فناوری FSR
یحیی رحیمی

فناوری FSR 2.1 شرکت AMD با بهبود مشکلات قبلی معرفی شد

یحیی رحیمی 18 شهریور 1401 بدون دیدگاه
472 بازدید

اسکیل آپ سخت‌افزار در عصر جدید و نسل اخیر کارت گرافیک توسط هر دو شرکت AMD و انویدیا مطرح شد. اینکه بتوان در یک وضوح پایین‌تر به رندر بازی پرداخت و در نهایت میزان فریم را افزایش داد، موفقیت بزرگی به‌حساب می‌آید. فناوری FSR شرکت AMD به‌عنوان رقیب DLSS انویدیا معرفی شد و مدتی پیش نیز نسخه دوم آن با پشتیبانی از بازی‌های جدید در دسترس قرار گرفت. ای‌ام‌دی به‌تازگی از فناوری FSR 2.1 رونمایی کرده که مشکلات نسخه پیشین را برطرف می‌کند.

AMD نسخه جدید فناوری اسکیل آپ گرافیکی به نام FSR 2.1 را معرفی کرد. این شرکت از بازی Farming Simulator 22 برای مقایسه نسخه جدید با نسخه دوم استفاده کرده است. طبق تصاویر منتشر شده، آپدیت جدید کیفیت تصاویر را بهبود می‌بخشد و جزئیات بیشتری را می‌توانیم ببینیم. توسعه‌دهندگان با تغییر الگوریتم شناسایی تصویر، مشکلاتی مانند تار شدن و روشنایی بیش از حد را برطرف کرده‌اند. البته اگر تصاویر را بزرگ‌نمایی کنید، می‌بینید که هنوز بخش‌های تار وجود دارند، اما تعداد آن‌ها کمتر شده است.

فناوری FSR 2.1

فناوری FSR 2.1

طبق گفته ای‌ام‌دی، تغییر الگوریتم اصلی باعث نشده تا کار توسعه‌دهندگان پیچیده شود. بازی‌سازها می‌توانند به‌سادگی از فناوری FSR 2.1 در بازی‌ها استفاده کنند و دلیل آن‌هم، عدم تغیر API است. آپدیت از FSR 2.0 به FSR 2.1 بسیار ساده خواهد بود. این قابلیت قرار است در 45 بازی مختلف اعمال شود و به‌زودی در اختیار مالکان کارت گرافیک AMD قرار گرفت. این شرکت همچنین پلاگین ویژه برای آنریل انجین را آپدیت کرده تا توسعه‌دهندگان بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن از فناوری جدید استفاده کنند.

در حال حاضر 20 بازی از فناوری FSR 2.1 پشتیبانی می‌کنند و 25 بازی دیگر نیز در راه هستند. این بازی‌ها شامل سایبرپانک 2077، هیتمن 3 و Saints Row هستند که به‌زودی آپدیت جدید را دریافت می‌کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، نسخه جدید باعث افزایش میزان جزئیات می‌شود و همچنین جلوی به هم خوردن پیکسل‌ها و تصاویر هنگام اسکیل آپ را می‌گیرد. رنگ‌بندی نهایی بهتر شده و کیفیت تصویر بهتری خواهیم دید. با دانلود آپدیت درایور کارت گرافیک AMD و بازی موردنظر، کیفیت بهتری را دریافت کنید.

بازی با FSR 2.1

فناوری FRS با رندر کردن بازی در وضوح کمتر و در نهایت نمایش آن در وضوح موردنظر، میزان فریم را افزایش می‌دهد. بررسی‌ها نشان داد که این فناوری در وضوح پایین همانند Full-HD چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند و اوج تغییرات را هنگام اجرای بازی با وضوح 4K خواهیم دید.

منبع: PCGAMER

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.