بازی Assassin's Creed Mirage
یحیی رحیمی

موجود زامبی‌شکل Assassin’s Creed Mirage یک جن است

یحیی رحیمی 24 شهریور 1401 بدون دیدگاه
1,102 بازدید

تریلر معرفی بازی Assassin’s Creed Mirage رازهای مختلفی را در خود پنهان کرده بود. تولیدکننده ارشد در مراسم اخیر یوبی‌سافت گفت که طرفداران می‌توانند تریلر را چندین بار تماشا کنند و نکات مخفی آن را کشف کنند. یکی از این نکات، وجود یک موجود زامبی‌شکل بود که باعث تعجب طرفداران شده است. این موجود پس از آنکه بسیم، یکی از اعضای «فرقه باستانی» را به قتل می‌رساند، پدیدار می‌شود. توسعه‌دهندگان در مورد پایان تریلر توضیحاتی ارائه کرده‌اند.

به گزارش پارسی‌ گیم و طبق گفته کارگردان داستانی بازی به نام سارا بیولی، موجود زامبی‌شکل در پایان تریلر یک جن یا غول چراغ جادو است. این موجود قرار است نقش مهمی در تغییر و تحول شخصیت بسیم ایفا کند و او را از یک دزد عادی به قاتلی خبره تبدیل کند. هر زمان که بسیم یکی از اهداف مهم بازی را می‌کشد، وارد فضای مخصوصی همانند دیگر بازی‌های اساسینز کرید می‌شود و سپس جن پدیدار می‌شود. این موجود قرار است در تمامی سکانس‌های پس از قتل شخصیت‌های مهم حضور داشته باشد.

جن در Assassin's Creed Mirage

حضور جن در Assassin’s Creed Mirage

بیولی می‌گوید که معنی و مفهوم حضور جن در بازی Assassin’s Creed Mirage با پیشرفت در داستان مشخص می‌شود. طبق تعلیمات اسلامی، جن یک موجود مستقل در جهان است و شباهت‌هایی به انسان دارد، البته آن‌ها قدرت بیشتری از انسان دارند، زیرا که از آتش ساخته شده‌اند و این در حالی است که انسان از گل خلق شده است. جن نقش مهمی در مفاهیم اسلامی ایفا می‌کند و همچنین نقش اساسی در فرهنگ منطقه خاورمیانه ایفا می‌کند. غول چراغ جادو نیز بر اساس روایاتی که در مورد جن وجود دارد، شکل گرفته است.

حضور جن در Assassin’s Creed Mirage و ورود به ریشه‌های اسلامی در بغداد می‌تواند بعد تازه‌ای به داستان اساسینز کرید ببخشد. به‌خصوص آنکه حضور جن در بازی نشان می‌دهد که نویسندگان به فرهنگ اسلامی آشنا هستند. باید دید آیا تلاش نویسندگان در نهایت منجر به خلق بازی بهترین نسبت به نسخه‌های اخیر شده است، یا همچنان سیستم اجتماعی و فرهنگی بازی توخالی طراحی شده است.

طبق ویدیو جدید توسعه‌دهندگان، شخصیت بسیم در طول داستان رشد می‌‌کند و مهارت‌های تازه‌ای می‌آموزد. وی تکنیک‌های جنگی بیشتری به‌مرور یاد می‌گیرد و به نظر می‌رسد که سیستم مشابه بازی‌های اخیر برای ارتقاء شخصیت استفاده شده است. نکته دیگر در مورد لوگو بازی اساسینز کرید میراژ است. طبق گفته سازندگان، این لوگو به واژه غربی «المخفی» ربط دارد که همان معنی «فرد پنهان» را می‌دهد و منظور همان اساسینزها است. قرار است رابط کاربری بازی با واژه‌های عربی پر شود و همچنین دوبله عربی کامل Assassin’s Creed Mirage هم آماده شده است.

بازی میراژ اشارات زیادی به عناوین اولیه سری اساسینز کرید دارد، اما طوری نیست که فهم داستان برای افراد جدید سخت باشد. نظر شما در مورد حضور جن در Assassin’s Creed Mirage چیست؟

منبع: DualShockers

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.