بازی ایکس باکس
یحیی رحیمی

امکان اجرای بازی ایکس باکس به‌صورت آفلاین فراهم شد

یحیی رحیمی 29 شهریور 1401 بدون دیدگاه
869 بازدید

شرکت مایکروسافت قوانین سفت و سختی در مورد مالکیت بازی دارد. اجرای هیچ‌کدام از بازی‌ها بدون اتصال آنلاین ممکن نیست و سیستم DRM کنسول Xbox اجازه این عمل را نمی‌دهد. مایکروسافت به‌تازگی از پروژه‌ای عظیم برای تغییر داشبورد ایکس باکس رونمایی کرده و همچنین تغییرات مهمی در اپ موبایل ایجاد کرده است. طبق آخرین اخبار بازی، نیاز به اتصال آنلاین برای اجرای بازی‌های خریداری‌شده حذف می‌شود.

اعتراض‌ها به DRM آنلاین کنسول ایکس باکس در طی چند ماه اخیر بالا گرفته است. مالکان کنسول ایکس باکس سری از اینکه نمی‌توانند بازی‌هایی که خریده‌اند را به‌صورت آفلاین و بدون اتصال اینترنت اجرا کنند، عصبانی هستند. درصورتی‌که بخواهید یک بازی را به این شکل اجرا کنید، پیغام اخطار دریافت می‌کنید و باید کنسول را به اینترنت متصل کنید. طبق گزار‌ش‌ها، نیاز به اتصال اینترنت برای تعدادی از بازی‌ها برداشته شده و مالکان کنسول ایکس باکس می‌توانند به‌صورت کاملاً آفلاین از بازی لذت ببرند.

Hikikomori Media از جمله کانال‌های یوتیوب فعال در زمینه بازی از حذف DRM‌ آنلاین خبر داده است. وی چندین بازی را از طریق ایکس باکس سری و ایکس باکس وان تست کرده است و پیغام اخطار را دریافت نکرده است. از جمله بازی‌های تست‌شده باید به Resident Evil Village و Judgment اشاره کرد که طبق تغییرات جدید، به‌صورت کاملاً آفلاین قابل‌اجرا هستند. البته تغییر جدید تنها برای بازی‌هایی که خریده شده‌اند اعمال شده است.

اجرای بازی ایکس باکس آفلاین

اجرای بازی ایکس باکس به‌صورت آفلاین

بازی‌هایی که از طریق قابلیت Backward Compatibility برای نسل جدید منتشر شده باشند، همچنان نیازمند اتصال اینترنت هستند. در صورتی که بازی شما متعلق به دوران Xbox 360 است، همچنان باید کنسول خود را به اینترنت وصل کنید. بازی‌های سرویس ایکس باکس گیم پس هم نیازمند اتصال کامل اینترنت هستند و باید حتماً قبل از اجرا، حساب کاربری بازی‌کننده با سرورهای مایکروسافت همگام‌سازی شود. این کانال یوتیوب، اکثر بازی‌های دیجیتالی را دانلود کرده و مشکلی وجود نداشته است و اگر بازی را خریده‌اید، می‌توانید آفلاین هم آن را بازی کنید.

طبق گفته هیکیکوموری، داشتن دیسک بازی به‌منزله اجرای آفلاین نیست. برای نمونه بخشی از داده‌های Forza Horizon 5‌ روی دیسک قرار دارد و بقیه داده‌ها باید دانلود شوند. پس از آنکه دانلود انجام شد، می‌توان بازی را به‌صورت آفلاین چک کرد. کاربران دیگری گفته‌اند که امکان اجرای آفلاین بازی ایکس باکس فراهم شده، اما حساب کاربری آن‌ها باید حداقل یک‌بار با سرورهای مایکروسافت چک شود و سپس می‌توان از ویژگی‌های کنسول استفاده کرد. در صورتی که مالک Xbox هستید، قابلیت جدید را امتحان کنید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: TheGamer

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.