بازی Overwatch 2
یحیی رحیمی

مشکلات بازی Overwatch 2: از نبود سرور تا تائید شماره موبایل

یحیی رحیمی 14 مهر 1401 بدون دیدگاه
4,361 بازدید

انتشار رایگان بازی Overwatch 2 بدین معنی است که هر بازی‌کننده‌ با یک سیستم مناسب یا کنسول بازی می‌تواند به بازی دسترسی پیدا کند. سرورهای اورواچ 2‌ آماده استقبال از چنین حجم زیادی نبوده‌اند و از هنگام عرضه در روز گذشته تابه‌حال، مشکلات متعددی گزارش شده است. مشکلات بازی Overwatch 2 از شلوغی سرورها تا نیاز به تائید شماره تلفن همراه گزارش شده که در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازیم.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بازی Overwatch 2 نیاز به تائید شماره موبایل است. بدون آنکه شماره موبایل خود را به اکانت اضافه کنید، امکان استفاده از بازی وجود ندارد. بسیاری از بازیکنان نوشته‌اند که پیامک تائید برای آن‌ها ارسال نمی‌شود، زیر بلیزارد هر شماره موبایلی را قبول نمی‌کند. گوشی‌های قراردادی و قسطی که خریدار یک قرارداد ثابت با اپراتور همراه می‌بندد، قابل‌قبول نیست. شماره تلفن باید کاملاً آزاد و در اختیار شخص باشد.

بسیاری از بازیکنان نوشته‌اند که خانواده آن‌ها قادر به پرداخت کامل مبلغ یک گوشی همراه نیست و آن‌ها از طرح‌های قراردادی استفاده کرده‌اند. بسیاری چنین شرطی برای بازی کردن را توهین دانسته‌اند. بلیزارد در پاسخ، امکان تائید موبایل برای بازیکنان قدیمی اورواچ را حذف کرده است. افرادی که شناخته‌شده هستند و مدت‌هاست اورواچ بازی می‌کنند، می‌توانند بدون تائید موبایل به بازی بپردازند. بلیزارد می‌گوید که این قابلیت حذف نمی‌شود و این استراتژی برای مقابله با متقلبان و هکرها استفاده شده است.

مشکلات Overwatch 2

مشکلات Overwatch 2

نکته اصلی آن است که اگر منطقه یا ریجن اکانت شما آمریکا یا کشور دیگری است، امکان افزودن شماره موبایل ایران را ندارید. برای این کار باید منطقه اکانت بتل نت را تغییر دهید، این کار هم تنها با پیام به بخش پشتیبانی قابل انجام است. در حال حاضر می‌توان یک حساب کاربری جدید با ریجن ایران ساخت. از جمله دیگر مشکلات بازی Overwatch 2 باید به شلوغی بیش از حد سرورها اشاره کرد. بسیاری از بازیکنان هنوز نمی‌توانند وارد بازی شوند و فرایند یافتن مسابقه برای آن‌ها قفل شده است.

بازی اورواچ 2 از سویی با حملات DDoS مواجه شده و هکرها به سرورهای بازی حمله کرده‌اند؛ این مسئله باعث شد تا بازی در روز اول عملاً غیرقابل دسترسی شود. سرورهای Overwatch 1 هم خاموش شده‌اند و امکان بازگشت به آن بازی هم وجود ندارد. مشکلات اتصال به سرور همچنان باقی است و حتی اگر سرور هم پیدا شود، باید ساعت‌ها منتظر ورود به بازی ماند. توسعه‌دهندگان بلیزارد انتظار چنین مشکلاتی را نداشتند و روز اول عرضه بازی را با مشکلات زیادی به اتمام رساندند.

گیمرهای ایران علاوه بر تمامی مشکلات باید با فیلتر شدن سرویس‌های بازی هم بجنگند. دسترسی به بازی بدون استفاده از ابزارهای دور زدن تحریم غیرممکن است. کاربران کنسول هم با استفاده از DNS توانسته‌اند به بازی متصل شوند، اما همچنان مشکلات اصلی سر جای خود باقی است.

منبع: IGN

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.