بازی God of War Ragnarok
یحیی رحیمی

معرفی سیستم مبارزه God of War Ragnarok در تریلر جدید

یحیی رحیمی 12 شهریور 1401 بدون دیدگاه
479 بازدید

رسانه گیم‌اینفورمر موفق به انتشار تریلر گیم پلی God of War Ragnarok شده که سیستم مبارزه بازی را برای اولین بار نشان می‌دهد. روند جنگیدن با دشمنان نسبت به بازی پیشین آن‌چنان تغییر نکرده و حرکت‌های مشابهی را می‌بینیم. این بدین معنی نیست که گیم پلی گاد آو وار رگناروک تغییر نیافته و بلکه نحوه استفاده از تبر و همچنین شمشیرهای دوگانه کریتوس آپدیت شده است.

طراح ارشد سیستم مبارزه بازی God of War Ragnarok در گفتگو با گیم‌اینفورمر، توضیحاتی کوتاهی بیان کرده است. وی می‌گوید که فلسفه طراحی استودیو سانتا مونیکا آن است که «کریتوس با غذایش بازی می‌کند». این بدین معنی است که کشتن دشمنان حالت یک بازی و سرگرمی را برای کریتوس دارد و این بخشی است که بازی‌کننده به هیجان می‌آید و در نتیجه روند مبارزات جدید نیز با همین فلسفه ساخته شده و به بعد سرگرمی آن اضافه شده است.

طراح بازی می‌گوید:‌ «ما سعی کردیم تا سیستم‌هایی بسازیم که سرگرم‌کننده باشند و در عین حال شیوه‌های مختلفی برای جنگ ارائه دهند. هنگامی‌که به مبارزه در بازی پیشین نگاه کردیم، دیدیم که می‌توانیم قدمی جلوتر بگذاریم و استراتژی و شیوه‌های تازه‌ای برای جنگیدن با دشمنان پیدا کنیم. این اصل، راهنمای ما در طراحی بازی بوده است». تیم توسعه‌دهنده، امکان بالا رفتن از کوه و صخره‌ها را توسط شمشیرهای کریتوس اضافه کرده‌اند و همچنین چندین سپر مخصوص هم برای دفاع و حمله مقابل دشمنان اضافه شده است.

سیستم مبارزه God of War Ragnarok

سیستم مبارزه God of War Ragnarok

مهم‌ترین تغییر گیم پلی God of War Ragnarok، نحوه استفاده از دکمه مثلث است. فشردن مثلث در بازی God of War به معنی بازگشت تبر به دستان او بود. دنباله بازی یک حرکت جدید را اضافه کرده و هنگامی‌که مثلث را فشار می‌دهید، تبر بسته به انتخاب شما آتش می‌گیرد یا یخ می‌بندد و سپس صدمه بیشتری به دشمن وارد می‌کند. ورود چنین ضربه‌ای بدین معنا است که دشمن یخ می‌بندند یا اینکه آتش می‌گیرد و به این شکل می‌توان مبارزه جانانه‌ای با دشمن تجربه کرد.

شیلد یا سپر کریتوس نیز آپدیت شده است. با دفع ضربه دشمن در آخرین لحظه می‌توانید ضربه‌ای مهیب وارد کنید و حریف را تکه و پاره کنید. سپر دیگر به نام Stonewall Shield، قابلیت پری (Parry) یا دفع حمله دشمن را ندارد، اما امکان جذب انرژی ضربات را دارد. در صورتی که انرژی این سپر به سطح موردنیاز برسد، می‌توان آن را به زمین کوبید و یک پالس انرژی به سمت دشمن روانه کرد. آترئوس نیز قدرت بیشتری هنگام استفاده از تیر و کمان پیدا کرده و حتی می‌توان از کمان به شکل یک شمشیر استفاده کند و به دشمن ضربه بزند.

تاریخ انتشار God of War Ragnarok روز نهم نوامبر (18 آبان) اعلام شده و این بازی در چهار نسخه مختلف برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع:‌ VGC

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.