بازی FIFA 23
یحیی رحیمی

نمرات و نقد بازی FIFA 23: درآمدزایی با طعم فوتبال

یحیی رحیمی 8 مهر 1401 2 دیدگاه
1,469 بازدید

بازی FIFA 23 به انتشار نزدیک شده است و مانند هرسال می‌توان طعم شبیه‌ساز فوتبال شرکت EA را چشید. استودیو EA Sports آخرین بار است که از برند فیفا استفاده می‌کند و با پایان قرارداد، اسم جدید بازی رونمایی خواهد شد. تازه‌ترین شماره از سری بازی فیفا با گنجاندن لیگ فوتبال بانوان و تمرکز کامل روی جام جهانی، ویژگی‌های تازه‌ای برای طرفداران قدیمی ارائه داده است. در این مطلب به نمرات و نقد بازی FIFA 23 از سوی وب‌سایت‌های خارجی و مطرح خواهیم پرداخت.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسبت به بازی FIFA 22، ارائه گرافیک نسل جدید برای نسخه کامپیوتر است و کاربران کامپیوتر هم می‌توانند از آخرین ویژگی‌ها و تغییرات گیم‌پلی استفاده کنند. فناوری هایپرموشن 2 هم انیمیشن‌های بیشتری اضافه کرده و بازی را به مرحله تازه‌ای رسانده است. توجه خاصی روی لیگ فوتبال بانوان شده و سم کر، ستاره تیم فوتبال بانوان چلسی روی کاور قرار گرفته است.

نقد بازی FIFA 23

نقد بازی FIFA 23

اکثر منتقدان به تغییرات مناسب گیم پلی اشاره کرده‌اند و اینکه بازی جدید نتوانسته قابلیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری برای این ژانر و سری ارائه دهد. شرکت EA بار دیگر به تغییرات جزئی رو آورده، اما اتمسفر واقعی اضافه شده و همچنین منو اصلی هم طراحی بهتری دریافت کرده است. البته فیفا 23 همچنان در سایه بخش آلتیمت تیم و لوت‌باکس قرار دارد و این استراتژی درآمدزایی شرکت EA در تمام تار و پود بازی فرو رفته و جلوی هر نوع نوآوری تازه را گرفته است. در ادامه بخشی از نقد بازی FIFA 23 را خواهیم خواند.

VGC – امتیاز 8 از 10

طرفداران این سری از همین لحظه می‌دانند که چه بازی‌ای دریافت می‌کنند و بازیکنان جدید هم با حالت‌های مختلف، لیگ‌ها و تیم‌های متعدد سرگرم خواهند شد. FIFA 23 در حوزه خود، موفقیت بزرگ دیگری برای استودیو ونکوور الکترونیک آرتز به‌حساب می‌آید. در ادامه باید گفت که یادگیری ویژگی‌های جدید زمان زیادی می‌برد و همچنین تمرکز کامل روی آلتیمت تیم قرار دارد و اکثر ویژگی‌های جدید مربوط به این بخش است.

نقد بازی فیفا 23

گاردین – امتیاز 8 از 10

بازی FIFA 23 تکامل فلسفه EA Sports در مورد یک شبیه‌ساز فوتبال است. این سری همیشه در مورد واقعیت‌گرایی صحبت می‌کند، اما سال‌هاست که سبک مخصوصی از رئالیسم را پیش گرفته که به پنالتی در لحظات پایانی و شوت‌های از فاصله دور ختم می‌شود. به نظر می‌رسد که فیزیک، هوش مصنوعی و انیمیشن‌ها به‌جایی رسیده‌اند که این لحظات مضحک، اندکی طبیعی و لذت‌بخش به نظر برسند. بازی فیفا کنسول مگا درایو بر اساس لحظات واقعی و مخصوص فوتبال پایه‌گذاری شد و اگرچه خبری از آن در سال‌های اخیر نبود، به نظر می‌رسد که آخرین بازی بالاخره به آن دوران بازگشته است.

گیم اسپات – امتیاز 7 از 10

فیفا 23 پایان یک عصر موفق است و توانسته زیبایی این ورزش را نشان دهد. البته این بازی بیشتر در مورد طمع و درآمدزایی است تا به ثمر رساندن یک گل از راه دور. بازی روی زمین تغییرات اندکی داشته و دفاع کردن و پاس دادن بهتر شده است؛ اما سایه المان‌های قمار و لوت‌باکس روی تمام بازی قرار گرفته است. این مسئله از چهارده سال پیش تابه‌حال تغییر نکرده و حال که جام جهانی هم در قطر با پرونده بزرگ نقض حقوق بشر برگزار می‌شود، به نظر می‌رسد که فوتبال وارد مسیر دیگری شده است. حال که فیفا به آخر خط می‌رسد، EA Sports FC هم با رویکرد مشابه ادامه خواهد داد، یک بازی فوتبال فوق‌العاده که طعمه‌ای برای کسب درآمد می‌شود.

نقد بازی FIFA 23

امتیاز بازی FIFA 23

با پرداختن به نقد بازی FIFA 23، زمان آن است که نگاهی به امتیازهای کلی بازی بیندازیم. نسخه پلی‌استیشن 5 توانسته امتیاز 78 را بر اساس 26 بررسی ثبت‌شده در متاکریتیک کسب کند. نسخه ایکس‌باکس سری هم امتیاز 80 را دریافت کرده است.

MGG – 85
TrueGaming – 85
God is a Geek – 80
Dexerto – 80
The Independent – 80
GamesRadar+ – 80
Vandal – 73
TheGamer – 70

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    کمال

    مهمان

    سلام کی میاد

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به کمال

      نویسنده

      سلام منتشر شده است.