Gotham-Knights
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی Gotham Knights: دو قدم به عقب

یحیی رحیمی 28 مهر 1401 2 دیدگاه
1,017 بازدید

بازی شوالیه‌‌های گاتهام بالاخره به مرحله انتشار رسید و اثر سندباکس جدید در دنیای بتمن و شهر گاتهام به‌زودی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. خیابان‌های گاتهام با دشمنان و جرم و جنایت پر شده و این نایت‌وینگ، بت‌گرل، رد هوود و رابین هستند که پس از مرگ بتمن باید با ابرشرورهای شهر بجنگند و رازهای پنهان را برملا کنند. وب‌سایت‌های معتبر و مجلات مشهور بازی به بازی نمره داده‌اند و در مطالب نقد بازی Gotham Knights، مشکلات و ایرادات بازی را بیان کرده‌اند. در ادامه بخشی از نظرات منتقدان را خواهیم خواند.

بسیاری از منتقدان از حضور در خیابان‌های گاتهام دل‌خوش و راضی نیستند. شوالیه‌های گاتهام دقیقاً هفت سال پس از عرضه سه‌گانه آرکهام منتشر می‌شود و به شکل سندباکس طراحی شده و از مبارزات نزدیک و تن به تن استفاده شده است. در ادامه می‌بینیم که چرا سیستم مبارزه بازی ضعیف است و اینکه چرا سیستم غارت (Loot) بازی اضافه است و در عین حال به تحسین شخصیت‌های جالب بازی می‌پردازیم و نگاهی هم به روند کوآپ خواهیم انداخت.

نقد بازی Gotham Knights

داستان بازی جدید بتمن با مرگ این ابرقهرمان مشهور دی‌سی آغاز می‌شود. بازی‌کنان در مقام شاگردان و دنباله‌روهای او قرار می‌گیرند و باید با اعضای دادگاه جغدها که کنترل گاتهام را به دست گرفته‌اند بجنگند. خبری از جوکر در بازی نیست، اما هارلی کویین با ظاهر متفاوتی حضور دارد. تمام کردن این بازی حدود 30 ساعت طول می‌کشد و تنها برای PS5، ایکس باکس سری و PC منتشر شده است. قیمت بازی نیز 70 دلار است و خواهیم دید که امتیازهای پایین باعث شده تا بازی ارزش پرداخت چنین مبلغی نداشته باشید.

نقد بازی Gotham Knights

گیم‌اسپات – امتیاز 4/10

شوالیه‌های گاتهام، پایه و اساس سری آرکهام را گرفته و سپس آن را به یک مبارزه تن به تن با طعم غارت تبدیل کرده است. این بازی هر جا که از مسیر آرکهام جدا شده، افتضاح به بار آورده است. اگرچه بازی از لحاظ روایی و داستان‌سرایی، کیفیت مناسبی دارد؛ اما سیستم گیم پلی برای 30 ساعت کمپین بازی کافی نیست. به‌طور کل شاهد شخصیت‌‌پردازی قوی و تجربه کوآپ دقیق هستیم که تمام آن‌ها نمی‌توانند جلوی سقوط این بازی را بگیرند. این باعث شده تا تجربه بازی در حد طرفداران نباشد و اینکه آن‌ها هم به چنین بازی نیاز ندارند.

VGC – امتیاز 8/10

Gotham Knights از سایه سری آرکهام خارج شده تا یک بازی ابرقهرمانی عالی پر از شخصیت‌های فوق‌العاده ارائه کند. اگرچه عملکرد ضعیف بازی روی کنسول، جلوی درخشش کامل آن را گرفته، اما این یکی از بهترین بازی‌های حاضر در گاتهام است که نمی‌توانیم برای کاوش بیشتر در جهان آن صبر کنیم.

نقد بازی Gotham Knights

GamesRadar – امتیاز 5/10

یک بازی درخشان در Gotham Knights وجود دارد، اما این بازی پشت UX شلوغ و سیستم‌های شخصی‌سازی زیاد و مکانیسم‌های مبارزه ضعیف پنهان شده است. من باور دارم که استودیو WB Games Montreal توانایی ساخت بازی عالی را دارد، اما این اثری نیست که گاتهام پس از مرگ بروس وین سزاوارش باشد و نه بازی است که گاتهام در حال حاضر به آن نیاز دارد.

IGN – امتیاز 5/10

بازی شوالیه‌های گاتهام یک بازگشت ناامیدکننده به شهر بحران‌زده بتمن است و بدون شک نسبت به بازی‌های بتمن دهه پیش، یک قدم به عقب برداشته است. حتی اگر دویدن و کاوش در گاتهام همراه دوستان و حالت کوآپ هم مفرح باشد و اینکه هر چهار شخصیت اصلی دارای دیالوگ‌های عالی و حرکات بارز باشند، بازی آن‌قدر مشکلاتی اساسی دارد که من نمی‌توانم آن را پیشنهاد کنم.

نقد شوالیه‌های گاتهام

نمرات شوالیه‌های گاتهام

با پرداختن به نقد بازی Gotham Knights از سوی وب‌سایت‌های خارجی، وقت آن است نگاهی به امتیازهای کلی بیندازیم. میانگین امتیاز بازی طبق 51 بررسی ثبت‌شده به عدد 69 رسیده است. همچنین تفاوت معنی‌داری میان صحبت‌های منتقدان وجود دارد و عده‌ای آن را باکیفیت می‌دانند و عده‌ای نیز آن را کوبیده‌اند. اقدامات اخیر WB Games هم بر عمق امتیازها افزود و کرک Gotham Knights به دلیل استفاده از دنوو منتشر نمی‌شود.

Twinfinite – 90
PlayStation Universe – 80
NME – 80
Game Informer – 73
GamingBolt – 70
Push Square – 70
VG247 – 60
WellPlayed – 50

امتیاز متاکریتیک Gotham Knights
منبع: GameSpot

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

آیا بازی Gotham Knights ارزش تجربه را دارد؟

منتقد IGN می‌گوید که این بازی یک قدم به عقب برداشته و حتی از سری آرکهام هم فاصله گرفته است و در نهایت نمی‌تواند بازی را پیشنهاد کند. نمرات و نظرات واضح و مشخص است و با یک شاهکار ابرقهرمانی روبه‌رو نیستیم و با عدم تجربه آن، چیزی از دست نداده‌اید.

۱
آیا بازی Gotham Knights کرک می‌شود؟

خیر بازی شوالیه‌های گاتهام از دنوو پشتیبانی می‌کند که مکانیسم امنیتی پیشرفته‌ای است و به سادگی قابل دور زدن نیست. امپرس می‌تواند آن را کرک کند که نشان داده تمایلی به انجام این کار بدون دریافت پانصد دلار هزینه ندارد.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    سلام میشه بگین کرک میشه در اینده

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به کمال

      نویسنده

      احتمال کرک شدن توسط امپرس وجود داره، فقط ممکنه چند ماه یا یک سال طول بکشه