان‌گذاری کنند. در این مطلب به بررسی نمرات و نقد بازی Victoria 3 از سوی وب‌سایت‌ها و مجلات معتبر خواهیم پرداخت و می‌بینیم که آیا سومین شماره این مجموعه محبوب، ارزش تجربه را دارد یا خیر؟

بازی‌های شرکت پارادوکس، طرفداران خاص خودشان را دارند که با شوق و علاقه، صدها ساعت وقت پای آن‌ها می‌گذارند. بازی Crusader Kings 3 به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های استراتژی، سفری هیجان‌انگیز به قرون‌وسطی و روابط میان پادشاهی‌ها بود که چندین بسته الحاقی جدید دریافت کرد. بازی ویکتوریا 3 از سال 1836 و انقلاب صنعتی در اروپا آغاز می‌شود و می‌توان رهبری 200 ملت متفاوت را در دورانی مهم از تاریخ بشر به دست گرفت. منتقدان می‌گویند که این بازی، بهترین ابزار برای فرار از واقعیت و غرق شدن در تاریخی نه‌چندان دوردست است.

نقد بازی Victoria 3

نقد بازی Victoria 3

اکثر منتقدان، سیستم‌های اقتصادی و سیاسی بازی ویکتوریا 3 را ستوده‌اند، البته انتقاداتی در مورد پیچیدگی آن‌ها وجود دارد. بازی‌های پارادوکس به صورتی طراحی می‌شوند که زمانی زیادی وقف آماده‌سازی و تغییر سیستم‌ها شوند و پس از آنکه بازی‌کننده تمام جوانب را یاد گرفت، لذت و هیجان از دل آن بشکفد.

Destructoid – امتیاز 9.5 از 10

واضح است که Victoria 3 برای هر فردی طراحی نشده است. اوقات زیادی را باید صرف جستجو در منوها کرد و همچنین برنامه‌ریزی بلندمدتی ریخت و اکثر اوقات تنها به صفحه خیره شد تا بازی جلو برود. افرادی که از چنین چرخه گیم‌پلی لذت می‌برند، بدون شک ساعت‌های زیادی را وقف ویکتوریا 3 خواهند کرد. بازی طوری طراحی شده که افراد تازه هم بتوانند از آن استفاده کنند. ممکن است که فکر کنید ساز و کار جنگ در این بازی غایب است، اما یک شبیه‌ساز سیاسی نیازی به این بخش ندارد. ممکن است ایراداتی وجود داشته باشند، اما ضربه‌ای به بازی نمی‌زنند.

نقد بازی Victoria 3

PCGAMER – امتیاز 8.4 از 10

ویکتوریا 3 در سطح جهانی ضعیف عمل می‌کند، اما اگر فانتزی شما آن است که کنترل یک ملت را به دست بگیرید و اهداف خود را برای آن تعیین کنید و سپس جامعه‌ای با کمک سیستم‌های پیچیده و تو در تو بسازید، این بازی کاملاً به فانتزی شما جامه عمل می‌پوشاند. زندگی داخلی و رابط حکومت‌ها بسیار غنی است و این اثری است که توجه شما را به‌طور کامل به روابط سیاسی و اتفاقات قبل از جنگ جهانی اول جلب می‌کند. این یک سندباکس تاریخی جذاب است که پتانسیل زیادی در آن نهفته است و شکوفا کردن آن‌ها به شما بستگی دارد.

IGN – امتیاز 8 از 10

Victoria 3 از آن دسته بازی‌هایی است که مرا به خود جذب می‌کند و اجازه رهایی نمی‌دهد و فرقی نمی‌کند که من سعی کنم جزایر هاوایی را تبدیل به یک آرمان‌شهر کمونیست کنم یا اینکه افغانستان را به قلب اقتصاد دنیا با تجارت افیون تبدیل کنم. وسعت و ابعاد شبیه‌سازی باورنکردنی است و باید دو برابر وقتی‌که گذاشتم را صرف آن کنم تا تمام جنبه‌های بازی را ببینیم. این بازی خیلی خوب اجرا می‌شود و ای‌کاش که رفتار عجیب هوش مصنوعی، کمی بهتر بود و همچنین سیستم جنگ هم طراحی بهتری داشت. این مسائل باعث نشد تا از تجربه بازی فاصله بگیرم.

نقد بازی ویکتوریا 3

نمرات بازی ویکتوریا 3

با پرداخت به نقد بازی Victoria 3 وقت آن است که نگاهی به امتیازهای کلی بیندازید. تابه‌حال 20 بررسی در وب‌سایت متاکریتیک ثبت شده و در حال حاضر امتیاز 82 برای آن در نظر گرفته شده است. نگاهی به امتیازهای کلی بازی در ادامه بیندازید.

God is a Geek – 90
Multiplayer.it – 87
GameStar – 82
PC Games – 80
Eurogamer Italy – 80
TheGamer – 80
PCGamesN – 80
Inverse – 70

ویکتوریا 3 متاکریتیک

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.