آشنایی کامل با بازی پابجی موبایل
کسری کاظمی

آشنایی کامل با بازی پابجی موبایل

کسری کاظمی 14 تیر 1401 بدون دیدگاه
448 بازدید

ژانر بتل رویال که طی چند سال اخیر به عنوان اصلی‌ترین ستون بازی‌های شوتر آنلاین شناخته می‌شود، تنها به واسطه یک بازی بود که توانست تا این حد در صنعت گیم سروصدا به پا کند. آن بازی نیز چیزی نبود جز PlayerUnknown’s Battlegrounds که در سال 2017 دنیا را تکان داد. به واسطه موفقیت‌های فراتر از انتظارات این بازی، کمپانی سازنده به سرعت دست به کار شد تا نسخه موبایلی این بازی را در اختیار میلیون‌ها گیمر موبایلی در دنیا قرار بدهد. در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار هم به آشنایی با بازی پابجی موبایل بپردازیم.

بازی های اکشن اندروید به سرعت توانستند جایگاه ویژه‌ای بین کاربران گوشی‌های هوشمند پیدا کنند. این دسته از بازی‌ها همان هیجان و سرعت بالای گیم پلی شوتر را پشت صفحه موبایل به خورد بازیکن می‌دهند و به لطف قدرت سخت‌افزاری بالای گوشی‌های جدید از گرافیک و کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. بازی پابجی موبایل نیز یکی از همین عناوین بوده که در ادامه اطلاعات کاملی از آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

پادشاه حقیقی بازی های اندروید پابجی موبایل

پادشاه حقیقی بازی‌ های اکشن اندروید، پابجی موبایل

بازی پابجی موبایل از آن دسته بازی‌های موبایلی است که اعداد و ارقام عجیب و غریبی را وارد صنعت گیم موبایلی کرده‌اند. این بازی به دست استودیوی LightSpeed & Quantum Studio توسعه یافته و توسط Tencent Games منتشر شده است. از زمان عرضه تا همین لحظه که این مطلب را می‌خوانید، بازی پابجی موبایل از یک میلیارد دانلود و کسب درآمد بیش از 9 میلیارد دلار برای ناشرش فراتر رفته است. این موضوع البته به این معنی است که تعداد زیادی از دیگر بازی‌ها نیز سعی می‌کنند تا از این الگوی موفق تقلید کنند. البته جای نگرانی نیست، زیرا قرار نیست که به این راحتی‌ها کیفیت و جامعه مخاطب وفادار، این بازی بی نظیر را ترک کند.

پابجی موبایل در کنار بازی فورت‌نایت موبایل منتشر شد که اصلی‌ترین رقیب آن زمانش شناخته می‌شد. هر دوی این عنوان موفق شدند تا به بهترین شکل ممکن، آن تجربه بتل رویال کامپیوتر و کنسول را بر روی تلفن‌های هوشمند بازسازی کنند که جای تقدیر بسیاری دارد. با این حال بازی فورت‌نایت موبایل به دلیل مشکلات قانونی از میدان رقابت خارج شده و در حال حاضر، کمتر بازی‌ای می‌تواند به اندازه پابجی موبایل، ادعای پادشاهی در صحنه بتل رویال را بکند. این بازی ابتدا در سال 2018 منتشر شد و بر روی دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. در سال 2022، بازی پابجی موبایل پرمخاطب‌ترین بازی موبایل دنیا است و به این زودی‌ها نیز جایگاهش تغییر نمی‌کند.

برای آشنایی با بازی پابجی موبایل باید این نکته را در نظر بگیرید که باید سطح توقعات خود را از یک بازی بتل رویال معمولی پایین‌تر بیاورید. زیرا کنترل‌های موبایل تفاوت زیادی با گیم پد و یا حتی کیبورد و موس دارند. خیلی از گیمرهایی که به آن مدل بازی کردن عادت دارند، به سختی می‌توانند با شکل بازی کردن پابجی موبایل کنار بیایند. با این حال، ترفندی که بسیاری از گیمرها برای دور زدن این موضوع به کار می‌گیرند، استفاده از کنترلرهایی است که به گوشی متصل می‌شود و یا حتی اجرای شبیه ساز در کامپیوتر و انجام بازی به آن صورت که نقدهای مختلفی از جامعه موبایل گیمینگ دریافت کرده است. در هر صورت باید ببینید که خودتان از کدام شیوه لذت می‌برید.

نبردهای حماسی در بازی پابجی موبایل

حماسی‌ترین نبردها در جیب شما

بازی پابجی موبایل از زمان انتشارش در سال 2017، موفق شده تا 70 میلیون نسخه در بین تمامی پلتفرم‌ها به فروش برساند که عدد عجیب و فوق‌العاده‌ای است. با این حال، پتانسیل کسب درآمد این بازی تا زمانی که به شکل رایگان در آمد، آن روی خود را نشان نداده بود. رایگان شدن کامل بازی پابجی، دست آن را برای رقابت با بازی‌های رایگان بتل رویال دیگری مانند فورت نایت باز گذاشته است. خوشبختانه یکی از مهم‌ترین دلایل کسب این موفقیت را می‌توان به انتشار نسخه موبایلی یعنی پابجی موبایل نسبت داد. پابجی موبایل، تا حدودی دقیقاً همان چیزی است که گیمرها پیش از این در بازی کامل مشاهده کرده‌اند؛ با این حال تغییرات مختلفی بر روی آن اعمال شده است.

اگر پیش از این، چیزی درباره سبک بتل رویال نمی‌دانستید، آشنایی با بازی پابجی می‌تواند کلیدی برای درک بهتر این ژانر برایتان باشد. بتل رویال نام فیلمی هیجان‌انگیز از کشور ژاپن است که در آن افراد مختلفی در یک مکان بزرگ قرار می‌گیرند و باید با کشتن همدیگر، در نهایت یک برنده نهایی، از آنجا زنده خارج شود. این داستان جذاب، الهام بخش تیم کوچکی بود که با ساخت بازی پابجی در سال 2017 توانستند شکل صنعت گیم و بازی‌های اکشن را برای مدتی عوض کنند. بازی پابجی الهام بخش ترین ویدیو گیم چند سال اخیر است و به بهترین شکل ممکن، آن حس و حال فیلم بتل رویال را در قالب یک بازی ویدئویی مولتی پلیر و رقابتی به میلیون‌ها مخاطبش القا کرده است.

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که باعث شده بود تا بازی پابجی، نتواند آن‌طور که باید و شاید به اندازه رقیبانش در سال‌های اخیر بدرخشد، پولی بودن بازی بود که تا حدودی برایش مشکل ساز شد. رقیبان جدی ای مانند فورت نایت از همان ابتدا به صورت رایگان برای همه در دسترس بوده و توانستند حتی تا حدودی، تبدیل به پادشاه سبک بتل رویال شوند. پس از اینکه نسخه موبایلی این بازی‌ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت، زمان آن بود که بازی اصلی نیز این روند را دنبال کند. پس تا حدودی باید موفقیت مجدد بازی پابجی را مدیون پابجی موبایل و شهرت بیش از اندازه‌اش باشیم. قطعاً این روزها دیگر می‌توان به طور رسمی، این بازی را به عنوان پادشاه بتل رویال نامید.

100 روش برای مردن در بازی پابجی موبایل

صد روش مختلف برای مردن

بازی پابجی با اینکه از قوانین فیلم بتل رویال الگو برداری کرده است، ولی به دلیل اینکه با یک بازی شوتر و هیجانی روبرو هستیم، باید قوانینی تازه‌ای به میدان وارد شود. اول از همه به جای تعداد محدودی بازیکن، با 100 نفر در یک نقشه مواجه هستیم که رقم فوق‌العاده‌ای برای یک بازی مولتی پلیر است. این بازیکنان به وسیله هواپیمایی به نقشه وارد شده و با استفاده از چتر نجات به پایین می‌پرند. آنها در ابتدا هیچ چیزی جز لباس و کوله پشتی در اختیار ندارند. پس از اینکه به قسمتی از نقشه وارد شدند، باید به دنبال یافتن اسلحه و لوازم مورد نیاز بروند تا بتوانند با پیاده سازی استراتژی‌های مناسب و البته خوش شانس بودن، تبدیل به آخرین بازیکنی شوند که در نقشه باقی می‌ماند.

اکثر بازی‌های شوتر درون بازار یک فلسفه جامع دارد. ولی برای آشنایی با بازی پابجی موبایل باید این فلسفه را از پنجره به بیرون پرتاب کنید. هدف اصلی این بازی تنها یک چیز است؛ بقا و شما نیز باید از تمامی کلک‌ها و قوانین موجود سو استفاده کرده تا به این بقا دست پیدا کنید. خیلی از بازیکنان از حقه‌های نامردانه مانند پنهان شدن و استفاده از موقعیت‌های مناسب برای پیروزی استفاده می‌کنند که به نحوی، دقیقاً همان چیزی بود که در فیلم بتل رویال مشاهده کردیم و نمی‌توان به دیگران خرده گرفت که برای زنده ماندن دست به هر کاری بزنند. این بازی همچنین شامل سیستم رنکینگ در پایان هر فصل بوده که برترین بازیکنانی که موفق به انجام فعالیت‌ها شده‌اند را نشان می‌دهد.

اگر فکر کرده‌اید که می‌توانید در تمام طول بازی در نقطه‌ای پنهان شده و اجازه دهید که سایر بازیکنان یکدیگر را بکشند، تا حدودی اشتباه کرده‌اید. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مستقیم از فیلم بتل رویال به درون این بازی تزریق شده است، ویژگی کوچک شدن نقشه به‌مرورزمان است. نقشه بازی شامل یک ناحیه امن است که بازیکنان در آن حضور دارند، یک منطقه قرمز که باید از آن دوری کنید و یک منطقه خطر که اگر در آنجا باشید، بلافاصله از بازی حذف می‌شوید. نقشه بازی به‌مرورزمان کوچک و کوچک‌تر می‌شود و بازیکنان را مجبور می‌کند که به مناطق امن بروند. این موضوع هم جلوی تقلب بازیکنان را گرفته و هم هیجان را در بازی بالا نگه می‌دارد.

بهترین تاکتیک برای پیروزی در بازی پابجی موبایل

بهترین استراتژی برای پیروزی

بازی پابجی موبایل از 100 بازیکن به صورت هم‌زمان در یک نقشه پشتیبانی کرده و بهترین روش برای اینکه بدانید می‌توانید در مقابل همه آن‌ها دوام بیاورید، پیاده سازی استراتژی‌های مناسب از همان ابتدای بازی است. به‌عنوان‌مثال یکی از اصلی‌ترین تصمیمات بازی، حتی پیش از ورود به نقشه رخ می‌دهد. شما پس از اینکه از هواپیما به بیرون پریدید، باید بدانید که کجا می‌خواهید فرود بیایید. دو تا از بهترین گزینه‌ها، پریدن به سرعت در مرکز شهر برای یافتن مهمات و تجهیزات بوده و یا دور شدن از این منابع برای جستجو در ساختمان‌های متروکه است. بهترین کاری که در ابتدای بازی می‌توانید انجام دهید، این است که اسلحه‌های خوبی پیدا کرده و کشته نشوید.

یکی دیگر از استراتژی‌های مهم ابتدای بازی، همانند هر عنوان بقای دیگر، مدیریت منابع است. شما می‌خواهید که قدرتمندترین اسلحه‌ها را به دست داشته باشید و تعداد زیادی آیتم دیگر که به سلامتی‌تان کمک می‌کنند را نیز در اختیار داشته باشید. همه موارد مورد نیازتان در کف زمین ساختمان‌ها قرار گرفته است. گاهی آن‌قدر خوش شانس هستید که کمک‌های اولیه را به همراه اسلحه‌ها پیدا کنید و در موارد دیگر نیز تنها یک سلاح کمری گیرتان می‌آید. پابجی موبایل همچنین از تنوع بالایی در زمینه اسلحه‌ها پشتیبانی کرده و می‌توانید به هر سبکی که دوست دارید به مبارزه با دشمنان بپردازید. جمع آوری لوازم دیگری مانند نارنجک‌ها و کمک‌های اولیه را نیز فراموش نکنید.

آخرین استراتژی مهمی که باید برای آشنایی با بازی پابجی موبایل در نظر داشته باشید، زمان و مکان درگیر شدن با سایر بازیکنان است. شما باید در تمام موارد با محیط خود آشنا باشید و درک کنید که چه زمانی باید وارد نبرد تن به تن شد. اگر دیدید که کسی از دور به شما شلیک می‌کند، بهترین راه برای زنده ماندن، فرار و پناه گرفتن است. همچنین باید بُرد اسلحه‌های گوناگون را نیز در نظر بگیرید تا تیرهایتان را برای کشتن تنها یک نفر هدر ندهید. این نکته را فراموش نکنید که شلیک کردن به این معنی است که موقعیتتان را به سایر بازیکنان لو داده‌اید و بلافاصله پس از درگیر شدن در یک نبرد، باید آن مکان را ترک کرده و یا در ناحیه‌ای امن پناه بگیرید.

یوسی در پابجی موبایل

یوسی پابجی موبایل چیست؟

بازی پابجی موبایل مانند بسیاری از بازی‌های موبایل دیگر پرداخت‌های درون برنامه‌ای دارد که با واحد پولی به اسم یوسی انجام می‌شود که بسیاری آن را با نام دلار بازی پابجی نیز می‌شناسند. شما با استفاده از یوسی می‌توانید به قابلیت‌ها و رویدادهای ویژه‌ای داخل بازی پابجی موبایل دسترسی پیدا کنید. خرید آیتم‌هایی مانند سلاح و تجهیزات جنگی و شرکت در رقابت‌های رویال پس از جمله مواردی است که فقط با پرداخت یوسی میسر می‌شود. برای به دست آوردن یوسی باید آن را از سایت‌های معتبری به اکانت پابجی خود اضافه کنید.

بهترین بازی موبایل

داغ‌ترین بازی موبایلی بازار

بازی پابجی موبایل عنوان بزرگی است؛ بزرگ‌تر از چیزی که تصورش را بکنید. این عظمت گاهی از کنترل خارج شده و ناشران برای اینکه بتوانند حداکثر سودرسانی از بازی محبوب خود دریافت کنند، به دنبال راه و چاه‌های مختلفی می‌گردند. یکی از اتفاقات مهم که می‌تواند بر روی سوددهی یک بازی تأثیر فراوانی داشته باشد، میزان بازیکنانی است که به تجربه آن می‌پردازند. پابجی موبایل عنوان پرحجم و البته پیشرفته‌ای است که برای اجرا شدن و همچنین عملکردی بهینه، به سخت افزارهای قدرتمندی نیاز دارد. این موضوع باعث شده تا هر شخصی که از گوشی میان رده و حتی ضعیفی بهره‌مند است نتواند این بازی را اجرا کند و سازندگان باید سریع به فکر راه کاری جدی باشند.

برای اینکه هر شخصی با هر مدل سخت افزاری بتواند به بازی پابجی موبایل دسترسی داشته باشد، کمپانی سازنده بازی به سرعت نسخه‌ای جمع و جور و البته کم حجم و سبک به نام PUBG Mobile Lite را به بازار عرضه کرد. برای آشنایی با بازی پابجی موبایل لایت نیاز به یک مقاله جداگانه و حتی متنی طولانی وجود ندارد. تنها چیزی که باید بدانید این است که همان بازی همیشگی و آشنا را دریافت می‌کنید که مقداری کیفیت پایین‌تر و عملکردی بهتر دارد. البته خیلی از گیمرها اعلام کرده‌اند که تجربه این بازی با نسخه اصلی زمین تا آسمان تفاوت داشته و بهتر است به فکر تهیه یک گوشی جدیدتر و قوی تر باشید. در هر صورت این گزینه همواره در اختیار کاربران قرار دارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که مانع سوددهی عالی بازی پابجی موبایل شده بود، بن شدن این بازی توسط دولت کشور هندوستان بود. این موضوع بدون شک چوب‌های زیادی لای چرخ کمپانی Tencent می‌کرد، زیرا صدها میلیون گیمر موبایلی فعال در آن کشور وجود دارد که هر کدام می‌توانند کلی درآمد برای این شرکت به وجود بیاورند. به همین دلیل، پس از انجام مذاکرات طولانی، بالاخره یک نسخه فرعی و مخصوص کشور هند به نام Battlegrounds Mobile India در بازار بازی‌های موبایلی هند منتشر شد.

دانلود بازی پابجی موبایل

دانلود بازی پابجی موبایل

این بازی تا همین لحظه که این مطلب را می‌خوانید، بیش از 50 میلیون بار در گوگل پلی دانلود شده که نشان دهنده موفقیت این عملکرد سریع کمپانی Tencent تا حدودی بوده است. برای دانلود بازی پابجی موبایل می‌توانید در بخش اندروید پارسی گیم با ترافیک نیم بها و سرعت بالا به بازی دسترسی پیدا کنید. بازی پابجی موبایل یکی از عناوینی است که حتما باید آن را روی گوشی موبایل خود دانلود کنید.

جمع بندی

جمع‌بندی

در این مطلب سعی داشتیم تا به طور کامل به تمامی نکاتی که در رابطه با بزرگ‌ترین بازی بتل رویال موبایلی وجود دارد بپردازیم و آشنایی با بازی پابجی موبایل را به بالاترین حد ممکن برسانیم. به طور کلی می‌توان این‌گونه این بازی را شرح داد که شاهد یک عنوان بهینه با صدها میلیون کاربر فعال و وفادار بر روی تلفن‌های هوشمند هستیم و اگر به دنبال خالص‌ترین تجربه بتل رویال ممکن در بازار می‌گردید، گزینه بهترین نسبت به بازی پابجی موبایل وجود ندارد. اگر خلاف این موضوع فکر می‌کنید، پس نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: Tom’s Guide

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

سوالات متداول در رابطه با این محتوا

بازی پابجی موبایل روزانه چند بازیکن همزمان دارد؟

شهرت بازی پابجی موبایل به حدی زیاد است که طی 3 سال اخیر، این بازی روزانه 30 میلیون بازیکن روزانه همزمان داشته است.

۱
بازی بابجی موبایل تا به حالا چند بار دانلود شده است؟

شهرت بالای بازی پابجی موبایل از زمان انتشارش در سال 2018 تا امروز به حدی بوده که بیش از 1 میلیارد بار بر روی تلفن‌های هوشمند دانلود شده است.

۲
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.