بازیکنان تقلب
محمد صادق شجاعی

پژوهش‌ها نشان می‌دهند بیش از 50 درصد بازیکنان در بازی تقلب می‌کنند

محمد صادق شجاعی 11 تیر 1401 بدون دیدگاه
172 بازدید

استفاده از تقلب در بازی‌های مختلف قدمتی به اندازه تاریخ صنعت ویدیو گیم دارد و همواره افرادی تلاش می‌کنند که در آثار تک‌نفره و چند‌نفره به روش‌های مختلف برتری به دست بیاورند. اگر جزو آن دسته از بازیکنانی هستید که در طول تجربه خود از تقلب استفاده می‌کنید، نباید احساس تنهایی کنید؛ زیرا طبق جدید‌ترین اخبار بازی، پژوهش‌ها از استفاده نیمی از بازیکنان از تقلب خبر می‌دهند.

چه یک بازی بیش از اندازه سخت و دشوار باشد و چه در برخی موارد بازی به حدی خسته‌کننده باشد که بخواهید زودتر آن را تمام کنید، همواره دلایلی وجود دارد که باعث می‌شوند به سمت استفاده از تقلب جذب شوید. از وارد کردن کد برای باز کردن یک مرحله جدید گرفته تا استفاده از نرم‌افزار‌هایی که شما را ضد‌ضربه یا بیش از اندازه قوی می‌کنند، روش‌های متعددی وجود دارد که افراد می‌توانند از تقلب در بازی‌های مختلف استفاده کنند. این عمل آن‌قدرها که فکر می‌کنید منفور و کم اهمیت نیست. در قالب یک پژوهش مشخص شده است که بیش از 50 درصد از بازیکنان اعتراف کرده‌اند در هنگام انجام بازی‌ها از تقلب بهره برده‌اند.

این پژوهش توسط شرکت PLITCH، سازنده و منتشر کننده نرم افزار‌هایی که به کاربران خود اجازه می‌دهند در بیش از 3000 بازی تک‌نفره تغییراتی ایجاد کرده و بر اساس شرایط خود آن‌ها را تجربه کنند، انجام شده است. یکی دیگر از اقدامات این شرکت نظر‌سنجی از کاربران است. PLITCH از کاربران خود پرسیده است که آیا در زندگی روز‌مره از میان‌بر‌ها و لایف‌هک‌ها استفاده می‌کنند یا خیر. نیمی از افراد به این پرسش پاسخ مثبت داده‌اند. با این حال، زمانی که از بازی‌های ویدیویی صحبت به میان آمد، این عدد به 57 درصد رسید.

37 درصد از شرکت‌کنندگان در نظر‌سنجی اعلام کرده‌اند که به جای بهره‌گیری از تقلب در بازی‌های آنلاین به منظور کسب برتری نسبت به دیگر بازیکان، از تقلب تنها در بازی‌های تک‌نفره استفاده کرده‌اند. برای مثال این افراد با تقلب به مهمات بی‌نهایت در سری GTA دست پیدا کرده یا بدون جمع کردن تمامی Chaos Emerald‌ها در بازی Sonic 2 به Super Sonic تبدیل شده‌اند. با این وجود که تقلب در بازی‌های تک‌نفره روی تجربه بازیکن دیگری تاثیر منفی نمی‌گذارد، اما بسیاری از افراد از اعتراف به استفاده از آن‌ها خجالت می‌کشند. این دسته از بازیکنان در آثاری خارج از نظر‌سنجی PLITCH تقلب کرده‌اند.

بازیکنان تقلب

16 درصد از متقلبین نگران دیدگاه منفی دیگران هستند

در ادامه نظر‌سنجی، از بازیکنانی که اعتراف به تقلب کرده‌اند و از انجام این کار خجالت می‌کشیدند، دلیل این رفتار‌شان پرسیده شد. 23 درصد از آن‌ها پاسخ دادند که دلیل‌شان ناپسند بودن و عدم پذیرش آن در بین بازیکنان است. این باور آن‌ها تا حدی درست است. تقلب در بازی‌هایی از جمله Fortnite که موجب می‌شود برتری غیر‌منصفانه‌ای نسبت به دیگران به دست بیاورید، مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. با این وجود فشردن ترتیب خاصی از  کلید‌ها و ظاهر شدن یک تانک در Vice City بدون شک سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است.

پژوهش جداگانه‌ای که با استفاده از بازی Anno 1800، شبیه‌ساز شهرسازی شرکت Ubisoft، انجام شده است، نشان می‌دهد که بازیکنان در هنگام استفاده از تقلب‌ خوشحال‌تر هستند. تجربه سری The Sims در شرایطی که خانواده مجازی شما برای به دست آوردن موارد مختلف زحمت می‌کشند، سرگرم‌کننده و جالب‌توجه است. اما زمانی که با استفاده از تقلب بتوانید هر آن چه که می‌خواهید را به راحتی به دست بیاورید، تجربه‌ای متفاوت خواهید داشت.

نظر شما در مورد استفاده بیش از 50 درصد بازیکنان از تقلب چیست؟ آیا با بهره‌گیری از تقلب در بازی‌های تک‌نفره موافق هستید؟ به نظر شما تقلب در بازی‌های چندنفره موجب نابودی این دسته از آثار خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: The Gamer

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.