اینترنت استارلینک ایلان ماسک
یحیی رحیمی

ایلان ماسک: هر دیش استارلینک می‌تواند هزاران نفر را به اینترنت وصل کند

یحیی رحیمی 18 مهر 1401 بدون دیدگاه
311 بازدید

ماهواره‌های استارلینک شرکت SpaceX توانایی منحصربه‌فردی برای پوشش اینترنت در سراسر جهان دارند. ایلان ماسک در یک رشته توییت به همکاری با نمایندگی ایالات‌متحده آمریکا برای انکشاف بین‌المللی موسوم به USAID پرداخت و نوشت که هر دیش استارلینک می‌تواند اتصال اینترنت را برای هزاران نفر فراهم کند. وی می‌گوید که هزاران دستگاه استارلینک به کشور اوکراین فرستاده شده است و مردم برای اتصال به اینترنت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

طبق گفته ایلان ماسک، دیش استارلینک می‌تواند به یک دکل مخابرات متصل شود. این کار باعث می‌شود تا هزاران نفر به اینترنت دسترسی داشته باشند. حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث نابودی زیرساخت اینترنت در بخش‌های مختلفی شده است و ارتش اوکراین هم برای رفع مشکل از تجهیزات شرکت SpaceX استفاده کرده است.

ماسک در یک رشته توییت نوشت که تجهیزات ارسال‌شده به دولت ایالات‌متحده و ارتش اوکراین کمک زیادی کرده است و آن‌ها توانسته‌اند ارتباط خود را به این شکل نگه دارند. وی در ادامه افزود که دیش استارلینک قابلیت اتصال به دکل مخابراتی دارد و این دکل‌ها در ادامه می‌توانند به هزاران نفر اینترنت برسانند. وی مدعی است که حدود 25 هزار ترمینال در اوکراین وجود دارد و هر کدام نیز می‌توانند اینترنت را به دست افراد بیشتری برسانند و درنتیجه دیگران بدون نیاز به خرید دیش، می‌توانند از اینترنت استفاده کنند.

دیش استارلینک ایلان ماسک

استارلینک ابزار مهم ارتش اوکراین

ایلان ماسک با اشاره به صحبت یکی از سربازان اوکراینی نوشت که ارتش اوکراین توانسته به‌خوبی از این دستگاه‌ها استفاده کند و در میدان جنگ، برتری پیدا کند. نماینده روسیه در سازمان ملل ماه گذشته تهدید به نابودی ماهواره‌های استارلینک کرد و اینکه ارتش روسیه ممکن است در حین عملیات نظامی به تجهیزات شرکت SpaceX حمله کند. روسیه مدعی است که آمریکا از طریق شرکت‌ها و ابزارهای فناوری در حال دخالت مستقیم در جنگ اوکراین است.

ایلان ماسک در پاسخ نوشت که اینترنت استارلینک با اهداف صلح‌آمیز راه‌اندازی شده است. شرکت تصویربرداری ماهواره‌ای Maxar هم با تهیه تصاویر باکیفیت، کمک زیادی به ارتش اوکراین کرده است. آقای ماسک دو هفته پیش از فعال‌سازی استارلینک برای کشور ایران خبر داد و اینکه ایران هم به‌زودی به فهرست کشورهای تحت پشتیبانی خواهد پیوست. اینترنت استارلینک به دلیل سرعت مناسب و همچنین دسترسی‌پذیری در نقاط مختلف جهان در حال گسترش است و افراد زیادی از آن برای مصارف شخصی و حتی گیمینگ استفاده می‌کنند.

منبع: Wccftech

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.