بازی Ashfall
یحیی رحیمی

بازی جدید توسعه‌دهندگان Last of Us و دیزگان به نام Ashfall معرفی شد

یحیی رحیمی 4 تیر 1401 بدون دیدگاه
963 بازدید

مایکل مومباور و جان گاروین از توسعه‌دهندگان سابق بازی Last of Us و دیزگان با تأسیس استودیو مستقل از بازی Ashfall مبتنی بر NFT رونمایی کردند. بازی جدید آن‌ها برای کامپیوتر، کنسول‌های بازی و وب 3.0 ساخته می‌شود. استودیو جدید آن‌ها که Liithos نام دارد با هدف ارائه بهترین محتوای سرگرم کننده تأسیس شده است.

به گزارش پارسی گیم، اولین بازی استودیو تازه تأسیس Liithos به نام Ashfall یکی از بازی‌های واقعی مخصوص پلتفرم وب 3.0 و کامپیوتر و کنسول معرفی شده است. این بازی همچنین از شبکه Hedera پشتیبانی می‌کند که این شبکه نیز از یک رمزارز ویژه و محافظ محیط‌زیست به نام HBAR استفاده می‌کند. بازی جدید توسعه‌دهندگان سابق لست آو آس و دیزگان مبتنی بر NFT خواهد بود و نسبت به عناوین فعلی، آینده‌نگرانه است.

مومباور که نقش مدیرعامل استودیو را بر عهده دارد به مدت سیزده سال در پلی استیشن مشغول به کار بود و مدیریت گروه سرویس هنری‌های بصری را بر عهده داشت. او روی بازی‌های بزرگی مانند آنچارتد و The Last of Us کار کرده است. وی همچنین مدیرعامل و مؤسس That’s No Moon هم شناخته می‌شود. جان گاروین، دیگر مؤسس استودیو نیز قبلاً کارگردان بازی دیزگان بوده و نقش مهمی در استودیو Bend داشته است. وی پست معاونت کل استودیو جدید و همچنین کارگردان و نویسنده پروژه Ashfall را بر عهده گرفته است.

بازی Ashfall استودیو Liithos

گیم پلی بازی Ashfall

روند بازی Ashfall‌ طبق بیانیه مطبوعاتی منتشرشده با عناوین موجود تفاوت دارد. بازی‌کنان باید در جهان پراکنده و در شرف نابودی به دلیل گرمایش جهانی و همچنین فوران آتش‌فشان بجنگند. در عین حال عوامل مخرب دیگری مانند میدان‌های انرژی تخریب‌شده وجود دارند و محیط در گیم پلی نقش اساسی ایفا می‌کند. ماجراجویی در ابتدا به‌صورت تک‌نفره شروع می‌شود؛ اما پس از مدتی جایش را به حالت چندنفره PvP و PvE می‌دهد و بازی‌کنان به یکدیگر متصل می‌شوند.

گیمرها می‌توانند از شبکه Hedera استفاده کنند و با کاوش در جهان وسیع و یافتن آیتم‌های ویژه، یک بیلد مناسب برای خود ایجاد کنند و در نهایت شروع به فروش و رد و بدل کردن آیتم کنند. این بازی مبتنی بر NFT است و معامله‌های این نوع آیتم‌ها در بازی رایج خواهد بود. بازی Ashfall با همکاری طراح‌های کمیک و تأثیرگذاران کتاب‌های کمیک مشهور ساخته می‌شود و کاور بازی نیز توسط برت بوث از طراح‌های مشهور کمیک‌های DC طراحی شده است.

گاروین در مورد این بازی گفت: «هدف ما ایجاد تجربه‌ نسل آینده واقعی و ارائه جهانی آزاد است که به‌واسطه فناوری‌های جدید و محتوای تولیدی توسط کاربر، بازی‌کنان را درگیر می‌کند». پلتفرم وب 3.0 نقش اساسی در این پروژه دارد و منظور نیز بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین است. مدیرعامل استودیو معتقد است که بازی آن‌ها تجربه‌ای عمیق و درگیرکننده ارائه می‌دهد که تابه‌حال دیده نشده است و آن‌ها می‌خواهند که گیمرها را با محتوایی متفاوت پاداش دهند.

منبع: VGC

Youtube Par30Game
arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.