بازی Killzone VR کیلزون
محمد صادق شجاعی

شایعه: بازی Killzone VR در حال ساخت است

محمد صادق شجاعی 9 خرداد 1401 بدون دیدگاه
220 بازدید

با استناد به تازه‌ترین اخبار بازی، شرکت سونی قصد دارد با احیای سری Killzone (کیلزون) در قالب بازی Killzone VR، امکان تجربه نسخه واقعیت مجازی یکی از مجموعه‌های مشهور خود را در اختیار دارندگان هدست PSVR 2 قرار دهد.

بازی Killzone: Shadow Fall آخرین اثر از سری Killzone است که هم‌زمان با عرضه کنسول پلی استیشن 4، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. اما این اثر در جلب نظر منتقدین و بازیکنان شکست خورد و به یکی از آثار ضعیف پلتفرم مذکور تبدیل شد. پس از بازی کیلزون شدو فال، استودیو Guerrilla Games این مجموعه را کنار گذاشته و به سراغ سری Horizon رفت. به این واسطه، سری Killzone که از اصلی‌ترین مجموعه‌های فرست پارتی سونی در نسل هفتم محسوب می‌شد، عملکرد قابل قبولی در نسل هشتم نداشته و عملا به فراموشی سپرده شد.

با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت Sony برنامه‌های مختلفی برای سری کیلزون در نظر دارد. PSVR Without Parole، منبعی که در گذشته جزئیات هدست پلی استیشن وی آر را به طور دقیق فاش کرده بود، در ویدیوی تازه خود ادعا کرده که بازی Killzone VR در حال ساخت است.

طبق گفته PSVR Without Parole، بازی واقعیت مجازی کیلزون در ابتدا توسط استودیو Supermassive Games در حال ساخت بوده است. این استودیو پیش از این در بازی Until Dawn با شرکت سونی همکاری کرده بود و از تجربه بالایی در ساخت بازی‌های واقعیت مجازی بر‌خوردار است. استودیو سوپرمسیو گیمز برای «سال‌ها» مشغول ساخت بازی Killzone VR بوده و قصد داشت آن را برای هدست PS VR منتشر کند. اما در سال 2019، به دلیل نار‌ضایتی از شرایط این پروژه، شرکت سونی تصمیم گرفت که همکاری‌اش با استودیو Supermassive Games را متوقف کرده و بازی کیلزون وی آر را به استودیوهای داخلی خود منتقل کند.

بازی Killzone VR کیلزون

سایت رسمی سری Killzone به کار خود پایان داده است

آن چه که PSVR Without Parole در ویدیوی خود گفته، تنها در حد حدس و گمان هستند؛ با این حال توضیحات او منطقی جلوه می‌کنند. بر اساس شرایط هدست PS VR در سال 2019، بعید است که شرکت سونی تصمیم گرفته باشد زمان و منابع بیشتری را صرف ساخت یک بازی بزرگ برای این هدست کند. به همین دلیل بازی Killzone VR به احتمال زیاد به اثری برای هدست PSVR 2 تبدیل شده و در دسترس دارندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت سونی اخیرا اعلام کرده است که هدست پلی استیشن وی آر 2 در هنگام عرضه دارای بیش از 20 بازی فرست پارتی و ترد پارتی خواهد بود. بر این اساس، چندان غیر‌منطقی نیست که یکی از این آثار، بازی Killzone VR باشد. بدون شک طرفداران سری کیلزون نسبت به احیا و تجربه دنیای آن به صورت واقعیت مجازی امیدوار هستند.

شرکت Sony قصد دارد در ساعت 2:30 بامداد جمعه، 13 خرداد به وقت تهران، رویداد جدید State of Play را برگزار کند. در قالب این رویداد بازی‌های هدست PSVR 2 معرفی خواهند شد که امیدواریم یکی از آن‌ها بازی Killzone VR باشد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه هدست پلی استیشن وی آر 2 وجود ندارد. با این حال، گزارش‌های منتشر شده از عرضه آن در اوایل سال 2023 خبر می‌دهند.

نظر شما در مورد انتشار بازی Killzone VR چیست؟ آیا این اثر مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟ به نظر شما سری کیلزون لیاقت احیا و انتشار بازی جدید را دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 0 دیدگاه
  • هنوز دیدگاهی ارسال نشده است.