سرویس Google Stadia
یحیی رحیمی

سرویس Google Stadia برای همیشه تعطیل شد

یحیی رحیمی 8 مهر 1401 بدون دیدگاه
118 بازدید

شرکت گوگل رسماً پایان کار سرویس استریم بازی Google Stadia را اعلام کرد. این سرویس بازی قرار است سال آینده میلادی به‌طور کامل از دسترس خارج شود. فروشگاه بازی از امروز هشتم مهر ماه تعطیل شده و تنها می‌توان بازی‌های خریده‌شده را اجرا کرد. گوگل تصمیم گرفته تا مبلغ پرداخت‌شده از سوی کاربران برای خرید بازی و سخت‌افزار را به گیمر برگرداند و می‌توان هزینه انجام‌شده برای بازی‌های این سرویس را از گوگل پس گرفت.

فیل هریسون، مدیرکل گوگل استادیا با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که سرویس استریم بازی آن‌ها با استقبال مناسبی همراه نشده و میزان کاربران آن دور از انتظار آن‌ها بوده است. استادیا سه سال پیش کار خود را به‌عنوان پلتفرم آینده ویدیوگیم شروع کرد و این سرویس به‌سرعت وارد فهرست پروژه‌های شکست‌خورده گوگل شد. تمام بازی‌ها و سخت‌افزار خریده‌شده از فروشگاه گوگل از جمله آیتم‌های درون بازی هم قابل ریفاند و بازگردانی است و کاربران از تعطیلی Google Stadia ضرر نخواهند کرد.

طبق گفته گوگل، بازیکنان می‌توانند تا تاریخ 18 ژانویه 2023‌ (28 دی 1401) به تجربه بازی‌های خود بپردازند، اما پس از آن دیگر دسترسی به سرویس‌ها امکان‌پذیر نیست. هریسون در این مورد گفت: «گوگل برای سال‌هاست که در جنبه‌های مختلف صنعت بازی سرمایه‌گذاری می‌کند. ما به توسعه‌دهندگان کمک می‌کنیم تا بازی‌هایشان را روی گوگل پلی ارائه دهند. خالقان بازی هم به واسطه ویدیوهای یوتیوب به مخاطبان در سراسر جهان وصل می‌شوند و فناوری استریم ابری ما هم گیم پلی را در ابعاد وسیعی ارائه می‌دهد».

تعطیلی Google Stadia استادیا

تعطیلی Google Stadia

مدیرکل Google Stadia در ادامه افزود: «ما چند سال پیش سرویس استریم استادیا را عرضه کردیم و این سرویس بر اساس فناوری قدرتمندی ساخته شد که نتوانست آن میزان کاربری که انتظار داشتیم را جذب کنم و در نتیجه تصمیم سختی برای تعطیلی سرویس استریم خود گرفتیم». طبق گفته گوگل، سخت‌افزار استادیا مانند کارت گرافیک و دیگر قطعات سخت‌افزاری در اختیار دیگر بخش‌های این شرکت همانند یوتیوب، گوگل پلی و فناوری واقعیت افزود (AR) قرار خواهد گرفت.

هریسون در پایان افزود که آن‌ها همچنان به سرمایه‌گذاری در صنعت بازی ادامه می‌دهند و فناوری‌های تازه‌ای را ارائه خواهند داد. گفتنی است بخش بزرگی از کارمندان پس از تعطیلی Google Stadia در بخش‌های دیگر این شرکت فعالیت خواهند کرد. تعطیلی استودیوهای داخلی گوگل و جدا شدن جید ریموند به‌عنوان مدیر استودیوهای بازی‌سازی گوگل، نشان داد که این شرکت علاقه‌ای به ورود جدی به صنعت بازی ندارد. اتفاقات چند وقت اخیر باعث شد تا بسیاری منتظر اعلام خبر تعطیلی استادیا باشند.

بسیاری از ژورنالیست‌ها و فعالان حوزه ویدیوگیم به تعطیلی سرویس گوگل استادیا واکنش نشان داده‌اند. بسیاری می‌گویند که استادیا نیز جزو فهرست پروژه‌های شکست‌خورده گوگل قرار دارد که تعداد آن‌ها کم نیست.

منبع: VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.