بازی Sniper Elite 5
یحیی رحیمی

Sniper Elite 5 پرفروش‌ترین بازی هفته بریتانیا شد

یحیی رحیمی 9 خرداد 1401 2 دیدگاه
666 بازدید

شوتر مخفی‌کاری جنگ جهانی دوم استودیو Rebellion موفق به کسب مقام اول چارت پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی بریتانیا شده است. انتشار دیجیتالی بازی Sniper Elite 5 برای اعضای گیم پس منجر به کاهش فروش دیسک بازی نسبت به شماره‌های پیشین شده است. اسنایپر الیت 5 با این اوصاف، باز هم موفق به صدرنشینی در چارت این هفته شده است و عناوین پرفروش دیگر همانند هورایزن فوربیدن وست را شکست داده است.

به گزارش پارسی گیم، بریتانیایی‌ها در هفته اول انتشار Sniper Elite 5 به این بازی جدید روی خوش نشان داده‌اند. گیمرهای انگلستان علاقه زیادی به تهیه دیسک بازی دارند و چارت فروش هفتگی بازی همچنان پس از سال‌ها اعلام می‌شود. گفتنی است میزان فروش دیجیتالی بازی اسنایپر الیت 5 فراتر از فروش فیزیکی است و به لطف گیم پس، میزان فروش دیسک بازی در هفته اول، 64 درصد نسبت به بازی پیشین افت کرده است. دیسک اسنایپر الیت 4 هنگام انتشار، خریداران بیشتری نسبت به نسخه دیجیتالی داشت.

فروش Sniper Elite 5

افت فروش فیزیکی Sniper Elite 5

بیشتر میزان فروش فیزیکی بازی Sniper Elite 5 مربوط به نسخه PS4 و PS5 بوده است و تنها 8 درصد فروش مربوط به ایکس باکس است. گفتنی است عرضه بازی در گیم پس باعث شد تا کاربران ایکس باکس، نیازی به خرید بازی نداشته باشند. همچنین میزان فروش دیجیتالی بازی پلتفرم ایکس باکس نیز به مراتب بیشتر از پلی استیشن است و دلیل آن نیز کنسول Xbox Series S است که یک کنسول کاملاً آنلاین است و تنها می‌توان به صورت آنلاین از آن استفاده کرد.

در عین حال بازی‌های پلی استیشن 5 نیز فروش مناسبی داشته‌اند. بازی Horizon Forbidden West در جایگاه دوم چارت قرار دارد و گرن توریسمو 7 نیز به لطف افزایش 109 درصدی فروش به جایگاه پنجم رسیده است. بقیه چارت به بازی‌های نینتندو سوییچ اختصاص دارد. بازی جدید Nintendo Switch Sports توانسته جایگاه سوم را کسب کند و این بازی به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. در عین حالت می‌توان FIFA 22 را مشاهده کرد که همچنان میان ده بازی پرفروش هفته قرار دارد.

نکته قابل‌توجه، خروج بازی GTA V از فهرست ده بازی پرفروش هفته است. محصول سال 2013 معمولاً هر هفته در میان بازی‌های پرفروش قرار دارد. گزارش اخیر IGN نشان داد که بازی‌های قدیمی‌تر در سال 2022 محبوبیت بیشتری نسبت به عناوین جدید دارند و بسیاری از بازیکنان همچنان در حال تجربه عناوین قدیمی و مربوط به سال‌های گذشته هستند. در ادامه نگاهی به 10 بازی پرفروش هفته بیندازید. نظر شما در مورد چارت این هفته چیست؟

  1.  Sniper Elite 5
  2.  Horizon Forbidden West
  3.  Nintendo Switch Sports
  4.  LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
  5.  Gran Turismo 7
  6.  FIFA 22
  7. Mario Kart 8 Deluxe
  8.  Pokemon Legends Arceus
  9. Minecraft: Nintendo Switch Edition
  10. Animal Crossing: New Horizons

منبع: GamingBolt

Youtube Par30Game

مطالب مرتبط

arongroups

دیدگاه کاربران

تعداد دیدگاه کاربران: 2 دیدگاه
  • Avatar

    zmahdi313

    مهمان

    میشه این بازی رو زیرنویس فارسی کنید؟

    پاسخ دهید
    • یحیی رحیمی

      یحیی رحیمی در پاسخ به zmahdi313

      نویسنده

      بازی هنوز کرک نشده و در صورت کرک شدن و بررسی موتور بازی، حتما فرایند تهیه زیرنویس رو شروع می‌کنیم. البته فهم داستان بازی چندان سخت نیست و تمرکز بازی روی مخفی‌کاری و گیم‌پلی قرار داره